Attractions Banners - 201

בית אבי חי


סיורי פסטיבל הפיוט בתאריך 21.09.2015

     
עד 21.09.2015

"ירושלים בשבילי הפיוט": בית אבי חי ובית שמואל יקיימו במהלך פסטיבל הפיוט סיורים בנחלאות, במחנה יהודה ובעיר העתיקה בשילוב מופעים נבחרים בפסטיבל.
 

בעיצומם של הימים הנוראים שחלים בין ראש השנה ליום הכיפורים יתקיים השנה בבית אבי חי פסטיבל הפיוט השמיני – ארבעה ימים של חשיפת עולם הפיוטים והמוסיקה היהודית – מסורתית לקהל הרחב באמצעות מופעי מקור, סדנאות, מפגשים עם יוצרים מתחומי שירת התפילה והפיוט ועוד.
 

השנה, ישולבו במהלך ימי הפסטיבל (יום חמישי 17/9 – יום שני 21/9 ) סיורים מיוחדים ברחבי ירושלים המתכתבים עם הפסטיבל ומציעים לבאי הפסטיבל חבילות אטרקטיביות המשלבות סיורים ומופעים. 

במסגרת המיזם המשותף לבית אבי חי ולבית שמואל ושנקרא "ירושלים בשבילי הפיוט" יצאו תשעה סיורים שונים שיתקיימו בשכונת נחלאות, במחנה יהודה ובעיר עתיקה בשילוב עם מופעי הפסטיבל.
 

בין הסיורים המעניינים: "חלות לשבת- מאפיות וטעימות" (יום חמישי, 17.9) - סיור לילי שיתקיים לאחר מופע פיוטים של חיים לוק וברי סחרוף במאפיות מיוחדות של ירושלים הפתוחות כל הלילה לאפיית חלות לשבת. במסגרת הסיור ישמעו המשתתפים סיפורים על אופים, תפיחה ואפיה המקופלים בבצק, יבקרו במאפיות של פעם, במאפיות מודרניות ובמאפיה בת למעלה מ-120 שנים.
 

סיור מעניין אחר יתקיים למחרת, ביום שישי בבוקר (18.9) -  "הקדירה הירושלמית" - והוא ישלב סיור בשוק מחנה יהודה, הידוע בגווניו, טעמיו, צבעיו וריחותיו המיוחדים ובשכונת נחלאות הקסומה. המטיילים בסיור ישוטטו בין הסמטאות הציוריות, בורות המים ובתי הכנסת של שכונות נחלאות ויפגשו טעמים, ריחות, אמונות תפלות וטעימות ממסעדות בשוק. הסיור יסתיים במופע מקורי של הפסטיבל שהופק במיוחד לקראת השבת הראשונה של השנה ונקרא "קבלת שבת מוזיקלית", בהשתתפות שי צברי, ויקטוריה חנה, הדס קליינמן, אביב בכר ויוצרים נוספים שיבקשו לגלות עם הקהל פנים חדשות בטקסט העתיק של קבלת השבת.
 

עוד סיור חוויתי מיוחד יתקיים ביום ראשון (20.9) נקרא "אדם שב אל ביתו". מדובר בסיור סליחות עם הסופר דן בניה סרי בעקבות ספרו על שכונת הבוכרים הירושלמית - אחת מן השכונות הקסומות והצבעוניות בעיר, אשר שימשה בתחילת המאה מודל לשכונות שקמו אחריה. את הסיור ישלים המופע "שעת הבורוכובים – פנטזיה בוכרית" – מופע מוזיקלי עתיק ועכשווי לשירת הקודש הבוכרית עם שלושת המוסיקאים לבית בורוכוב שיחברו לזמרת ריף כהן והרכב יוצא דופן של נגנים וזמרים.
 

ביום האחרון לפסטיבל (שני 21.9) ייצא סיור אל מחוזות ילדותו של יוסי בנאי "היינו ילדים וזה היה מזמן" - סיור נוסטלגי ברחובות ירושלים של יוסי בנאי. בסיור יחזרו המשתתפים אל הצבעים והקולות, אל השכונה, אל בית הכנסת והשוק וכל הסיפורים והשירים של יוסי בנאי באווירה ירושלמית במרכז העיר ונחלאות. את הסיור יחתום מופע הסיום של הפסטיבל "מרחוב האגס 1 לשיר חדש" שבו יופיע אחיינו של יוסי, אהוד בנאי במופע מיוחד אשר ייקבץ פיוטים וניגונים ספרדיים-פרסיים, אשכנזיים חסידיים ותימנים עם שירי תפילה אישיים. יתארחו במופע מורין נהדר, שחר עמרם ולירון עמרם.
 

פרטים על כל הסיורים, מחירים, משך כל סיור ופרטים נוספים באתר הפסטיבל - 

www.piyut-festival.co.il , באתר בית אבי חי www.bac.org.il  ובטלפון 02-6215900

קרדיט לתמונות: בית שמואל

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text