Attractions Banners - 354

מוזיאון מגדל דוד


בלשים בירושלים – בין מציאות לדימיון בתאריך 11.04.2016

     
עד 11.04.2016

בלשים בירושלים – בין מציאות לדימיון

מרץ – אפריל 2016


ירושלים וסמטאותיה העתיקות היוו רקע לספרי מתח ובילוש. פרשיות ותעלומות משטרתיות לא מעטות אכן התרחשו בעיר. הסדרה תחשוף בפנינו פרשיות ספרותיות ופרשיות שהתרחשו במציאות, תצית את דמיוננו ותיקח אותנו אל השכונות והאתרים שבהם התרחשו פשעים היסטוריים ומסתוריים, חלקם נפתרו וחלקם מעולם לא.

 

שישי, 4 מרץ 2016 בשעה 09:30 הרצאה וסיור: משטרת ישראל חוקרת

סיפור חקירת רצח ברנדוט על-ידי משטרת ישראל וסיור בעקבות סיפורי פשע, משטרה, כלא ובלשים בקישלה | תיק 148/48: העבריין לא נודע – משטרת ישראל חוקרת את רצח ברנדוט 

מרצה: רב פקד שלומי שטרית, מפקד בית מורשת משטרת ישראל


בעקבות רצח הרוזן השוודי פולקה ברנדוט, המתווך מטעם האו"ם לארץ ישראל בשנת 1948, ניהלה משטרת ישראל את אחת החקירות הרגישות בתולדותיה. כיצד ניהלה המשטרה את החקירה המורכבת? איזו השפעה הייתה לפרשייה הסבוכה על מדינת ישראל הצעירה? בהרצאה יובא סיפור החקירה ויוצגו מסמכים משטרתיים מרתקים.


מארמון לכלא: סיור בחפירות הקישלה 

סיור בעקבות סיפורי פשע, משטרה, כלא ובלשים. מה נותר מהמבנה ששימש בית סוהר בימי העות'מאנים והבריטים? כיצד הסיפור הארכיאולוגי מאמת את הסיפור ההיסטורי? ומה השאירו אחריהם אסירי המחתרות? סיום בביקור בתחנת מרחב דוד הממוקמת במבנה הקישלה עד היום.

 

שישי, 11 מרץ 2016 בשעה 09:30 | סיור בעקבות ספרי המתח של בתיה גור ובלשים אחרים 

בעקבות סופרים, דמויות ספרותיות, בלשים ופושעים דמיוניים | מדריכה: נורית בזל, מורת דרך, מתמחה בסיורים ספרותיים

סיור בטלביה, במושבה הגרמנית ובבקעה בעקבות סופרים, דמויות, בלשים ופושעים דמיוניים בסיפוריה של בתיה גור. מי רצח את אווה ניידורף ומי רצח את זהרה המושלמת? מה גילה החוקר מיכאל אוחיון? ומה הקשר בין 'בית המצורעים' למוות בחוג לספרות? סיור שבו המציאות עולה על כל דמיון וסיפור.

 

שישי, 1 אפריל 2016 בשעה 09:30 הרצאות על בלשים בירושלים - היה או לא היה?

חייו המרתקים של הבלש הפרטי הראשון בארץ ישראל וסיפורי בלשים שנכתבו בירושלים | דוד תדהר – הבלש והשפעתו על הספרות הבלשית בארץ ישראל. מרצה: אלי אשד – סופר, עיתונאי ותחקירן


דוד תדהר, אחד השוטרים העבריים הראשונים בארץ ישראל ובירושלים, היה גם הבלש הפרטי הראשון בארץ. מי באמת היה דוד תדהר? האם השוטר שהיה מעורב בחקירות רגישות ביותר ביניהן פרשיית רצח שנקשרה ביחסים אפלים בין הנהגת הישוב לבין רשת מרגלים נאצית היה  מעורב גם ברצח המנהיג החרדי האנטי-ציוני דה האן? זירת הפשע: ירושלים מרצה: אשר קרביץ – סופר, מחבר הספר 'הכלב היהודי' המפגש יעסוק בסיפורי בלשים שנכתבו בירושלים. מה הקשר בין ירושלים לז'אנר הספרות הבלשית? כיצד הסמטאות העתיקות והאירועים ההיסטוריים מהווים השראה לזירות פשע מושלמות? 

 

שישי, 15 אפריל, 2016 בשעה 09:30 סיור פשעים ועבירות קלות - בעקבות פרשיות ירושלמיות אמתיות: 

מרגלים, התנקשויות, מעשי שוד ורצח מדריך: ישראל גולדמן, מורה דרך. סיור בעקבות שופטים, פושעים, מעשי הרמאות והזיופים הגדולים שנחשפו בירושלים ב-200 השנים האחרונות. מי ביצע את שוד הבנק הראשון בעיר? מה חיפשו המרגלים בירושלים? ומה היה סופו של סיפור האהבה הנכזבת? סיור בטלביה וברחביה בעקבות פרשיות שהתחרשו בעיר החל מימי המנדט.

 

האותיות הקטנות:

• משך המפגשים 3 שעות. • סדרה מלאה: 280 ₪ לאדם | 240 ₪ לסטודנט / אזרח ותיק. מפגש בודד: 80 ₪ למבוגר | 70 ₪ סטודנט / אזרח ותיק. • לנרשמים לסדרה מלאה: שעתיים חניה חינם בחניון ממילא למפגשים במוזיאון. • לנרשמים ליותר מסדרה אחת: 25% הנחה על הסדרה הנוספת. • הרשמה לסדרות במרכז ההזמנות 2884* או באתר האינטרנט. 

צילום ריקי רחמן

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text