מוזיאון המדע - סטריפ - 1

מוזיאון המדע בירושלים


ליל המדענים של מוזיאון המדע בתאריך 21.09.2015

עד 21.09.2015

ליל מדענים 2015 בסימן מדעי המוח
יום שני 21 בספטמבר. שימו לב! המוזיאון פתוח עד 22:00! 

 

ליל המדענים האירופי המתקיים ביוזמת האיחוד האירופי ובשיתוף משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל חוגג השנה עשור. בליל המדענים פותחים את שעריהם מוסדות תרבות ומחקר ברחבי הארץ לטובת הציבור הרחב  השנה מצוין ליל המדענים בסימן מדעי המוח ובמוזיאון המדע בירושלים מציעים  תכנית עשירה למשפחות וילדים.
 

המוזיאון מציע גם  פעילות למבוגרים במסגרתה יועלה מופע המחול הייחודי  ALL-MOST. יצירת מחול הבוחנת רגעים של כמעט-מגע ותגובות עצביות וקוגניטיביות הנובעות מרגעים אלה.  תוצר של שיתוף פעולה חדשני בין הכוריאוגרפית אלה בן–אהרון וחוקר המוח ד"ר אסף בכרך. השניים מביאים את פרקטיקת המחקר אל תוך סטודיו המחול וחלל היצירה ומציעים, בזמן אמת, ניסוי הבודק את תגובות הקהל ואת פעולת הרקדנים. המפגש יכלול גם סדנה מקדימה, ושיח עם היוצרים.


במהלך המופע, הרקדנים וחלק מהקהל נושאים על גופם חיישנים המנטרים דופק ונשימה בזמן אמת ככול שהמחול  נעשה אינטנסיבי יותר, מתקרב ומתרחק פיזית מהצופים ובין הרקדנים עצמם. לאחר המופע ד"ר בכרך  יתייחס לנתונים שנאספו מהקהל ומה אנו למדים על המח שלנו כמתרגם תחושות ותגובות פיזיולוגיות. בנוסף, חלק מהצופים במופע יקבלו טאבלטים ובמהלך המחול יתבקשו "למתוח קווים" על גבי מסך הטאבלט להציג כיצד הם רואים את הקשרים בין הרקדנים עצמם בעת המחול ותנועות הריקוד שמבצעים. "רשת" קווים זו תיבחן גם כן אח"כ על ידי ד"ר בכרך לנסות ולנתח כיצד תגובות הקהל בוחנות את תנועות השחקנים וכיצד המח שלהם מפרש זאת.  

 

תוכנית ליל המדענים לילדים, ומשפחות 

 

המוח שלנו – הדגמה הלוקחת את הצופים לסיור מודרך במוח האנושי והיכרות עם חלקיו העיקריים

מעבדה פתוחה – איך חוקרים את המוח? מפגש עם חוקרים מהאוניברסיטה העברית השתתפות בניסויים העוסקים במוח האנושי. מספר  מעבדות מחקר מהאוניברסיטה העברית בירושלים יגיעו לערב אחד בו תינתן אפשרות למבקרים ליטול חלק במחקר מדעי כנסיינים וכן תינתן האפשרות להיפגש עם החוקרים באופן בלתי אמצעי.

גולה מטפסת –אשליית ראייה בבנייה אישית – סדנת בנייה בה כל משתתף בונה לעצמו מודל אשלייתי ולוקח אותו מזכרת הביתה.

מתחם האיחוד האירופי – הצגת מחקרים בתמיכת האיחוד האירופי 

סיור מודרך בין תערוכות המוזיאון. לאורך כל הערב יצאו סיורים מודרכים בין התערוכות השונות אשר ידגימו בצורות שונות את מורכבותו של המח האנושי ובמה אנו שונים "ממח ממוחשב"

מעוף החיים- הקרנת סרט תלת ממד (בשעות  18:45, 20:00)
 


preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text