Attractions Banners - 230

הספרייה הלאומית


פסטיבל דוקו טקסט בתאריך 18.08.2022

     
עד 18.08.2022

דוקוטקסט08 - פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים של הספרייה הלאומית בשיתוף דוקאביב

14-18 באוגוסט 2022


פסטיבל דוקוטקסט ליצירה דוקומנטרית בספרייה הלאומית חוזר אליכם בפעם השמינית!


הפסטיבל, פרי שיתוף פעולה עם פסטיבל דוקאביב, מתקיים בין התאריכים 14-18/08 ומציע תוכנית עשירה הכוללת הקרנות של מיטב הסרטים הדוקומנטריים שיצאו השנה מהארץ ומחו"ל לצד כמה פנינים מהעבר, שלל הרצאות ושיחות עם יוצרים, מפגשים עם פרטי מקור מאוצרות הספרייה ואירועים מוזיקליים.


הפסטיבל ייפתח בהקרנת הסרט :" בורות המים- המדינה היא המולדת". בסרט מפגיש מוטי קירשנבאום אל מול מצלמתו שלושה ענקי תרבות- עמוס קינן, נעמי שמר ועמוס עוז לשיחה- ויכוח על מדינת ישראל והחברה הישראלית. בתום ההקרנה יעלה לבמה דור ההמשך של גיבורי הסרט- ללי שמר, שלומציון קינן, פניה עוז זלצברגר וכנען קירשנבאום לשיחה על ציונות של פעם וציונות של היום. את הפסטיבל ינעל הסרט:" אלבומים- אביתר בנאי" בו הוא חוזר אל שירי האלבום הראשון, החשוף והכואב, שהותיר מאחוריו. בתום ההקרנה יעלה אביתר בנאי עם להקה ורבעיית כלי מיתר להופעה נדירה בה יבצע את כל שירי האלבום הראשון והמופתי שלו.
 

בערבים, תוכלו להינות מהקרנות תחת כיפת השמיים, של סרטים העוסקים בגיבורי תרבות ישראלית כמו: "1341 פריימים של מיכה בר-עם", "מה קורה לי בזמן האחרון" המוקדש לרבקה מיכאלי מעמודי התווך בבידור הישראלי, ערב מיוחד יוקדש לא.ב יהושע ממנו נפרדנו השנה- בלהה בן אליהו,ידידתו וחוקרת ספריו, תדבר לאחר הקרנת הסרט:" הפרק האחרון של א.ב יהושע".


בין לבין מחכים לכם שלל סרטים העוסקים בתרבות הטקסט, זהות וזיכרון, וביניהם: "סוד מוחלט בהחלט" על יגאל מוסינזון, "העיר האחרת" על קבוצת אמנים בעיר התחתית בחיפה, "אוספים ביצים למרות הכל" על אספן נחוש בימי מלחמת העולם השניה, "קורט וונגוט: משוחרר מהזמן", "יורש הקעקועים" הם רק טעימה ממה שמחכה לכם בתכנית העשירה.


זרקור מיוחד יופנה השנה למתרחש בגבול אוקראינה. בפסטיבל נקרין מספר סרטים שינסו לשפוך אור על חייהם של תושבי האזור, על נסיונם לנהל חיים נורמליים תוך הפגזות ופחד מתמיד. הסרטים מתארים סכסוך רב שנים ומעלים שאלות של זהות ושייכות. 


רגע לפני שהספרייה אורזת את אוספייה ומעבירה אותם אל המבנה החדש, אנו מזמינים אתכם לסיורים מיוחדים בין ארכיונים ופריטים מפתיעים: ביקור בארכיונו האישי של א. ב יהושע השמור בספרייה ושדפיו עדיין רוטטים ממגע ידו, מפגש עם פריטים שכמעט והושמדו, נאסרו בידי משטרים אפלים או נגנזו, הוצלו כנגד כל הסיכויים והובאו אל הספרייה. סיור באוסף המוזר של הספרייה בו תוכלו לפגוש קערות השבעה לצד התפילין של מונטיפיורי. וגם מכתבים ומסמכים של נעמי שמר, עמוס עוז ועמוס קינן המשקפים את תפיסותיהם האידיאולוגיות.


עוד בתכנית סדנה ללימוד שירו של בוב דילן קצת אחרת- במרוקאית- יהודית, בעקבות הקרנת הסרט:" מילים שנשארות". הרצאה על היהודי זיס, על הנשים המהפכניות באיראן ועל מקורותיו של הסכסוך המתמשך בין אוקראינה ורוסיה. גם יום עיון מחכה לכם בשיתוף יוצרים דוקומנטריים שיספרו כיצד עשו שימוש בחומרי ארכיון ביצירתם הדוקומנטרית.


התכנית המלאה מחכה לכם באתר הפסטיבל


מהרו ורכשו כרטיסים:


- כרטיס להקרנה רגילה: 30 ש"ח


- כרטיס לסיור: 20 ש"ח


- כרטיס לאירוע הנעילה: סרט+ הופעה חיה: 130 ש"ח

 

ממליצים לרכוש את אחת מחבילות הכרטיסים שבאתר ולחסוך!

 

 

get-tickets
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text