סיורים וטיולים בירושלים

סיור בתי קפה נוסטלגיים


מידע כללי

דוד המלך לא בנה בתי קפה בירושלים אך מאז העיר ידעה בתי קפה רבים ומצליחים שחלקם גם הפכו לסיפור הצלחה ישראלי כמו ארומה וקפה הלל. לאורך השנים עברו בעיר גדולי האומה, פוליטיקאים ואנשי תרבות שגם הם הזדקקו לקפה טוב ולמקום שבו מנהלים שיחות חובקי עולם. מן הסתם רוב בתי הקפה התרכזו בסמוך למרכז העיר ובפרט במשולש ההיסטורי של הרחובות יפו, בן יהודה וקינג ג'ורג'. היה מי שאמר שבית קפה הוא למעשה בית כנסת חילוני ואין ספק שבמחזור הדם של ירושלים, זורם גם לא מעט קפה.

 

קפה טעמון נוסד לפני קום המדינה וממוקם ברחוב קינג ג'ורג' מול בנין הכנסת הראשונה. טעמון נחשב מבתי הקפה הראשונים וחווה היסטוריה ירושלמית ופוליטית, החל מאנשי האצ"ל והבריטים, ראשי ממשלה, קבוצת הפנתרים השחורים ועיתונאים וסופרים רבים. טעמון נחשב למעוז שמאל למרות שהבעלים היה ימני וכבר אז היה סמל לדו קיום פוליטי נדיר. היום טעמון הוא בית קפה קטן ואיכותי עם יחס משפחתי. עם תפריט לא מתיימר של מרקים, סנדביצ'ים וסלטים שונים, תוכלו לשבת ולדמיין את ירושלים של פעם עם יהודה עמיחי, שישב קבוע בקפה טעמון, וכתב על ירושלים עם "קצף תיירים על שפתיה". 

 

אל תסתכלו בקערה אם יש בה או אין בה בשר ודגים, אלא הסתכלו בשמחה שבין קערה לקערה, כך כתב הסופר ש"י עגנון בספרו "תמול שלשום". בית הקפה תמול שלשום, הקרוי על שם הספר, קיים קצת פחות מ-20 שנה, עם תחושת נוסטלגיה ואוירה שלא תמצאו בשום מקום אחר. בית הקפה שהוא גם מסעדה וגם חנות ספרים, נמצא בבנין אבן עתיק והפך למוסד ירושלמי ייחודי. המסעדה חלבית ולא תמצאו בה בשר אך כן תמצאו פילה סלמון ברוטב תאנים שיעשה לכם פרוזה בלשון. בתמול שלשום הכל מתחבר לספרים: התפריט בנוי כמו עלילה של ספר ואפילו הצלחות נושאות ציטוטים ספרותיים שאותם תוכלו לקרוא כל עוד לא כיסיתם אותם בוינגרט תפוחים. הצוות הוא נעים ותרגישו בבית וכמו בספר האהוב עליכם, הסוף הוא טוב ובעיקר טעים.

 

זמן לא רב לאחר שהצנחנים הביטו על הכותל בתמונה המפורסמת וירושלים החלה להגדיר את עצמה מחדש, נפתח בירושלים קפה קדוש. בגלגולו הנוכחי קדוש הוא קפה ירושלמי בעיצוב קלאסי ובניחוח צרפתי שמציע ארוחות בוקר, מגוון פינוקים מתוקים, מנות דגים ומרקים משובחים. בקפה יושבים בעיקר הלקוחות הקבועים, שיוצרים פרלמנטים ירושלמים אותנטיים ומגוון הלקוחות כולל סטודנטים, עורכי דין, פוליטיקאים מקומיים ואנשי עסקים. את המקום מנהלים איציק ואשתו קרן, ששומרים על המסורת והאווירה המשפחתית. קדוש התפתח במקביל לצמיחה של מרכז העיר בירושלים ועבר מטמורפוזה מבית קפה קטן אל מוסד קולינרי מעורר קנאה.

 

כאתר המוביל בנושאי תיירות ואירועים בירושלים, אנו עומדים בקשר עם מרבית חברות ההפקה והתיירות בעיר המובילות סיורים במגוון טעמים וריחות של קפה משובח. אנו יכולים להמליץ לכם על האפשרות הטובה ביותר לסיור שלכם - כל זאת ללא כל התחייבות או תשלום מצדכם. צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

 

חשבנו שתמצא בזה עניין
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text