Attractions Banners - 361

מוזיאון ארצות המקרא


תערוכת 'על הפנים' במוזיאון ארצות המקרא בתאריך 31.12.2016

     
עד 31.12.2016

תערוכה חדשה: 'על הפנים' במוזיאון ארצות המקרא 
 תערוכה ייחודית מסוגה המורכבת מחפצים אישיים. בתערוכה יוצגו מסכות מכל היבשות, עתיקות ומודרניות, מאוספים חובבים ועד למקצוענים אשר ילוו בהדרכות ופעילויות ייחודיות.


ב- 21.03.16 בשעה 17:00 תפתח במוזאון ארצות המקרא בירושלים תערוכה חדשה 'על הפנים' שמורכבת כולה ממסכות של אנשים פרטיים: לראשונה הציבור הוא זה שמציג את אוצרותיו במוזאון. התערוכה הינה חלק מפרויקט 'קהילה אוצרת' בה המוזאון קורא לציבור לנער את האבק מעל האוצרות השמורים במגירות, בעליות הגג ובקופסאות, ולהצטרף לתערוכה ייחודית מסוגה המורכבת מחפצים אישיים. בתערוכה, הנפתחת בסמוך לחג הפורים, יוצגו מסכות מכל היבשות, עתיקות ומודרניות, מאוספים חובבים ועד למקצוענים אשר ילוו בהדרכות ופעילויות ייחודיות. פרויקט 'קהילה אוצרת' יוצר זיקה לאוסף של המוזאון כך שכל תצוגה מתקשרת באופן מובהק למוצגים וחפצים מתוך תערוכת הקבע. 

 

מסכות שימשו את האדם משחר ההיסטוריה. תפקידן השתנה בין תרבויות והן נכרכו במסורות עתיקות - טקסים, אמונות ומנהגים. המצרים נהגו להניח על פני המת מסכה לשם הנצחתו בעולם המתים; ביוון הקדומה שימשה המסכה את שחקני התיאטרון כדי להציג דמויות שונות במחזה. באפריקה המסכה משמשת תחפושת בטקסים רוחניים, ובמקסיקו עוטים אותה בחגיגות "יום המתים". המסכה היא חפץ בעל עוצמה: בכוחה להסתיר זהות, לשמור על פרטיות, לאפשר אימוץ של זהויות אחרות, להחצין היבטים נסתרים באישיות או לזרז השתייכות חברתית. בימי הביניים החלו יהודים להתחפש ולעטות מסכות בפורים. אף שתחילה עורר המנהג התנגדות בקרב הרבנים ומנהיגי הקהילה, עד מהרה הוא התקבל והפך לחלק בלתי נפרד ממנהגי החג.

 

הציבור הרחב מוזמן להגיע ולהתרגש מהתערוכה המרתקת של מסכות מגוונות – דרך הדרכות, פעילות עצמאית לילדים ולכל המשפחה, סדנאות יצירה ופעילות המתכתבת עם תערוכת הקבע של המוזאון. "קהילה אוצרת מזמנת למשפחה חוויה איכותית, מפתיעה, קוראת לשיח ער עם הילדים המתקשר גם לחיי היומיום בארץ וברחבי העולם, מנהגי עברו ותרבות עכשווית, שכן יש קשר בין מסכה למסך". אומרת ד"ר עדית קמחי מנהלת מחלקת החינוך של המוזאון ומנהלת פרויקט קהילה אוצרת. "בנוסף, תצוגה זו נוגעת בתחומי יצירה, אסתטיקה, חומרים ומלאכות. במיוחד לקראת פורים – זוהי הזדמנות ללמוד נושאים שונים המרוכזים סביב המשיכה המיסטית שיש לבני האדם למסכות בדרך של שיח חי". 

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text