Attractions Banners - 361

מוזיאון ארצות המקרא


בין דוד לגוליית – חידת קיאפה בתאריך 09.09.2017

     
עד 09.09.2017

 

הזדמנות אחרונה לבקר לפני הנעילה: התערוכה "בין דוד לגוליית – חידת קיאפה", המוצגת כעת במוזיאון ארצות המקרא ירושלים  תנעל ב- 9 בספטמבר 2017 ותיפתח מחדש בוושינגטון די.סי. בחודש נובמבר 2017, בהשקתו של מוזיאון התנ"ך. זו הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכה המציגה את ממצאיה המרתקים של עיר מסתורית בת 3000 שנה שנחשפה בעמק האלה ומומחים סבורים כי מדובר בחלק מהממלכה של דוד המלך הכוללת ממצאים ייחודים מראשית המלוכה בישראל. בתערוכה ביקרו כבר מעל ל- 120,000 איש. 

 

התערוכה חושפת לראשונה לציבור ממצאים מאתר ארכיאולוגי מסתורי ומדובר, שנחשף לפני שנים בודדות בעמק האלה. האתר, "חירבת קיאפה", שוכן בסמוך לעמק האלה, המזוהה עם מקום  הקרב המפורסם בין דוד וגוליית.על פי הערכת מומחים רבים "חירבת קיאפה" שלה שני שערים, היא העיר שעריים המקראית מהסיפור המפורסם. בין שלל הפריטים המרהיבים שנמצאו בחפירות בחירבת קיאפה, נמצאים גם הכתובת העברית העתיקה ביותר שהתגלתה עד היום, ודגמים מוקטנים של בית המקדש, מעוטרים בקישוטים אדריכליים של ארמון שלמה ושל בית המקדש הראשון.   
 

לאור העניין הרב שעוררה בזירה המקומית והבינלאומית, נבחרה התערוכה להיות בין התערוכות הפותחות את מוזיאון התנ"ך שייפתח בוושינגטון (MOTB), לצד מכון הסמית'סוניאן וגבעת הקפיטול. הMOTB ייפתח לציבור ב- 17 בנובמבר 2017, ומיליון מבקרים צפויים לפקוד אותו בשנה הראשונה לפתיחתו.ה- MOTB יעסוק בהשפעות התנ"ך ובנראטיבים ההיסטוריים שהוא פורש. תערוכות המוזיאון יכללו מוצגים אינטראקטיביים הפונים לכל המשפחה. הופעתה של "בין דוד לגוליית- חידת קיאפה" בוושינגטון היא שיתוף הפעולה השני בין מוזיאון ארצות המקרא לMOTB; תערוכתנו הזכורה לשבח מ2013, "ספר הספרים", נאצרה בשיתוף פעולה בין שני המוזיאונים, וסקרה את התפתחות המקרא ביהדות ובנצרות, מלידתו בארצות המקרא, ועד נדידתו אל כל קצוות תבל.

 

ניתן להוריד מדריך קולי לתערוכה וסיור וירטואלי בה מאתר המוזיאון: www.blmj.org    
 

התערוכה פתוחה בכל ימות השבוע, לפרטים נוספים הציצו באתר המוזיאון.


 


preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text