Attractions Banners - 230

הספרייה הלאומית


יונה בספרייה בתאריך 31.03.2020

     
עד 31.03.2020

תערוכה חדשה בספרייה הלאומית: "יונה בספרייה"- מיצב של האומנית הדסה גולדויכט שכולל לווייתן גדול, יצירת וידיאו ולוחות אל"ף-בי"ת מאוספי הספרייה 

 

במסגרת פסטיבל "בסוד קולות רבים" מוצגת בספרייה הלאומית תערוכה חדשה של האומנית הרב-תחומית הדסה גולדויכט, המציגה מיצב של לווייתן גדול בלובי הכניסה לספרייה, לצד עבודת וידאו המשחזרת את טקס מריחת האותיות בדבש שהיה נהוג בקהילות ישראל ותערוכה של לוחות לימוד של אותיות האל"ף-בי"ת מאוספי הספרייה.

בפרויקט שנקרא "יונה בספרייה", מדמה האומנית את הלווייתן לספרייה עצמה ואילו יונה הנביא מדומה לקורא או לחוקר הבאים אל שערי הספרייה ומגלים את סודותיה ואוצרותיה. גודלו של הלווייתן יאפשר למבקרים להיכנס אל ביטנו ולשהות בה במעין אולם קריאה פרטי ומיוחד. מיצב זה הוא נדבך נוסף בסדרת עבודות של גולדויכט שבהן הלווייתן הוא דימוי מרכזי. 
 

לצד המיצב תוקרן עבודת וידאו הנקראת "נשיקה" שבה גולדויכט משחזרת טקס שהיה נהוג בקהילות יהודיות רבות בספרד ובאשכנז שבו נתנו לילדים ביום הראשון של הלימודים ללקק אותיות ופסוקים כשהם מרוחים בדבש. על-פי מסורת זו, מלאכת לימוד הקריאה והכתיבה נמשלים לדבש ולדברי מתיקה שמחבבים את הלימוד על הילדים. בליעה ועיכול של שפה, אותיות, מילים וידע נעשית מדי שעה בשעה באולמות הספרייה שמעל חלל התערוכה: זוהי פעולת הקריאה והחקר.
 

המבקרים בתערוכה יוכלו גם לראות דוגמאות של חמישה לוחות לימוד נדירים ומיוחדים של אותיות האל"ף-בי"ת העברי - כולם מאוספי הספרייה הלאומית שמקורם בקהילות יהודיות שונות. בין הלוחות שיוצגו: לוח לימוד שהודפס ב-1650 בפרנקפורט, לוח אותיות עבריות שהודפס באמצע המאה ה-18 בונציה, לוחות מן המאה ה-19 מהקהילות היהודיות בכלכתא ומבגדאד, וכן לוח אותיות האל"ף-בי"ת מתל-אביב שהודפס לפני כ-100 שנים. 
 

הדסה גולדויכט (38) היא בוגרת תואר ראשון באומנות מביה"ס לעיצוב ברוד-איילנד ותואר שני מביה"ס לאומנות חזותית בניו-יורק. היא חיה ועובדת בירושלים ועבודותיה הוצגו בשנים האחרונות במוזיאון ישראל, המוזיאון היהודי בניו יורק, המשכן לאומנות עין-חרוד, הטייט מודרן בלונדון ועוד.

 

התערוכה תנעל בסוף חודש מרץ 2020. אוצרת התערוכה- נטע אסף. 


התערוכה "יונה בספרייה" תהיה פתוחה מידי יום ראשון - חמישי בין השעות 09:00-19:00 וביום שישי בין השעות 09:00-13:00. הכניסה ללא תשלום. 


פרטים נוספים באתר הספרייה הלאומית: www.nli.org.il 

 

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text