Attractions Banners - 201

בית אבי חי


ליל שבועות בבית אבי חי בתאריך 12.06.2016

     
עד 12.06.2016

ליל שבועות בבית אבי חי יוקדש השנה למושג 'בית': בספרות, במשפחה,  בחברה החרדית, בתנועה הציונית, בסיפורי ש"י עגנון, בבית המקדש ועוד
 

המשתתפים באירוע: פרופ' ישראל אומן, פרופ' עמיה ליבליך, העיתונאי עמית סגל, הרב ד''ר בני לאו , הסופר אסף ענברי, בלהה בן אליהו, ד"ר אביבה זורנברג, פרופ' משה רוסמן, הפסיכולוג אבנר הכהן ומרלין וניג. החל משעה 23:00 בערב שבועות (11/6) ועד ל 4:00 לפנות בוקר, אור ליום ראשון (12/6 ) – ללא תשלום
 

ליל שבועות בבית אבי חי בירושלים הפך במרוצת השנים למוקד משיכה עבור אלפי משתתפים, חילונים ודתיים, צעירים ומבוגרים, מהבירה ומכל רחבי הארץ שמגיעים ללמוד, לשמוע ולהיחשף לתכנים מקוריים בנושא  בינתחומי  השנה יוקדש ליל שבועות לעיסוק בנושא אישי ולאומי וגם פרטי וציבורי - הבית. במהלך ההרצאות שיתקיימו לאורך כל ליל שבועות, יתנו המרצים והדוברים מגוון של נקודות מבט: בית כמרחב אישי, תפיסת הבית בתחייה הלאומית, הבית וכוחו בתרבות החרדית, משמעות הבית ביצירתו של עגנון, על תפקידם של הכרובים בבית המקדש, יחסי הגומלין בין הבית לתקשורת, המפתח לשלום בית ועוד.


לצד ההרצאות יתנהל דיון מיוחד עבור בני נוער אותו ינחו העיתונאי עמית סגל ויוצרת הקולנוע מרלין וניג, ובנוסף יתקיימו מעגלי שיח ולימוד בהנחיית נוער ירושלמי שיעסקו במושג ה"מקום" והמפגש שלו עם החיים שלנו. במהלך ליל הלימוד יתקיימו במקביל רצועות שונות של לימוד ודיון, כולל רצועת הרצאות מיוחדת בשפה האנגלית.


ברצועה הראשונה (23:00 – 24:00 ) ישתתפו פרופ' עמיה ליבליך, חוקרת בתחום הפסיכולוגיה והחברה הישראלית, שתדבר על חורבן ותקומה בסיפורו של כפר עציון בגלגוליו תוך שימוש במטפורות שלחורבן בית ראשון ובית שני עוד.  ד"ר אביבה זורנברג, פרשנית המקרא, תדון (ההרצאה באנגלית) בדמותה של רות ותפקידה כמתחילת שושלת המלוכה של בית דוד והסופר אסף ענברי, ידבר על  הפרדוקס של עזיבת בית אחד במטרה להגיע ולהקים בית אחר – גם במישור האישי וגם כתהליך שמלווה את ההיסטוריה היהודית-ציונית לאורך שנים רבות. 


ברצועה השנייה  (24:15 – 01:15 ), ירצה העיתונאי עמית סגל על זיכרון ושכחה מחז"ל, דרך הארכיון ועד גוגל: מה שבין זיכרון לשכחה בעולם בו שולט האינטרנט בעל הזיכרון האינסופי. מה נכנס למאגר ומה יוצא ממנו ולמה? מה אנו מקדשים ומנציחים ומה הולך לאיבוד? 

 

פרופ' משה רוסמן מהחוג לתולדות ישראל, אוניברסיטת בר אילן ישוחח (באנגלית) על שורשי הגבול המגדרי בין נשים לגברים מספר בראשית ועד המשפחה והבית היהודי לאורך ההיסטוריה. 

פרופ' ישראל אומן, חתן פרס נובל לכלכלה, ידבר על  "הכרובים בבית ה'" - הקונפליקט בין איסור העמדת פסל וכל תמונה בבית ה' ובין הציווי להציב שם את הכרובים פורשי הכנפיים.

 

ברצועת ההרצאות השלישית (2:30 – 1:30 ) הרב ד"ר בני לאו, ידבר על מה שבין ארץ לשמים, על קולות הלילה העולים מהבית שלנו ומהבית שלו ועל המדרש התלמודי שמאזין לקולות העולים מביתו של אדם בשעות הלילה.


אבנר הכהן, פסיכולוג קליני, ידבר על  מושג הבית -  בין פנים לחוץ, בין שימור לשינוי, בין המוכר לזר, בין מרחק לקרבה, ובין התחלה לסיום.  מרלין וניג, יוצרת וחוקרת בתחומי הספרות, התיאטרון והקולנוע תרצה על מפגש בין עולמות . הבית הוא מצד אחד מקום של חיבור ומצד שני מקום של חציצה. בין עבר להווה, פנים לחוץ, חול וקודש, חילוניות וחרדיות. דרך שירים, תסריטים ומחזות נפגוש את הבית כמקום מפגש בין עולמות משמעותיים עבור נפש האדם. 


בחלק האחרון של אירועי ערב שבועות (3:30 – 2:30) תרצה בלהה בן אליהו, מרצה לספרות עברית במכון "כרם" בירושלים ובמכללת דוד ילין על הבית ומשמעויותיו ביצירותיו של ש"י עגנון.

 

לאורך הלילה יתקיימו גם הופעות א-קפלה קצרות של מקהלת עדי בחצר בית אבי חי במהלך ההפסקות שבין ההרצאות. 


ערב הלימוד יתקיים בערב חג שבועות, מוצ"ש, ה בסיוון 11.6.2016 החל מהשעה 23:00 ועד 04:00 לפנות בוקר (אור ל-ו בסיוון, 12.6). הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי.

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text