מתחם הרכבת ירושלים


גו ברירת מחדל - 1

החל מ-

מידע כללי

עד לפני מספר שנים, השטח המוזנח בתחילת רחוב עמק רפאים והמושבה הגרמנית, הכיל מבנים ישנים, הומלסים ובעיקר היה אנדרטה עצובה לאחד מהסיפורים המרגשים בתולדות ירושלים החדשה. בסוף המאה ה-19 נחנכה מסילת הרכבת הראשונה לעיר שהובילה אל מתחם התחנה שנבנה בעמק רפאים. הרכבת שהגיעה  מיפו התקבלה בתשואות על ידי תושבי ונכבדי ירושלים. אליעזר בן יהודה שראה את הקטר המתנשף מתקרב, החליט ברגע של הארה לקרוא לכלי הברזל "רכבת" וקיבל מקום של כבוד במילון של אבן שושן.


בספרי ההיסטוריה של התחנה בירושלים נרשם אירוע חריג בו לוחמי האצ"ל ניסו לפוצץ את התחנה, כשחלקם נתפסו ואחד מהם הועלה על הגרדום. במלחמת העצמאות הופסקה הפעילות בקו ולאחר מכן התחדשה לסירוגין. בסופו של דבר, בסוף שנות ה-90 נסגרה התחנה סופית. מתחם התחנה הוזנח ובסמוך לו הוקם אזור פעילות של מסעדות ואירועים.


באביב 2013, לאחר שיפוצים מקיפים, נפתח המתחם מחדש וזכה לשם המחייב "התחנה הראשונה". בתחנה פועלות מסעדות וחנויות ונערכים בה אירועים ופעילויות לאורך כל ימות השנה. בין הפעילויות והאטרקציות בתחנה: מופעי תיאטרון רחוב, הופעות חיות, סיורים על סגווי ואופניים חשמליים, תערוכות אמנות ועוד. בנוסף יוצב בתחנה כדור פורח שיאפשר מבט מלמעלה על הנוף הירושלמי.


לאתר מתחם הרכבת


preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text