Attractions Banners - 201

בית אבי חי


פסטיבל "סיפור עם" קווקז בבית אבי חי בתאריך 23.06.2016

     
עד 23.06.2016

"סיפור. עם." קווקז - מדי חודש מתקיים בבית אבי חי מיני  פסטיבל המוקדש למוסיקה, תרבות, צבעים וניחוחות של קהילות בישראל ובחודש מאי (22-23/6 ) - תרבות קווקז

 

בין המשתתפים: הזמרים והיוצרים פרץ ומארק אליהו, להקת הריקודים בֶרֶכֶת, ד"ר חן ברם על יהודי קווקז שהקימו את המדינה,  אלונה אייזנברג בסדנה קולינארית ועוד."סיפור. עם."  הוא מיזם של בית אבי חי שבמסגרתו מתקיים אחת לחודש מיני פסטיבל שהאירועים בו מתמקדים בשורשים והמאפיינים התרבותיים של אחת מעדות ישראל. במהלך יומיים, מדי חודש, יוצאים משתתפי הפסטיבל למסע מוסיקאלי, קולינארי, ספרותי ועיוני, כל פעם אל תוך קהילה אחרת.
 

את סדרת הפסטיבלים פתחה הקהילה האתיופית, אחריה נחגגו העדות המרוקאית והרוסית וכעת תורה של קהילת יוצאי קווקז. במהלך שני ערבים (ימי רביעי – חמישי, 22-23/6 ), יקיים בית אבי חי חגיגת של מוזיקה, ריקוד, צבעים, תרבות וטעמים של קווקז. בערב הראשון (יום רביעי 22/6 ) יתקיים ערב שיעסוק בעולי קווקז בעליות הראשונות -  מ"אם השומר" ועד הרופא הראשון של תל אביב, בהנחייתו של ד"ר חן ברם, אנתרופולוג, יועץ ארגוני ופעיל חברתי שיזמין את הקהל למסע מסוף המאה ה- 19 ועד היום, בו הוא יסקור את יהדות קווקז מהקונגרס הציוני הראשון, דרך העליות הראשונות וההתיישבות בארץ והקמת הארגונים כמו "השומר" ו"הצרקסים היהודים".
 

בערב השני של הפסטיבל  (יום חמישי, 23/6 ), תתקיים חגיגה קווקזית עם להקת בֶרֶכֶת - מופע עשיר וצבעוני של להקת המחול הפולקלורי של יהודי הקווקז בישראל, שזכתה להכרה בפסטיבלים שונים ברחבי העולם ותגיע היישר לחצר בית אבי חי במלוא הדרה, תרקיד ותפיח חיים יחד עם הסובבים. עוד באותו הערב יתקיים מופע מיוחד – "על הרי בשמים, -  פרץ ומארק אליהו במופע חדש שבמיא את סיפורם המשפחתי של אב ובנו מדאגסטאן ואת הצלילים העתיקים והמיוחדים של יהודי הקווקז, שהשתמרו לאורך דורות ומושפעים מהמוזיקה הפרסית והים-תיכונית. במופע זה תישמע המוזיקה של יהודי הקווקז מתקופות שונות, משולבת בלחנים ובעיבודים חדשים של משפחת אליהו.
 

במהלך שני ימי הפסטיבל תתקיים סדנה קולינרית בשם "להרי קווקז ובחזרה" בהנחייתה של אלונה אייזנברג, בעלת הבלוג "בלונים" ומארחת משתאות קווקזיים, שתסקור את המסלול שעשו גולי אשור בדרכם הארוכה אל הרי הקווקז ואת דרכם חזרה ארצה ונתוודע להיסטוריה הייחודית של יהודי הקווקז ותספר איך השפיעה תרבות עמי הקווקז על המטבח היהודי, מה נשמר לאורך דורות ומה התחדש על השולחן עם עלייתם ארצה. לצד ההיסטוריה, יטעמו המשתתפים את המאכלים המיוחדים ויצטרפו דרך הבטן למסורת יהודי הקווקז.

 

כמו כן, יתקיימו במהלך ימי הפסטיבל דוכן למכירת שטיחים קווקזיים, של מרכז מורשת קווקז שיגיעו ממצפה רמון עם נול להדגמה, לפי השיטה הקווקזית. כמו כן יפעל דוכן של "סיפור חוזר"- ספרים יד שנייה ודוכן של "דרך האמנות" שהנו מפעל המעסיק פגועי נפש, שיציע מגוון רחב של דברי אמנות יפיפיים. 

 

לאורך הפסטיבל יופיעו אמנים שינעימו את הזמן עם מוזיקה קווקזית מקורית שתעורר געגוע ותביא את מחוזות בריה"מ לשעבר אל בין קירות טרקלינית בית אבי חי. על קירות בית אבי חי יוצגו גם יוצרים יוצאי רוסיה שפועלים ומעצבים את התרבות הישראלית העכשווית ואת דעת הקהל. ממלחינים ויוצרים של מוזיקה קלאסית ועד לאנשי פייסבוק ידועים כמו 'רוסייה ים תיכונית', סמיון גרפמן ואחרים.

הקהילה הבאה שבה יתמקד הפסטיבל תהיה קהילת יוצאי תימן (5-6.7) ולאחריה הקהילה הפרסית.
 

בבית אבי חי אומרים כי מטרת הפרוייקט, המתקיים בשיתוף אגף התרבות בעיריית ירושלים, היא להביא לכל אחת מהקהילות שנבחרו את העומק, המגוון והמורכבות התרבותית הקיימת בכל אחת מאותן עדות. משמע, לא רק לציין את המסורות התרבותיות הידועות והמוכרות, אלא לאפשר היכרות מעמיקה וחווייתית יותר של אותן קהילות.

 

פסטיבל "סיפור. עם." – קווקז.   ימים רביעי-חמישי,  22-23 ביוני, טז' – יז' בסיוון:
 

"עולי קווקז בעליות הראשונות" - מ"אם השומר" ועד הרופא הראשון של תל אביב-  יתקיים ביום רביעי | טז בסיוון | 22.6 | 19:30 | הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי. ניתן להזמין כרטיסים מראש.

"חגיגה קווקזית עם להקת בֶרֶכֶת" – מופע ריקודים בחצר בית אבי חי יתקיים ביום רביעי | טז בסיוון | 22.6 | 20:30 | הכניסה חופשית.

" על הרי בשמים: פרץ ומארק אליהו במופע חדש " יתקיים ביום חמישי |יז בסיוון| 23.6 | 20:30 | מחיר: 60 ₪, סטודנט: 30 ₪.

"להרי קווקז ובחזרה"  – סדנה קולינרית עם אלונה אייזנברג תתקיים בימים רביעי וחמישי | טז-יז בסיוון | 22-23.6 | 18:00 | מחיר: 50 ₪ למשתתף. הסדנה כוללת טעימות.

 

פרטים נוספים באתר בית אבי חי  www.bac.org.il .                                                                

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text