Attractions Banners - 201

בית אבי חי


תערוכת "קו 70 - ירושלים של מטה" בתאריך 30.09.2016

     
עד 30.09.2016

" קו 70: ירושלים של מטה"

תערוכה המציגה את המרחב הירושלמי במסגרת פסטיבל "מייד אין ג'רוזלם" - שלושה ימי פסטיבל של יצירה ירושלמית רב תחומית בבית אבי חי ( 7/6 - 9/6)

 

בשבוע שבו מצויין יום ירושלים יתקיימו בבית אבי חי שלושה ימי פסטיבל – "מייד אין ג'רוזלם", שמו - של אומנות ויצירה ירושלמית צעירה ומקורית הנוגעת במגוון תחומי תרבות: שירה, ספרות, מוסיקה, קולנוע, סטנד אפ, תיאטרון, אמנות פלסטית ועוד. מטרת הפסטיבל, המתקיים זו השנה השנייה, הינה להוות אלטרנטיבה תרבותית לחגיגות יום ירושלים, הנמצאות לא פעם כשנויות במחלוקת, תוך כדי עיסוק במורכבות ובמאפיינים המיוחדים של ירושלים.
 

הפסטיבל גם נותן במה לאומנים ויוצרים צעירים, רובם ירושלמים, והוא מאפשר הזדמנות לקיום מפגשים רב תחומיים בין ז'אנרים שונים. כך למשל, ישולבו בערב השירה עבודות וידאו ארט, יתקיים מפגש ספרותי עם עמוס עוז בליווי מוסיקאלי של שלמה גרוניך ועוד. מרבית האירועים בפסטיבל הינם מקוריים והמשתתפים בהם מגיעים מתחומי עשייה מגוונים ומקבוצות שונות מאוד בציבוריות הירושלמית, כל זאת מתוך רצון וכוונה לחשוף לקהל כישרונות ונכסים תרבותיים שלא תמיד זוכים לחשיפה הראויה להם ולחגוג את היצירה הירושלמית הצעירה והבועטת מתוך מקום של הערכה וכבוד.


ביום הראשון (יום ג' 7/6) לפסטיבל תפתח תערוכת " קו 70: ירושלים של מטה" ויתקיים שיח גלריה עם דוב אברמסון . 
 

"קו 70" הוא תרגיל מתמשך בקו ובצורה במרחב הירושלמי שבמסגרתו יצירתו של המעצב והאומן דוב אברמסון מחלקת את העיר לשבעים תאים שווים בגודלם ובוחנת קווים, חללים וצורות בכל אחד מן התאים. מתוך כך נרקמת מפה רעיונית חדשה של העיר, המציגה את ירושלים באור מרענן ומפתיע.

 

כידוע, המסורת היהודית מייחסת לירושלים שבעים שמות שנלקטו מתוך המקרא והמדרש. חלקם הגדול מקורם בחזון הנביאים שהתנבאו על העיר הזאת ובתוכה. "קו 70" מוצא רמזים לשמות אלו ברכיבים היומיומיים המצויים ב"ירושלים של מטה" – במכסי הביוב, בתעלות הניקוז, במדרכות ובחניונים, אתרים שבדרך כלל אינם נכללים בסיור התיירות הרשמי של העיר ומתרגם אותם לכדי חוויה חזותית מפתיעה, מרגשת ונוגעת. כך שתמונה פשוטה ממבט של מעל על ברזייה בבית קברות הופך אותה לבטן הריונית, כטבור העולם. סמל שביל אופניים מפתיע בדמיונו לאנשים הבאים ללחיצה, כידידות וצילום חריץ הכרטיס בטלפון ציבורי בתלפיות, ההופך למבנה בית תפילה מפואר. את שיח הגלריה והתערוכה תלווה במוזיקה חיה היוצרת אפרת אפטר.

 

פתיחת תערוכת "קו 70: ירושלים של מטה" ושיח גלריה יתקיימו ביום הראשון לפסטיבל, יום ג', 7.6, א' בסיוון, בשעה 19:00 בבית אבי חי. (ללא תשלום).

התערוכה תהיה פתוחה לקהל בכל שעות הפעילות של בית אבי חי (ימי ראשון חמישי – 9:00 – 19:00 , ימי שישי 9:00 – 13:00 ) והכניסה אליה חופשית. מועד נעילה – 30/9/2016 .

כרטיסים לשיח הגלריה ניתן להזמין מראש בקופות בית אבי חי.

פרטים נוספים באתר בית אבי חי: www.bac.org.il.

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text