Attractions Banners - 230

הספרייה הלאומית


איך מציירים שיר? בתאריך 01.11.2016

     
עד 01.11.2016

תערוכה חדשה בספרייה הלאומית: "איך מציירים שיר?"


ציורים מקוריים של לאה גולדברג, שיר בכתב ידו של מארק שאגאל, איורים וספרים נדירים מאוספי הספרייה הלאומית  מוצגים לראשונה לציבור ומעניקים מבט חדש ומרתק על היחס שבין שירה לאמנות הויזואלית. עוד משוררים ומאיירים שציריהם ושיריהם מוצגים בתערוכה: ח"נ ביאליק, אורי צבי גרינברג, דוש, אריה נבון, אלזה לסקר – שילר, יעקב פיכמן ועוד


משוררים מציירים, ציירים כותבים שירה – כיצד מתיישבים כל אלה יחד, ומהם היחסים המיוחדים שבין הכותב למאייר, מהם נולד הספר? תערוכה חדשה שתפתח בשבוע הבא בספרייה הלאומית (יום ראשון, 31/7), מציגה 21 מפגשים בין שיר לציור, המגלים פנים מפתיעות ובלתי מוכרות של יוצרים ידועים. פריטים נדירים אלה מעלים ארבעה סוגי יחסים שבין משוררים לציירים, בין מאיירים לשירה ובין דימוי למילה הכתובה.


במעגל הראשון מוצגות דוגמאות לאיור ספרי ילדים, ובהן ספר שירים עברי נדיר מ-1920 שאויר בידי אמן אוסטרי, שלימים היה אחד מתומכיו הנלהבים ביותר של היטלר. המעגל השני מציג סוגי יחסים שונים בין משוררים לבין האמנים שאיירו את ספריהם, ובו מתגלה כי לעתים דווקא היכרות קרובה בין השניים לא הביאה להבנה טובה יותר של היצירה. דוגמה מעניינת לשיתוף פעולה מורכב שכזה היא במהדורת הפאר של כתבי ביאליק שהוא הוציא לאור בשנת 1923, תוך עבודה משותפת עם האמן יוסף בודקו. 


קבוצה שלישית של מוצגים בתערוכה מתמקדת בתופעה המרתקת של משוררים מציירים. דיוקן מפתיע בעצמתו שצייר המשורר אורי צבי גרינברג וציור מקורי של אלזה לסקר-שילר, הם שניים מן המוצגים החשובים שנחשפים כאן לראשונה. 


ניסיונות נועזים, לעתים מוזרים, של ציור באמצעות אותיות ומילים ושימוש בשירה כחומרי גלם ליצירה אמנותית, מוצג במעגל הרביעי של המוצגים. ציור מיקרוגרפי באותיות זעירות שקיבל מייסד הקרן הקיימת ליום הולדתו, לפני כ-150 שנה, מוצג בתערוכה לצד דוגמאות של שירה סוריאליסטית מראשית המאה העשרים וספר נדיר של דוד אבידן מ-1968. 


התערוכה תיפתח לקהל הרחב ביום ראשון, 31 ביולי ותימשך עד יום שלישי ה-1 בנובמבר. הכניסה ללא תשלום בימים ראשון – חמישי, בין השעות 09:00-18:00 ובימי שישי בין השעות 09:00-12:00.

www.nli.org.il פרטים על סיורים מודרכים בתערוכה באתר הספרייה הלאומית: 

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text