יום כיף של ירוק וטבע בירושלים


גו ברירת מחדל - 1

החל מ-

מידע כללי

מאחורי הבניינים העתיקים, ההיסטוריה המפוארת והמיתוסים, מסתתרים בירושלים גם טבע פראי ואיים ירוקים שבתוכם מגוון עצום של בעלי חיים וצמחים. יום כיף לקבוצות בירושלים הירוקה הוא חוויה שונה ומיוחדת שתשאיר חותם על המשתתפים. 

מיליוני תיירים פוקדים את ירושלים, רואים ושומעים אותם בכל מקום: במרכז העיר, במושבה הגרמנית, בשוק ובשאר אתרי התיירות של העיר. ישנם עוד קבוצות תיירים גדולות ורעשניות, שלא תראו בשום מקום אלא אם תעיפו מבט אל השמיים. אלו הם הציפורים הנודדות מאפריקה לעבר חצי הכדור הצפוני ובדרך גם עוצרות להתרעננות בירושלים. התחנה לחקר ציפורי ירושלים הממוקמת בקריית הלאום, היא מוקד בו תלמדו על ציפורים ירושלמיות מיוחדות, ואפילו תוכלו להשתתף בסדנאות טבע או סיורי לילה בחיפוש אחר ינשופים ועטלפים המתגוררים במרכז העיר. אחת מהאטרקציות היא גם "טיבוע" ציפורים – הצמדת טבעת מיוחדת לציפור למען מחקר ומעקב. האגדה מספרת כי בזמן לבישת הטבעת, ישנם ציפורים שממלמלות "אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני"... 

התחנה לחקר ציפורי ירושלים וגורמים סביבתיים מקיימים סיורים גם לעמק הצבאים הסמוך הקרוי על שם להקה של צבאים החיה בו. מלבד צבאים יש בו מערכת אקולוגית שלמה של צמחים ובעלי חיים. העמק הניצב למרגלות כביש בגין וצומת פת הסואנים, עומד כבר שנים ארוכות במרכזו של מאבק נדל"ני וסביבתי רווי יצרים ומתוכנן להפוך אותו לפארק מסודר. עד שיוכרע עתידו סופית, תוכלו לסייר בו, לצפות בצבאים וגם לחזק את המאבק הציבורי למען העתיד.

עייפים ממאבקים ומשינון שמות של ציפורים נדירות, בגן הבוטני יקבלו אתכם בזרועות פתוחות. הגן נמצא בשכונת ניות, ומציע מדשאות רחבות, עצים ופרחים נדירים, פסטיבלים וסדנאות מודרכות וגם אגם ברבורים עם בית קפה חלבי מומלץ בסמוך לכניסה. 


הגן הבוטני כולל אזורים גיאוגרפים שונים, באזור דרום אפריקה תגלו צמחיית סוואנה ואוזן ארי אפריקנית ובאזור אירופה עצים ייחודיים היישר מצפון טורקיה. אלו מכם שמתכננים ביקור בהרי הרוקי שבארצות הברית יכולים להתאמן כבר מעכשיו על צמד המילים "קלוצדרוס מפושק" (באנגלית זה נשמע יותר טוב), עץ השורד בתנאי קור ויובש. תוכלו גם לסייר ברכבת ובעיקר ליהנות מהטבע ומהיופי שצומח מכל פינה.




יום גיבוש ירוק בירושלים יכול להיות חוויה נפלאה לקבוצות וארגונים. כאתר המוביל בנושאי תיירות ואירועים בירושלים, אנו מכירים את מגוון האפשרויות, עומדים בקשר עם מרבית חברות ההפקה והתיירות בעיר ויכולים להמליץ לכם על האופציה הטובה ביותר לטיול שלכם בטבע הירושלמי - כל זאת ללא כל התחייבות או תשלום מצדכם. צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

 


יום כיף בירושלים

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text