Attractions Banners - 361

מוזיאון ארצות המקרא


תערוכת "על נהרות בבל" בתאריך 15.05.2016

     
עד 15.05.2016

בעוד חודש בדיוק תינעל התערוכה הראשונה בעולם המציגה תעודות מקוריות מתקופת גלות בבל ושופכת אור על אחת התקופות המשמעותיות והמשפיעות ביותר על התהוותו ועיצובו של העם היהודי. עד כה ביקרו בתערוכה כבר למעלה מ-220 אלף איש. המבקרים בחודש הקרוב יזכו ליהנות מסיורים מיוחדים בעקבות אימוג'ים קדומים, להשתתף בשיחי אוצר מאחורי הקלעים בתערוכה וכן לחגוג יום עצמאות סוער במופע שירה עם שרהל'ה שרון. בואו לגעת בהיסטוריה של העם היהודי ולהתרגש מהצצה אל תקופה שעד כה לא ידעו עליה דבר ועוד רגע תחזור אל דפי ההיסטוריה3


חודש אחרון! תאריך הנעילה: ה- 15 במאי 2016

 

התערוכה "על נהרות בבל", הראשונה מסוגה בעולם הפורסת בפני המבקר את סיפור גלות בבל לכל אורכו כולל מגוון ממצאים וחפצים מקוריים הממחישים את ההגליות ואת חייהם החדשים של היהודים בגלות, תינעל בעוד כחודש ב-15 במאי. עד כה ביקרו בתערוכה מספר שיא של למעלה מ-220 אלף מבקרים שזכו להיחשף ולהתרגש עד דמעות מקיומו של היישוב היהודי "אל יהודו" אליו גלו היהודים אחרי חורבן בית ראשון.  התערוכה מאפשרת הצצה אל תקופה עליה לא ידענו כמעט דבר, ולחוות את סיפוריהם האישיים של גולי בבל -  מה היה מעמדם האזרחי, ממה התפרנסו, האם הורשו לסחור, לעבוד בחקלאות, להיות בעלי נכסים, לבצע עסקאות, להוריש ירושות, וכיצד הצליחו לשמור על ייחודם ולגבש את זהותם כעם. גלות בבל – הגלות שהצמיחה לנו מהנכסים הרוחניים הנכבדים ביותר של עם ישראל נפרשה בתערוכה יחידה במינה באופן חווייתי ובלתי נשכח . לכבוד חודש הנעילה יקיים המוזאון גם מספר אירועים ייחודיים שיאפשרו למבקרים הצצה אחרונה לחיי גולי יהודה על אדמת בבל.

 

"מגאולה לגלות: בין מצרים לבבל", שיחי גלריה שיתקיימו ביום רביעי ה- 20 באפריל וביום שישי ה-6 במאי- בעוד שגלות בבל מוכרת לרוב הישראלים, ספק אם רבים ידעו להוסיף פרטים על תקופה קצרה אך מהותית זו בחיי העם היהודי, אשר השלכותיה מלוות אותנו עד היום. מר יהודה קפלן, אוצר במוזאון יקיים שיח גלריה שיעסוק ביציאת מצרים דרך ימי בית ראשון, חורבן בית המקדש, היציאה לגלות בבל ושיבת ציון.

 

יום עצמאות בסימן אימוג'י ומופע שירה בציבור עם שרה'לה שרון, יתקיים ביום חמישי ה- 12 במאי. סיור מיוחד במוזאון יחשוף בפני המבקרים סמלולים או אימוג'ים שצמחו באזורנו. מהיכן באו, ומה שיקפו תוך התמקדות באלה המגדירים עצמאות וזהות, מהשור המסופוטמי ועד המנורה ועלי הזית. סיור מודרך ייצא מידי חצי שעה, כאשר בנוסף תתקיים גם הופעת שירה בציבור לכל המשפחה בהנחיית הגדולה מכולן שרה'לה שרון. כמו כן, ביום שישי ה-13 במאי יתקיים סיור מודרך מרגש במיוחד ואחרון בהחלט בתערוכה.

 

במוקד תערוכת "על נהרות בבל" הוצג ארכיון "אל-יהודו" שחשף לראשונה מידע על תקופה שעד כה לא היה ידוע עליה כמעט דבר, ועדיין נחקר בימים אלה בידי צוות חוקרים מישראל, ארה"ב, וגרמניה. ארכיון ייחודי זה מתואר על ידי החוקרים כ"מגילות קומראן" של תקופת גלות בבל. השם "אל-יהודו" הוא שמו של היישוב המרכזי שבו התגוררו גולי יהודה בבבל,  שפירושו באכדית – "עיר יהודה". עוד כוללת התערוכה גם ממצאים ארכיאולוגיים מחורבן ירושלים, ראשי חיצים ואבני קלע ששימשו בקרבות על העיר, כלים ששימשו את אנשי יהודה בעת נפילתה, מכתבים עתיקים המעידים על הניסיונות הצבאיים להדוף את הבבלים, רפליקה מדויקת וייחודית של מנסרת כורש ובה עדות להצהרת כורש המפורסמת, וכן מוצג מרגש במיוחד – תלמוד בבלי שהודפס בגרמניה מיד לאחר השואה.   

 

התערוכה אשר מציגה בין היתר ממצאים בני כ-2,500 שנה, נבנתה על פי סטנדרטים טכנולוגיים ועיצוביים שהם חוד החנית של תערוכות היום בישראל, על מנת ליצור חווית מבקר מיטבית. דרך סרטוני אנימציה שהוכנו במיוחד עבור התערוכה, המבקרים פגשו בכל גלריה את הגולה חגי בן אחיקם, צאצא למשפחת גולים מירושלים שתועדה רבות בארכיון אל-יהודו, וזה לקח אותם למסע ממקור ראשון בגלריות השונות ובחיי היומיום של התושבים היהודים בבל, בין היתר באמצעות דגם היפותטי של כפר בדרום בבל, והקרנת סצנות מחיי היומיום על גביו.

 

הכניסה למוזאון ביום העצמאות ולהופעת השירה בציבור ללא עלות, אך מותנה בהרשמה מראש. הכניסה לתערוכה "על נהרות בבל" במהלך היום במחיר מיוחד של 10 ₪ בלבד.

 

קרדיט תמונות: יח"צ מוזאון ארצות המקרא

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text