אירועים בירושלים

פסטיבל חוצות היוצר בירושלים


פסטיבל חוצות היוצר בירושלים בתאריך 31.08.2022

עד 31.08.2022

 

פסטיבל חוצות היוצר ירושלים הבא צפוי להתקיים בחודש אוגוסט 2022 - המידע יתעדכן בקרוב
 

הפסטיבל הבינלאומי לאמנות הגדול והוותיק בישראל - אירועי השנה שעברה:

 

התצוגה הישראלית:

 

כ-100 אמנים ישראלים מציגים ציורים, הדפסים, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אמנות בטכניקות מעורבות עבודות עץ ועוד.

 

התצוגה הבינלאומית 

 

תצוגה של אומנות מהעולם: עבודות אומנות מארצות מזרח אסיה, אפריקה ודרום אמריקה, בוליביה, גאנה, זימבאבואה, קולומביה, קוראה הדרומית וברזיל. קרנבל ונציה בירושלים: בין התצוגות תתקיים תהלוכות של תחפושות על פי דמויות מהאופרות המפורסמות על רקע מוסיקה אופראית, 

 

מופעים מוזיקליים:

 

מדי ערב בשעה 21:00 מתקיים מופע מוזיקלי מרכזי בהשתתפות מיטב האמנים הישראלים, בשילובים ייחודיים לפסטיבל. המופע מתקיים בבריכת הסולטאן, בבמה המרכזית.

 

10.8 – יום שלישי - תיסלם מארחים את אהוד בנאי

11.8 – יום רביעי - אביתר בנאי

12.8 – יום חמישי - ליאור נרקיס & סטטיק ובן אל – 2 מופעים נפרדים

14.8 – מוצ"ש - איתי לוי

15.8 – יום ראשון - עדן חסון

16.8 – יום שני – מרגי & נועה קיריל – 2 מופעים נפרדים

17.8 – יום שלישי - עדן בן זקן

18.8 – יום רביעי - שרית חדד & זהבה בן – 2 מופעים נפרדים

19.8 – יום חמישי - שלומי שבת מארח את דיקלה

21.8 – מוצ"ש - עידן עמדי

 

אומנות רחוב – ציור תלת מימד ברחוב. ציור המעורר בקרב המבקר את האשליה שהוא חלק אינטגרלי מהתמונה. התמונה היא מציאות או דמיון? אטרקציה אמנותית עם הרבה הפתעות שמצפות למבקר, בביצוע האמנים יונתן גל ואנה קוגן.

 

תערוכת ציורים של האומן דודו גרשטיין: יצירותיו ידועות בכל העולם – לא רק לחובבי אמנות אשר מבקרים בתערוכות ורוכשים את עבודותיו לאוספיהם הפרטיים, אלא גם לקהל הרחב אשר פוגש את פסליו הבוהקים ברחבי העיר. יצירותיו המשונות אשר עשויות מפלדה וצבועות ביד בצבעים בוהקים, מושכות מבטים ותמיד גורמות למצב רוח טוב.

 

לגרשטיין גלריות ברחבי כל העולם – בסיאול, לוקסמבורג, מדריד, טורינו, רומא, וירסן (גרמניה), אוסטרליה, בלגיה, קנדה, ברזיל ויצירותיו זוכות לביקוש גבוה ולאהדה רבה.

 

תערוכת ציורים של האמנית יוניס פיגרדו - "ים, קפואירה וקני סוכר"

 

המבט הראשון על החיים מקבלים כשנולדים. העולם כולו מתרכז באנשים הכי קרובים אלינו ובנופים הראשונים שסביבנו. שומרים בזיכרון עמוק את כל המידע הזה ולעולם לא שוכחים אותו. האמנית יוניס פיגרדו מציגה את התרבות הברזילאית דרך הציור. עבודות הציור שלה הוצגו במסגרת עשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובחו"ל ונכללו באוספים בישראל, ארה"ב, ברזיל, בלגיה.

 

מופעי רחוב:

 

נשים גדולות: מופע בובות ענק בדמויות שלוש נשים מבוגרות הבנויות בטכניקה מיוחדת שפיתחה קבוצת תיאטרון מסתורין ומופעלות ע"י השחקנים בצורה וירטואוזית. במהלך המופע הדמויות הפנטסטיות מבצעות פעולות יומיומיות במגושמות כובשת ומחוללות סיטואציות הומוריסטיות המפריעות לסדר הציבורי.

 

מהלכים לבנים: מופע שלוש בובות ענק בגובה ארבע מטרים העשויות משקיות ניילון. חומר גלם פשוט ויומיומי זה הופך בובות לעדינות ואצילות הנעות בקלילות ואווריריות למרות גודלן העצום. הם מוארים מבפנים ובשעת החושך נראות כאורחות מעולם הלא נודע. המופע משלב מחול ותיאטרון פיזי. 

