אירועים בירושלים

לילות העיר העתיקה


לילות העיר העתיקה בתאריך 16.05.2013

Thursday may 16th

פרויקט "לילות העיר העתיקה" מאפשר לתיירים לחוות את יופייה וייחודה של העיר העתיקה בירושלים  ומציע מגוון פעילויות ליליות ייחודיות ואטרקטיביות החל מיום 16.5.13, מידי יום חמישי ולאורך השנה כולה. ההשתתפות באירועים הינה בתשלום ומחייבת הרשמה מראש. 


קולינריה


הבעלבוסטע הספרדיה - האם יש מטבח יהודי? מה עושים כדי לא לזרוק אוכל? מה מכינים מקליפות של קישואים ומה הקשר בין חצילים לכלה היהודיה? וגם על הקשר בין האוכל לתרבות בקהילות דוברות הלדינו בירושלים של פעם - במפגש קולינארי עם ניחוחות וטעימות מהמטבח הס"טתי במוזיאון חצר הישוב הישן.


עושים שוק בעתיקה - איפה הכי כדאי לקנות מזכרות? מהי סגולת החוט האדום? ומי עדיין משתמש בטכניקת ימי המקדש לייצור בגדים ותשמישי קדושה? "עושים שוק בעתיקה" יוביל אותנו במסע מרתק ומחויך בין רוכלים, סיפורים וטעימות בשווקי העיר העתיקה. נכיר את החאן הממלוכי ושווקי הצלבנים, נתוודע לסיפוריהם הייחודיים של הרוכלים בשוק, נתנסה באריגה בנול, נטעם מממתקי השוק ועוד.


החוויה הירושלמית - סיור קולינרי המעניק את האפשרות לחוות טעימות ממאכלים ייחודיים והיכרות מרתקת עם אוכל המטבח היהודי, המטבח הנוצרי והמטבח ארמני ומנהגיהם. 


מוסיקה


אלף לילה ולילה - בבית עתיק יומין בלב השוק הצבעוני ברובע הנוצרי הוקם מתחם המשחזר את החיים במקום במאה ה-19. הריהוט הדמשקאי, אהילי וטסי הנחושת ושאר הפריטים יוצרים אוירה קסומה, ובמהלך הערב נשב לאירוע מוסיקאלי עם מוסיקה מהמזרח ומהמערב בהרכבים משתנים.


צלילי שבת - רגע לפני שהשבוע נגמר, עם דמדומי החמה מעל גגות העיר העתיקה, ניתן להיכנס לאווירת השבת הירושלמית עם אירוע מוסיקאלי וסיפורים ופיוטים עתיקים וחדשים, במקום הכי יפה בירושלים, על גג המרכז העולמי של אש התורה. 


צלילים מכשפים - באחד מהבתים הראשונים ברובע היהודי המחודש הקים אביר צעיר מתחם מכשף בעושר המצוי בו. בין הכתלים העתיקים נהנה מידי יום חמישי  ממוסיקה יהודית שמחה וממוסיקה צוענית סוחפת, נסחף בריקודי חסידים ונשמע את סיפורו המופלא של המקום וממצאיו המרתקים.


תיאטרון


השידוך של פורטונה (תיאטרון פסיק) - פורטונה בואנו, שדכנית ומכשפה, חושפת את סודות האהבה של ירושלים בטיול לילי מסתורי ומרגש. מסורות, אמונות עממיות ושגעון, מתמזגים לחוויה נהדרת המתאימה למשפחות, זוגות ובודדים. ההצגה המטיילת בסמטאותיה הציוריות של העיר העתיקה לוקחת את המשתתפים אל תקופה אחרת בזמן ואל אווירה מיוחדת ושונה.


מעשה שהיה...בירושלים" - באולם עתיק בן 500 שנה בעיר העתיקה יתקיים מופע תיאטרלי של שחקן ונגן המספרים יחד את סיפורה של ירושלים. מעשיות ובדיות, תנ"ך ופלמ"ח, סיפורי עדות וסיפורי אבנים. שלושת אלפים שנות היסטוריה השזורות למופע אחד, הנותן טעם של עוד.


אטרקציות היסטוריות


החיזיון הלילי במוזיאון מגדל דוד - חומות המצודה של המוזיאון משמשות תפאורה למופע לילי יוצא דופן ומרהיב: על גבי החומות והשרידים הארכיאולוגים ולצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה המדהים של ירושלים. אבני החומות והמבנים נמוגים לתוך התמונות, והדימויים המוקרנים עוטפים את הצופה בחוויה רב-חושית יחידה מסוגה.


עששיות בסמטאות - איך נראתה ירושלים לפני 150 שנה? באמצעות  עששית ביד יצאו המשתתפים למסע רב-חושי במנהרות הזמן: סיפורי סבתא, קמעות נגד עין הרע בחצרות במגורים העתיקות, ביקור בלב בחומות, במרכז הפעמון של ראשית ירושלים, והתנסות בכביסה בפיילה, בישול על פרימוס וטחינת תבלינים שאפשר גם לקחת הביתה. כל זה לאורן הנעים של העששיות, בעולם שלפני החשמל, ובפינות חמד ייחודיות בעיר העתיקה.


לילות בעתיקות - חווית הערב נפתחת בתצפית לילה מרהיבה מראש "בית הצופה". מיצג תלת מימדי מרשים חושף את עברה המפואר של העיר, ובסיור לילי מודרך, המלווה בתאורה מרשימה, נחשפים ממצאים חדשים ומעניינים מתקופת המקרא בגבעת עיר דוד. החוויה נמשכת אל "קריית השלטון" הקדומה, שם מוקרן על העתיקות מיצג אמנותי יפה וחדש, המספר את סיפורה של עיר דוד בתנועה ובצליל.


get-tickets
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text