Attractions Banners - 201

בית אבי חי


פסטיבל "מייד אין גרוזלם" בתאריך 11.05.2018

     
עד 11.05.2018

"מייד אין ג'רוזלם"- שלושה ימים של פסטיבל יצירה ירושלמית רב תחומית בבית אבי חי לקראת יום ירושלים

בהשתתפות: רבע לאפריקה, גיא עמיר וחנן סביון (יוצרי מכתוב), שאנן סטריט, A-WA  , יונתן בלומנפלד, מריק שטרן, רואי רבצקי, סמירה סרייה ועוד רבים


מעט לפני המועד הרשמי של יום ירושלים יתקיים בבית אבי חי פסטיבל "מייד אין ג'רוזלם" המהווה חגיגה של אומנות ויצירה ירושלמית צעירה ומקורית הנוגעת במגוון תחומי תרבות: מוסיקה, קולנוע, מחול, ספוקן וורד ועוד.  "מייד אין ג'רוזלם" גם נותן במה ליוצרים צעירים, רובם ירושלמים, והוא מזמן חיבורים מעניינים בין יוצרים מתחומי אמנות שונים. 
 

את היום הראשון (יום רביעי, 9/5) של הפסטיבל יפתח מופע בשם "ירושלים הבנויה" של הרכב המחול הירושלמי ק.ט.מ.ו.ן . המופע מבוסס על ספרו האוטופי של בוריס שץ, שנכתב בדיוק לפני מאה שנים, ועוסק בנבואתו על איך תיראה ירושלים בשנת 2018.  בהמשך הערב יתקיים מופע דו-לשוני (עברית-ערבית-אנגלית) בשם "מתערבבים" שבמהלכו פעילים ירושלמים יוצרים מציאות ושיח המשקף את כל מה שייחודי בירושלים: ירושלים המערבית והמזרחית, ירושלים החרדית, ירושלים של פערים ונרטיבים ועוד. האירוע בהשתתפות רואי רביצקי, סמירה סרייה, אלחנן מילר, מיכאל שלאור ועוד. האירוע מתקיים בשיתוף ארגון "0202 - נקודות מבט מירושלים"  המביא ידיעות חדשותיות מירושלים המזרחית וירושלים החרדית לקהל הירושלמי הרחב.

 

את יומו השני של הפסטיבל (יום חמישי,  10/5) תפתח הקרנת הסרט שובר הקופות "מכתוב"  ולאחר ההקרנה תתקיים שיחה בהנחיית יצחק לאור עם שני יוצרי הסרט- גיא אמיר וחנן סביון על העשייה הקולנועית והטלוויזיונית שלהם בעיר. בהמשך הערב יתקיים מופע ספוקן וורד בשילוב מוסיקה, שיחה, ערק ופיצוחים בהשתתפות יונתן בלומנפלד, ענת מלמוד, דוד לביא, חן עמרם, נועם שוסטר-אליאס ובהנחיית תומר נאור.


את היום השני של הפסטיבל יחתום מופע תיקון חצות של גל הרוש ואנסמבל "ידידות" עם הרכב מקהלה מיוחד שיארחו את ישי ריבו ואביב בכר במופע מוסיקאלי מקורי ומרגש שיהיו בו ביצועים מיוחדים למזמורי תהילים, קינות, פיוטי בקשות ושירה ישראלית.  


ביומו האחרון של הפסטיבל (יום שישי, 11/5) יתקיימו שני סיורים מעניינים במיוחד בבירה. את הסיור הנקרא "הבורגנים" ידריכו מריק שטרן ושלום בוגוסלבסקי באזור שכונות רחביה וטלביה והוא יתמקד בהיסטוריה החברתית של אנשי האליטות שגרו באזור במאה השנים האחרונות: ארמנים, ערבים נוצרים, פלסטינים מוסלמים, יוונים, בריטים, ייקים, מפ"איינקים, חרדלניקים ועוד. הסיור השני, הנקרא "ליקוטי עיר וגן", יודרך ע"י קבוצת "מהפח הירוק" והוא יהיה סיור ליקוט והיכרות עם הגינות הקהילתיות הנפוצות כל כך בירושלים, הבוסתנים הנסתרים ושיירי המרכולים בלב העיר.  בהמשך היום תתקיים גם סדנת בישול קולינארית מקורית להכנת מעדנים ים תיכוניים ממזון מוצל (מזון שמיועד להיזרק לפח, על אף שהוא טרי). 

את פסטיבל "מייד אין ג'רוזלם" יחתום מופע סיום של חגיגת גרוב קצבית, תוססת ומלהיבה שבה להקת "רבע לאפריקה" תארח את שאנן סטריט ו- A-WA במופע מחווה לקלאסיקות הגדולות של שירי ירושלים בעיבודים חדשים ומפתיעים. 
 

פסטיבל "מייד אין ג'רוזלם" הינו הפקה מקורית וייחודית של בית אבי חי והוא מתקיים בסיוע עיריית ירושלים ומשרד התרבות. מדי שנה פוקדים את הפסטיבל כאלפיים ירושלמים - סטודנטים, צעירים ותושבי הבירה, שזוכים ליהנות ממופעים ואירועים יוצאי דופן באיכותם. 

 

"מייד אין ג'רוזלם"- פסטיבל יצירה ירושלמית, ימים רביעי - שישי, כד- כו באייר, 9-11/5.
מחירי האירועים: 20-60 ₪. פרטים נוספים באתר בית אבי חי. www.bac.org.il

 

get-tickets
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text