 

ANIMOON חיות ירח: המוארות בטכניקה מיוחדת של תאורה פנימית מרהיבה. הגדה מסתורית שנוצרה בהשראת אומנות המזרח הרחוק. שומרי הלילה בדמותם של שור, אריה ונץ מהלכים ברחובות העיר ומושיטים יד-עזרה לאבודים בחושך. המופע משלב בין תנועה, שירה ומשחק.

 

קיסרי האור: מופע בובות ענק מוארות בהשראת אומנות המזרח הרחוק. בתוך ארמון קסום מתגוררות מפלצות האור השרות את שירי הסירנות. המופע משלב בין בובות ענק המוארות בטכניקה מיוחדת של תאורה פנימית מרהיבה ואימפרוביזציה תיאטרלית.

 

מסכות מראות: סוס, פיל וארנב – הם שלושה בליינים מסתוריים אשר באים הישר מעולם המועדוני לילה לרקוד ולהרקיד את הקהל.

 

ולילדים:

 

תיאטרון האייל המרקד - חגיגה מקסיקנית:  משפחה מקסיקנית

 

משפחה מקסיקנית צבעונית ושמחה (בובות בגובה של כ-3 מטרים) , אמא עם ארבעה אנשים, אבא עם סיגר, פלפל חריף ענק ונערים מתבגרים, עוברים בין הדוכנים של פסטיבל חוצות היוצר עם מוזיקה מקסיקנית קצבית ומשמחת - רוקדים ומרקידים אנשים.

 

צעצועי העבר - רטרו טויס  RETRO TOYS

 

מופע בובות ענק - דמויות ססגוניות וחביבות של פינוקיו, שפן וקוף. הם ברחו מהמחסן מאובק בו הם נסגרו לפני שנים רבות וכעת מגלים את העולם ומתיידדים עם כל מי פוגשים בדרך. 

 

סדנאות אמנות:

 

מתחם ענק לסדנאות יצירה בהדרכת מומחים בתחומי האומנות בהן:

 

ציור: האמן דודו הראל, ידריך וילמד ציורי שמן. ארוגמי: האמנית הדר אלפסי, אמנית רב תחומית, תדריך ותלמד מגוון קיפולי נייר ויצירת עבודות אומנות כגון קולאז', מובייל ועוד, קומיקס: הקומיקס והמאייר מתן כהן, מהיוצרים הבולטים בישראל, ידריך וילמד ציורי קומיקס, ציור קריקטורות, עיצוב דמויות ועוד. משחקי חשיבה: בהדרכת האמן דוד גודמן, מפתח ומייצר משחקי חשיבה למעלה מ-20 שנה, ידריך על שימוש בחומרים שונים כדי ליצור פאזלים ברמות קושי שונות. קרמיקה: בהדרכת האומניות שלומית ואניה קריזנר, שתי קרמיקאיות ותיקות, בוגרות בצלאל, יבצעו יחד עם המשתתפים כלי קרמיקה, יקשטו ויציירו על כלים. אריגה: בסדנא יוצב גלגל טוויה ומגוון נולים, נולי אריג, נול מסגרת ונול חישוק לאריגה חוויתית ועצמאית של משתתפים. צילום: בהדרכת הצלם יעל הרמן שיקים סדנת צילום דיוקן סטודיו. שוקולד: חווית שוקולד לכל המשפחה, המשתתפים ילמדו וייצרו פרלינים בטעמים שונים ועוד.

מחיר סדנא: מחיר סמלי – 20-40 ₪. להרשמה: https://artfair-jer.com/ 

 

אירועים מיוחדים נוספים:

 

קפה תו - חצר נודדת למפגש בין תחומי ולקפה, בביצוע קבוצת תו:

 

קבוצת תו מזמינה את הקהל למפגש בין-תחומי בחצרה הנודדת, אשר תחנה במרכז פסטיבל חוצות היוצר. בחצר יעבדו בצוותא אמנים שיציעו לקהל ממיטב תוצרתם לסיפוק צרכי הגוף והנפש. לצד כוס קפה או כוס יין, פת בדבש וגבינה, יוצע שירות דואר בין שולחני, צללית מרקדת, סיפור ושיר, מנגינה צוענית, יעוץ אישי - הכל על פי התפריט שיחולק לאורחים.

 

מתחם בצלאל:

 

במתחם הפסטיבל יוצגו יצירות מקוריות של סטודנטים מכל תחומי הלימוד בבצלאל. יוקרנו סרטי אנימציה ווידיאו, יוצגו עבודות עיצוב, ציור, פיסול, קדרות, זכוכית, צורפות, צילום ואופנה. הסטודנטים יפעילו סדנאות אומנות לציבור הרחב.

 

מכללת הדסה: דוכן המכירות של המכללה האקדמית HAC מציע מגוון רחב של עבודות סטודנטים בתחומים השונים. הדוכן הינו פתח צר אל תוך עולם העיצוב החברתי ושם דגש על רב גוניות. סטודנטים מעיצוב תעשייתי ותקשורת צילומית יציגו למכירה את עבודתיהם בתחום העיצוב במציאות דינמית ומשתנה.

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text