Attractions Banners - 230

הספרייה הלאומית


סדרת מהפכות בשירה העברית בתאריך 07.03.2017

     
עד 07.03.2017

האם גלגלי השירה יכולים להניע מהפכה? מתי שיר מחאה עומד כיצירה עצמאית ומתי הוא רק שלט בהפגנה? מתי המהפכות רותמות את סוסי השירה? ומה הקשר בין מוזות לשתיקה?

 

על כל אלה ועוד – בסדרה בת חמישה מפגשים, ובה רוני סומק ואורי הולנדר ישוחחו ויקראו שירים שרגלם האחת בראשית המאה ה-20 ורגלם השנייה בימינו אנו. בכל מופע יתארח מוסיקאי, שיוסיף נגיעה משלו לפסקול של המהפכה.

מפגש 1: "מחר נלמד לתקוע סכינים"

10.01.17 בשעה 20:30

 

רוני סומק ואורי הולנדר מארחים את רונה קינן

 

המופע יתמקד בשיריו הפוליטיים והפחות מוכרים של נתן אלתרמן ובדמותו המרתקת של אלכסנדר פן, המשורר-המתאגרף, שכמעט נשכח מלב. המופע אף יכלול דברי פתיחה על מהפכות בשירה העברית ובשירה בכלל, וישמש יריית פתיחה לסדרה, שראשיתה בשנות ה-30 של המאה ה-20 ואחריתה בימינו אנו.
 

מפגש 2: "תינוק לא הורגים פעמיים"

24.01.17 בשעה 20:30

 

רוני סומק ואורי הולנדר מארחים את שלמה גרוניך

 

נשוחח על עולמותיהם השיריים של דוד אבידן, נתן זך, יהודה עמיחי, דליה רביקוביץ חנוך לוין ומשוררים נוספים, ונדון בקשר בין מהפכה סגנונית (כגון זו של זך וחבורת "לקראת" באמצע שנות ה-50) למהפכה פוליטית. ננסה להראות כיצד מציאות מסוג מסוים יוצרת סגנון שירי מסוים, וכיצד מהפכה סגנונית משפיעה על עיצוב המציאות בגבולות השיר.

מפגש 3: המהפכות שלא היו

07.02.17 בשעה 20:30

 

רוני סומק ואורי הולנדר מארחים את אלון אולארצ'יק

 

מה היה מתחולל בשדה השירה העברית לו המשיכה דליה רביקוביץ לכתוב בסגנון המקראי-מודרני שאפיין את ספרה הראשון, "אהבת תפוח הזהב"? מה היה קורה לו פרסם נסים אלוני את "הנסיכה האמריקאית" כספר שירה? האם היו דרכים פואטיות שלא הלכו בהן ונתיבים שיריים שלא נסללו, שהיו עשויים לשנות את פני השירה העברית ואת תמונת העולם שהציגה לקוראיה?
 

מפגש 4: "זמן רע לליריקה"

21.02.17 בשעה 20:30

 

רוני סומק ואורי הולנדר מארחים את ערן צור

 

נפליג למחוזות השיר של ברטולד ברכט, אלן גינזברג, פדריקו גרסיה לורקה, צ'סלב מילוש ואחרים, ונבחן נקודות דמיון ושוני בין שירים פוליטיים "משם" לשירים פוליטיים "מכאן"; בין מהפכות שהתחוללו בשירת העולם ובין אלה ש"יובאו" ארצה, במיני מסגרות והקשרים.

מפגש 5: "מי ירצה לקרוא ספר שירה ששם המשורר הוא נסים ברכה?"

07.03.17 בשעה 20:30

 

רוני סומק ואורי הולנדר מארחים את שי צברי

 

נחתום את מסע המהפכות השיריות בדיון על אודות פניה העכשוויים של השירה העברית. נעסוק בשירי מחאת האוהלים, בשירי קבוצת כתובת הירושלמית, בקבוצת ערס-פואטיקה, במשוררים כותבי רוסית המעמידים במרכז עולמם השירי את חוויית ההגירה, בניסיונות ליצור אפוס שירי מסוג חדש ועוד.


get-tickets
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text