Attractions Banners - 354

מוזיאון מגדל דוד


שותי העיר מפגשים וטעימות בתאריך 17.02.2017

     
עד 17.02.2017

שותי העיר" על מקומות שתייה ומשקאות בעיר הבירה 

מסה – מפגשים. סיורים. הרצאות
 

ירושלים. עיר אחת - עולם ומלואו. עיר של אמונות ומסורות שבין סמטאותיה היפות מסתתר עולם מורכב, מסעיר ומסקרן של אנשים, סיפורים ותרבויות. מוזיאון מגדל דוד מביא בפניכם בדרכו המיוחדת את הסיפורים, הטעמים, הקולות והרעיונות ומזמין אתכם למסה - סדרה של מפגשים, סיורים והרצאות. בהם תפגשו את העיר ותכירו אותה מחדש, בכל פעם קצת אחרת.

 

משקאות הם חלק בלתי נפרד ממסורת ומתרבות עירונית – הם משמשים תפקיד חשוב בתפילה, במפגשים חברתיים, באמנות ובכלכלה. בארבעה מפגשים וסיורים נשמע אילו משקאות ייחדו את ירושלים לאורך ההיסטוריה? על מה דיברו מנהיגי היישוב כשישבו להפסקת קפה מול בניין הכנסת? מתי התפתחה תרבות היין בירושלים? ומתי ירושלים, עיר הבירה הפכה להיות עיר הבירה?

 

חמישי, 12 בינואר, בשעה 20:30 אוויר הרים צלול כיין מסע היסטורי בעקבות היין הירושלמי
 

טעימות יין מירושלים ומהסביבה עם מדריך היין - אורי שמיר. נשמע על עולם היין ועל תרבות השתייה, על סוגי ענבים ובקבוקים, על תהליך ייצור היין ועל התאמת סוגי יין שונים למאכלים שונים. נכיר את היינות הירושלמים ואת היינות המיוצרים במבואות ירושלים, באקלים ההררי הקריר. נשתה יין מארבעה סוגים שונים וכטוב ליבנו ביין, נשמע עוד על היקבים המקומיים והיינות המתפתחים ביקבי הארץ. המפגש כולל יין ונשנושים. 


מדריך יין: אורי שמיר, מרצה: עדנה עסיס, מורת דרך מחיר: מבוגר 100 ₪, סטודנט/אזרח ותיק: 90 ₪ (המחיר כולל יין ונשנושים)

 

שישי, 20 בינואר בשעה 09:00 טעמון פינת ארומה תרבות קפה, קפה של מהפכות ובוהמה 
 

סיור בעקבות בתי הקפה של פעם ב'משולש הירושלמי' המפורסם. נספר על המוסדות שהיו חלק בלתי נפרד מהתפתחות מרכז העיר, נשמע על בתי קפה של הייקים בהם השפה "הרשמית" הייתה גרמנית, על בתי הקפה של אנשי הבוהמה הירושלמית ועל בתי הקפה בהם ישבו מנהיגי היישוב, סופרים ואנשי רוח. נשב על קפה ועוגה ב'תמול שלשום', בית הקפה הכי ירושלמי בעיר, ונשמע על תולדות הקפה בירושלים מאז המאה ה-16. 
 

מדריכה: עדנה עסיס, מורת דרך מחיר: מבוגר 100 ₪, סטודנט/א.ותיק 90 ₪ (כולל קפה ועוגה)

 

חמישי, 2 בפברואר, בשעה 20:30 עיר הבירה ייצור ושתיית בירה בירושלים
 

מפגש וטעימות בירות ירושלמיות עם מומחה הבירה - שחר הרץ. נלמד ממה עשויה בירה וכיצד מכינים אותה, נשמע על בתי המרזח של העיר, על ההיסטוריה של הבירה בירושלים ושלל סיפורים על בירה ואנשים. נכיר את תרבות שתיית הבירה בישראל, את תעשיית הבירה ותחום מבשלות הבוטיק המתפתח בשנים האחרונות - במיוחד באזור ירושלים. נטעם סוגים שונים של בירות מהמבשלות הירושלמיות הרצל, שפירא ובאסטרס.
 

מדריך: שחר הרץ, מומחה לבירה והבעלים של beer & beyond, מרצה: עדנה עסיס, מורת דרך. מחיר: מבוגר 100 ₪, סטודנט/א.ותיק 90 ₪ (כולל טעימות)

 

שישי, 17 בפברואר, בשעה 10:00 המזרח במערב משקאות מסורתיים בירושלים
 

האקלים החם במזרח הביא להתפתחותם של משקאות מסורתיים רבים במהלך ההיסטוריה. אילו משקאות מיוחדים נהגו לשתות בירושלים? אילו משקאות מומלצים במיוחד לשתייה לאחר ימי צום? ואילו סגולות רפואיות יש במשקאות המסורתיים של העיר? נשב בבית קפה מקומי ונכיר את משקאות הסוס, השקדים, החרובים, התמרהינדי ומשקאות נוספים המחממים את הגוף ואת הלב בחורף הירושלמי הקר ונשתה יחד סחלב וקפה. 
 

מדריכה: אסתר סעד, מורת דרך ירושלמית מחיר: מבוגר 100 ₪, סטודנט/א.ותיק 90 ₪ (כולל טעימות)

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text