Attractions Banners - 361

מוזיאון ארצות המקרא


פסטיבל "יצירות מבית" במוזיאון בתאריך 07.06.2017

     
עד 07.06.2017

פסטיבל "יצירות מבית" משתלט על מוזאון ארצות המקרא

תרבות, היסטוריה ואמנות חוברים למופעי מחול בין גלריות המוזיאון. 16 יוצרי מחול ירושלמים צעירים יציגו בבכורה את עולמם הפנימי והיצירתי אל מול מוצגים בני אלפי שנים ויהפכו את המוזיאון לזירת מחול שוקקת ודינאמית.


יום רביעי | 7 ביוני 2017 | 19:00 – 21:00

 

שישה עשר  יוצרי מחול צעירים שמשתתפים בפרויקט "יצירות מבית" של  "מרחב מחול"  את הקשר בין עולמם הפנימי והאמנות שלהם לבין מוצגים מתרבויות בנות אלפי שנים, בערב מחול שוקק וחד פעמי. לקראת המופע, האמנים בחרו בין שלל המוצגים, את אלו אשר התכתבו עם עבודתם ויציגו אותם ברצף החל מהשעה 19:00 ברחבי המוזאון. מוזמנים להצטרף לחוויה!

 

בין מופעי המחול שיוצגו בערב זה: 
 

אישה ביצירתה

האמנית סיגל ארמוזה התבוננה בגוף האישה דרך התנועה והתמקדה ברגשות ומצבים נפשיים באופן שמתנער מסטריאוטיפים המשויכים לגיל, לתקופה, למקום ומכללי הציות המקובלים בחברה. במוזאון היא פגשה צלמיות נשים בנות ארבעת אלפים שנה שסיפרו סיפור קצת אחר...  

 

בצלמו ובדמותו 

היוצר אמיר מי-טל עוסק בדימוי הגוף הגברי מהעבר, זה השונה מדמות הגבר של ימינו. הגוף הגברי נברא "בצלמו ובדמותו", רמז להיותו אידיאל צורני ותנועתי-תפקודי. אידיאל זה בא לידי ביטוי במהלך השנים ביצירות אמנות שונות. הצופה מוזמן לחוות את אידיאל הגוף הגברי הקלאסי, סטטי ובתנועה, משתנה בזמן ובחלל. אמיר בחר בתערוכה "אלים גיבורים ובני תמותה" שבה אנחנו מוצאים את דמותו של הגבר ודימוי הגוף הגברי בעולם ההלניסטי.

 

נקודת מוצא 

האמנית רננה רון מתמודדת בעבודתה  עם רגש הפחד , ביצירתה היא מישירה מבט, לא נכנעת, מול מודלים של התמודדות עם פחד בעולם העתיק. 

 

ניהול אמנותי: מרים אנגל

ליווי אמנותי: אבי קייזר + סרג'יו אנטונינו + חנן אננדו

 

נבחרת היוצרים: 

סיגל ארמוזה + קייטלין חפר + הילה כהן + אמיר מי טל + בינה ברדח + שירה ג'אמל + עינב אבני + טלי ששון + בת שבע מנדלבאום + חיה כץ רומן + רומי אלון + נינה ארצי + שי קסל + סשה בטושנסקי + אלישבע וולף + רננה רון

   

עוד קצת על תוכנית יצירות מבית:

 

תכנית ׳יצירות מבית׳ בניהולה האמנותי של מרים אנגל ומבית היוצר מרחב מחול, היא תכנית שנתית המוקדשת כולה ליוצרים ירושלמים צעירים מתחום המחול ואומנות הבמה. במהלך שבוע הפסטיבל המרחב הירושלמי יהפוך לזירת תרבות פורחת, על ידי מגוון רב של הופעות מחול ופרפורמנס במיקומים שונים בירושלים. בסיומו של השבוע תתקיים תחרות כוריאוגרפיה בין היוצרים המשתתפים. 

 

קרדיט לתמונה: דניאל למנסדורף

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text