Attractions Banners - 230

הספרייה הלאומית


נפוליאון היה פה בתאריך 01.06.2017

     
עד 01.06.2017

נפוליאון היה פה! תערוכה חדשה בספרייה הלאומית
התערוכה חושפת מכתבים מקוריים, מפות ומסמכים המתעדים את מסעו של נפוליאון למצרים ולארץ- ישראל. בין הפריטים שיוצגו בתערוכה: מכתב המתאר את כיבוש יפו, ציורים ומפות של האזור שהוכנו על ידי גיאוגרפים ואמנים מן המשלחת המדעית, מכתב עם תנאי הכניעה של הצרפתים לאנגלים, מדליות של גנרלים צרפתים ועוד.
 

נפוליאון בונפרטה וצבאו שהו פחות משלוש שנים במזרח התיכון מהם רק כשלושה חודשים בארץ ישראל, אולם במשך תקופה קצרה זו, (1798 – 1801) ועל אף התבוסה הצבאית שנחל, הצליח נפוליאון להטביע את חותמו באזור בכל הקשור לארכיאולוגיה, לאגיפטולוגיה (חקר מצרים העתיקה), למיפוי המודרני, לרפואה המודרנית ועוד.
 

כעת, בפעם הראשונה, חושפת הספרייה הלאומית בתערוכה הנקראת "נפוליאון היה פה!" ושתפתח ביום חמישי ה- 23/3, כמה עשרות מסמכים ומכתבים מקוריים, ציורים, מפות, מטבעות ופריטים נוספים מתוך "אוסף נפוליון ותקופתו" הכולל למעלה מאלף פריטים. האוסף קוטלג בפירוט ונסרק, ובקרוב יהיה נגיש באתר הספרייה לגולשים בארץ ובעולם.
 

נפוליאון הקים גם בית דפוס בקהיר ובכך בפעם הראשונה בהיסטוריה, הופצו במצרים כרזות בערבית והחל למעשה הדפוס בערבית. טקסט כזה שהודפס ע"י הצרפתים, לצד מסמכים העוסקים בדפוס מוצגים בתערוכה. הישג משמעותי נוסף היה למשלחת המודדים הגיאוגרפים שנלוותה לנפוליאון. בפעם הראשונה בהיסטוריה הוציאה המשלחת מפות מדידה מפורטות בקנה מידה של 1:100,000 של מצרים וארץ ישראל.  מפות מקוריות של אותה משלחת יוצגו גם כן בתערוכה בספרייה הלאומית. 
 

עוד בין הפריטים המיוחדים שיוצגו בתערוכה ושיהיו נגישים מעתה גם באתר הספרייה הלאומית: מכתב המציע לנפוליאון לקרוא ליהודים להצטרף לצבאו בכיבוש ארץ ישראל שלושה חודשים לפני המסע; מכתב המתעד את התארגנות הצבא הצרפתי ליציאה למסע תחת השם המטעה "צבא אנגליה"; מכתב ששלח הגנרל האצ'ינסון הבריטי לגנרל מנו הצרפתי העוסק בתנאי הכניעה של הצרפתים, בו בין היתר הוא דורש את העברת אבן הרוזטה לידיהם; מכתב בחתימת ידו של נפוליאון בעניין תלונות טוחני הקמח במצרים; מכתב של קצין צרפתי המתאר את הטבח שביצעו החיילים הצרפתים בתושבי יפו; ציורים יפיפיים המתארים את מהלכי המסע; מפת המדידה הראשונה של חלקים מארץ ישראל ועוד. בתערוכה יוצגו גם איורים ורישומים מרהיבים ביופיים שהוכנו בזמן המסע ע"י ציירים, חרטים ואמנים נוספים.


 למידע נוסף לחצו כאן

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text