אירועים בירושלים

מופעי תרבות מהעולם - זמן אשכול


מופעי תרבות מהעולם - זמן אשכול בתאריך 10.12.2014

Wednesday dec 10th



ניחוח ספרדי

מרצה: דבורה רוטברט


"זמן אשכול" מזמין אתכם לקחת חלק במופעים חווייתיים אותנטיים מרהיבים, המעלים בסיפור, במוסיקה ובמחול את התרבויות הקסומות של מדינות שונות בעולם. כל אירוע כולל ארוחה בה יוגשו מבחר מאכלים התואמים את נושא הערב.


דבורה רוטברט, מרצה לספרות ותרבויות עולם, כותבת ב"מסע אחר", תיקח אותנו למסע קסום בספרד. מסע של מראות, צלילים ומנגינות. נגיע לערים המרתקות מדריד וברצלונה, נפגוש את היהודים, המוסלמים והנוצרים באנדלוסיה ונכיר את הצוענים ומחול הפלמנקו. ילוו את המסע הזמרת סילביה קיגל ואנסמבל "קפריזה", בניהולו המוסיקלי של ארז יעקב, בשירי הג`יפסי קינגס, שירי הלאדינו של יהודי ספרד ושירים ממיטב הפולקלור הספרדי. 


הנגנים של אנסמבל "קפריזה":

סילביה קיגל- זמרת

ארז יעקב- ניהול מוסיקלי וגיטרה

תמר מלזר- חליל

עומר שניידמן- כלי הקשה

אורן שגיא- בס


הערב ייפתח בארוחה עם מבחר המאכלים של המטבח הספרדי

 

האירוע - הארוחה והמופע - יתקיים ביום רביעי ה- 10.12.14 בשעה 20.00 בסינמה סיטי בירושלים.




מרוסיה באהבה


ד"ר גוסטב מייסלס ייקח אותנו אל מאורת הדוב הרוסי המתעורר מחדש. רוסיה, מוקד של ניגודים ותמהיל של תרבויות. המרקם האתני הוליד פולקלור מרהיב, אבל עד היום רוסיה מתלבטת בין המוּז`יק האביון לבין ענקי התרבות העולמית, כגון דוסטוייבסקי וטולסטוי, צ`ייקובסקי ורִימְסְקִי-קוֹרְסַקוֹב, שלייפין ואולנובה. ננסה לחדור לתוך סודותיה של אומה גדולה זו וליהנות ממטעמיה הקולינארים והמוזיקלים. נשאל למה התרופה הכוללת לכל המחלות היא וודקה? ומה המשותף בין איוואן האיום והמנהיגים של רוסיה העכשווית? מה מפריד ומה מאחד בין  מוסקבה -  עיר של כנסיות עתיקות עם כיפות בצל מוזהבות -  לבין סאן פטרסבורג, עיר של ארכיטקטים איטלקים, אופנה צרפתית ותרבות רוסית חדשה וסוחפת.


את הערב ילוו בנגינה ושירה הרכב מלודיה במחרוזות של השירים הרוסיים האהובים והמוכרים  מכל הזמנים: קלינקה, קטיושקה, תכול המטפחת, לילות מוסקבה, רוח מבדרת, עיניים שחורות, שתי  גיטרות ועוד. שירי העם הנוגעים ללב, המבטאים את הנשמה הסלאבית. השירים שהחלוצים הביאו איתם לארץ ישראל והפכו לבסיס של המוסיקה העברית הישנה והטובה שכולנו מכירים ואוהבים.

 

הערב ייפתח בארוחה עם מבחר המאכלים של המטבח הרוסי

 

האירוע, הארוחה והמופע, יתקיים ביום רביעי ה- 11.2.15 בשעה 20.00 בסינמה סיטי בירושלים.




get-tickets
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text