Attractions Banners - 354

מוזיאון מגדל דוד


בלי עין הרע: סדרת סיורים במוזיאון מגדל דוד בתאריך 31.12.2016

     
עד 31.12.2016

בלי העין הרע: פולקלור, תרבות עממית ומנהגים

נובמבר – דצמבר 2016
 

להכיר עם פירושו להכיר את המנהגים שלו ואת המסורות העוברות מדור לדור. סיפורי עם, אגדות, אומנויות, לבוש מסורתי, מנהגי חגים ואמונות טפלות – כל אלה ועוד יוצרים את התרבות העממית סביבה מתלכדות קהילות, עדות ועמים. נצא לארבעה סיורים בעקבות התרבות העממית והמנהגים של הקהילות השונות בירושלים ונגלה עוד פן מפניה הרבות של העיר. במסגרת מסה – מפגשים . סיורים . הרצאות.

 

חמסה חמסה I מנהגים ומסורות מימי המקרא ועד היום

שישי | 11 בנובמבר | 10:00 I סיור

 

סיור בעקבות המנהגים והמסורות של היהודים בירושלים לאורך ההיסטוריה. אילו מבין הסיפורים והאמונות שעברו בעל פה מדור לדור התקבעו והפכו לאורחות חיים? כיצד האגדות שליוו את הקהילה בימי שפל ורדיפה איחדו אותה ונתנו לה תוקף ועידוד? נתחיל בימי המקרא, נשמע על מלחמות בעבודה זרה והתגוננות מפני שדים ורוח רעה. נזכיר מנהגים של יום יום ומנהגי חגים שנועדו לשמור על תינוקות, על יולדות ועל החיים. נלמד על פולחן אסור וננסה להבין איך נוצרים מקומות קדושים.

מדריכה: חוה שטיין-יוסף, מורת דרך

 

מחיר: 90 ₪ למבוגר, 80 ₪ לסטודנט/א.ותיק (כולל כניסה למוזיאון חצר היישוב הישן)

 

סיפורי אלף לילה ולילה I תרבות עממית בחברה הערבית

שישי | 25 בנובמבר | 10:00 I סיור ומפגש

 

סיור ומפגש בדאר אל טיפל, המוזיאון לתרבות הערבית וחיי היום יום בחברה הפלסטינית. נלמד על הבית וכלי הבית, על האומנויות ועל הפולקלור בחברה הערבית. נכיר את הלבוש ואת שלל הרקמות הייחודיות לתושבי הערים והכפרים. מדריך: חליל נימר, חוקר ומומחה לאמנות מוסלמית. נסיים בהרצאה 'הפתגם: עולם ומלואו בתרבות הערבית' – הסיפורים העממיים והפתגמים, מוסר ההשכל, המשלים ותבנית הסיפור העממי שמאפיין מאוד את התרבות הערבית לאורך ההיסטוריה.

מרצה: ד"ר אנואר בן באדיס, בלשן

 

מחיר: 90 ₪ למבוגר, 80 ₪ לסטודנט/א.ותיק (כולל כניסה למוזיאון דאר אל טיפל)

 

סיור חג המולד I הפנים הרבות של מנהגי חג המולד

מוצאי שבת | 24 בדצמבר | 21:00 I סיור

 

סיור ברובע הנוצרי בעקבות מנהגי חג המולד. עץ האשוח, סנטה קלאוס והדימויים המוכרים ממסורות חג המולד ראשיתם במסורות גרמאניות, סקנדינביות, יהודיות, מצריות ורומיות. נראה כיצד מסורות אלה נארגו יחד לחג הפופולרי המוכר לנו. נגיע לכנסיית הקבר, נבין מדוע דווקא ביום זה היא סגורה ונכיר גם את חג הפסחא: מצום הלנט והקרנבל ועד ביצי הפסחא. נבקר בסמטאות ובכנסיות השונות הלובשות אווירה חגיגית, נלמד את סמלי החג ונראה אותם מציצים אלינו מכל עבר.

מדריכה: נטע בודנר, מומחית לתקופה הצלבנית ואדריכלות צלבנית.

 

מחיר: מבוגר: 90 ₪, סטודנט/א.ותיק: 80 ₪ (כולל כניסה לכנסיות)

 

סיור חנוכיות I פולקלור ומנהגים בחנוכה

חמישי | 29 בדצמבר | 17:00 I סיור

 

סיור באווירה החגיגית של חנוכה בסמטאות העיר העתיקה בין שלל החנוכיות המאירות. נסייר ונכיר את מנהגי החנוכה שהתפתחו לאורך הדורות. נשמע על תהלוכות הילדים שהיו נהוגות ברובע היהודי, על מקומה של האש בחושך הגובר והולך, על מאכלי החג ועל מקורות המאכלים והמנהגים העממיים שחדרו אל היהדות מהסביבה. נשמע על חנוכיות מסוגננות ועל הנס והגבורה בעיני חכמי הקהילה היהודית בירושלים ובעיני הציונים שהגיעו לעיר.

מדריכה: שרית פרי, מורת דרך

 

מחיר: מבוגר: 90 ₪, סטודנט/א.ותיק: 80 ₪ (כולל שתייה חמה וכיבוד קל)

 

לרכישת כרטיסים

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text