מוזיאון המדע - סטריפ - 1

מוזיאון המדע בירושלים


שבוע החלל בירושלים בתאריך 30.01.2018

עד 30.01.2018

כל כך רחוק שאפשר לגעת - שבוע החלל הישראלי במוזיאון המדע בירושלים –30.1.18, 16:00 – 22:00. הכניסה חינם! 

 

שבוע החלל הישראלי מתקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע הטכנולוגיה והחלל בסימן 70 שנות חדשנות ישראלית. שבוע החלל מתקיים בין התאריכים 28.1 – 2.2 ומטרתו להגביר את הקשר של הקהילה לתחום החלל ולהרחיב את העניין והסקרנות של צעירים בפעילות החלל בישראל. במסגרת שבוע החלל הישראלי פותח מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים את שעריו  לקהל הרחב, עם שלל פעילויות מגוונות לכל המשפחה מקטן ועד גדול: 


תצפיות אסטרונומיות: תצפית באמצעות טלסקופים גדולים במיוחד-  החל משקיעת החמה, הטלסקופים של מצפה הכוכבים "ברקת" יכוונו אל על ויאפשרו למבקרים הצצה לעולם רחוק ומופלא.
 

תצפית שמים - תמיד רצית לדעת איפה נמצא המזל שלך ולא ידעת  איך? איך מוצאים את הצפון? האם זה כוכב או כוכב לכת? מהו הכוכב הבהיר ביותר בשמים? אפליקציות חדשות מאפשרות לכל אחד להיות מומחה לזיהוי כוכבים. הצטרפו אלינו למסע תחת כיפת השמים (בלבוש חם) להכרות עם השמים באמצעות אפליקציה סלולרית.

 

סדנת "גן גבישים"  - סדנת התנסות בה נשחזר ניסוי כימי שהתבצע על ידי האסטרונאוט הישראלי אילן רמון במעבורת החלל קולומביה. גן הגבישים צומח בתוך בקבוקון זכוכית, בתמיסה רוויה שאליה נזרקים גבישים משני סוגים כגרעיני התגבשות. על גבי אותם גבישים מתפתח תהליך התגבשות היוצר בתמיסה צורות ייחודיות, מעין עצים מינראליים שאותם לוקחים המבקרים איתם הביתה. אחת השאלות שעניינה את אילן רמון הייתה התפתחותה של תופעה זו בתנאים של נפילה חופשית (לגילאי 7+). 

 

הדגמות מדעיות: "טיל-כו לראות" - הדגמה משעשעת לכל המשפחה בנושא מנועים רקטיים. אחד הקשיים במסע בחלל הוא העובדה שאין בנמצא חומרים או גופים לדחוף כנגדם כדי לצבור מהירות. מנועים רקטיים פותרים את הבעיה בכך שהם דוחפים כנגד הדלק שהם עצמם שורפים. בהדגמה נראה מספר דוגמאות משעשעות ומקוריות לבעיות ופתרונות במנועים רקטיים.


החיים בתחנת החלל -  תמיד חלמת להיות אסטרונאוט. ננסה להבין את התנאים הייחודיים בהם חיים האסטרונאוטים בתחנת החלל באמצעות סרטונים. בעזרת משאבת ואקום נייצר סביבה שתמחיש את הסכנות של החיים בעזרת תאים סולאריים נבין את חשיבותה של השמש לקיום החיים בתחנה.

 

סדנאות בנייה: "משפחה בגלקסיה" -  בעשורים האחרונים התברר שהתופעה של כוכבי לכת הסובבים כוכבים אינה ייחודית לשמש שלנו אלא נפוצה ברחבי הגלקסיה. ייתכן אפילו שסביב רוב הכוכבים שאנו רואים בשמיים מסתובבים כוכבי לכת. המגוון הגדול במבנה של מערכות השמש שהתגלו מראה שאין חוקיות באשר למיקומם, מספרם ואופיים של כוכבי הלכת השונים. בסדנת הבניה תבנה כל משפחה את מערכת השמש הייחודית שלה.

 

 "טילון בלון" וסדנת "קשטיל" – טילים משתמשים במנעים רקטיים כדי לייצר דחף ובכנפונים קטנים כדי לייצב את מעופם. בסדנא לכל המשפחה נבנה רקטות קטנות ונחקור את אופן הייצוב וההינע של אותן רקטות.

 

מופעים, סיורים והרצאות:

 

פלנטריום מתנפח – הפלנטריום הוא מעטפת חצי כדורית שבתוכה מוקרנת תמונה המדמה את כיפת השמים ותנועתה לעיני הצופים שבפנים. תצפית פלנטריום היא היכרות ראשונית עם גרמי השמים ועם הסיפורים המיתולוגיים שנבנו סביבם.  
 

מנועים יונים -  מנועים יונים מייצרים הינע חללי חשמלי שאינו תלוי בבעירה. הם משמשים להנעת לוויינים ויש המתכננים להשתמש בהם למסעות ארוכים יותר למערכות שמש אחרות. מהנדסים ממרכז תעשיות חלל של התעשייה האווירית יספרו לנו   על התחום. עמדת תצוגה והסבר ובנוסף גם הרצאה המתאימה למשפחות עם ילדים גדולים.  
 

נפתלי חללי – סיור פעיל ומשעשע, בהובלה של שחקן, בין מוצגים במוזיאון המדע המתייחסים לנושא החלל. 
 

"זריחה במאדים" – מופע מרגש ומחוייך, בו נפגשים קרל סאגן, אסטרונום וחוקר חלל בנאסא לבין רפי, הילד מישראל. רפי "פריק" של מאדים וחלל רוצה לטוס למאדים ולעזור למצוא את ה"מארס אובזרבר" שנשלחה לחלל בשנת 1994 ונעלמה.  תוך כדי שיחתה בין השניים, רפי וגם אנחנו בקהל, מבינים שלטוס למאדים זה לא כמו לקפוץ לשכנים... שעל המאדים אין חייזרים, והכוכב איך לומר, לא מקום נעים לילדים קטנים והאמת שגם לא לגדולים. זמן הטיסה הוא שישה חודשים בחללית ובסופו של מסע מגיעים לכוכב לכת אכזרי במיוחד: אל מדבר ענק ואדום, אל כפור נוראי, סופות חול איומות, מטאוריטים שמתרסקים בכוח נוראי. כוכב לכת בלי חמצן, בלי מים זורמים ועם אטמוספירה מאד דלילה...
כתיבה ובימוי: אורי וייל. שעות ההצגה: 16:30, 17:30, 18:30.

 

להתראות בשבוע החלל במוזיאון המדע ירושלים!

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text