Attractions Banners - 356

המוזיאון לאמנות האסלאם


סרטים בלי עין הרע בתאריך 15.11.2018

     
עד 15.11.2018

המוזיאון לאמנות האסלאם וסינמטק ירושלים מציגים: סרטים בלי עין הרע

סדרת סרטים והרצאות בסינמטק ירושלים בנושא קמעות ואמונות טפלות בהשראת התערוכה "חמסה חמסה חמסה" – מ"מונטי פייטון והגביע הקדוש" ועד "שחור" דרך "הארי פוטר" ו"שם הורד". רכישת כרטיס לאחד מאירועי הסדרה מזכה בכניסה חופשית לתערוכת החמסות.

 

סינמטק ירושלים והמוזיאון לאמנות האסלאם פותחים בחודש נובמבר סדרת סרטים והרצאות "בלי עין הרע" בהשראת התערוכה "חמסה חמסה חמסה" המוצגת בימים אלו במוזיאון לאמנות האסלאם ותינעל ב 24/11/18.  במסגרת הסדרה יוקרנו ארבעה סרטים בנושא קמעות, חפצים מאגים ואמונות טפלות כשכל אחד מהסרטים ייפתח בהרצאה מקדימה בנושא שונה השואב השראתו מהסרט. במסגרת שיתוף הפעולה רכישת כרטיס לאחד מאירועי הסדרה תזכה בכניסה חופשית לתערוכה "חמסה חמסה חמסה". 
 

הסרטים וההרצאות:
 

הארי פוטר ואבן החכמים (בריטניה/ארה"ב 2001), עיבוד ראשון למסך מבין שבעת ספרי הסדרה המצליחה העוקבת אחר הארי פוטר, יתום הגדל בבית דודיו המנוולים ומגלה בוקר אחד כי הוא למעשה קוסם ויוצא להגשים את ייעודו בבית הספר למכשפים. הסרט ייפתח בהרצאה של אלעד חן, תסריטאי סדרות הילדים "אלישע" "כפולה" ועוד שינסה לפצח אתכם את סוד הקסם של המכשף הצעיר והמוכר בהיסטוריה שהפך אחת מהתופעות התרבותיות המעניינות של המאה ה 21.  (יום שבת, 10/11, שעה 11:00, מחיר 10 ₪) 


שחור (ישראל 1994), סרטה של חנה אזולאי-הספרי בכיכובן של רונית אלקבץ וגילה אלמגור עוסק בהתמודדותה של רחל, צברית בת 13, בשדים האופפים את חיי משפחתה המרוקאית המסורתית בישראל של שנות השבעים. כשפים ("שחורים") שימושיים, הנעשים מול עיניה הם הפתרון לכל בעיה בחיי היומיום של המשפחה. הסרט ייפתח בהרצאה של עידית שרוני, אוצרת המוזיאון לאמנות האסלאם בנושא "נשים, כשפים וטקסים: בין התנגשות תרבותית להמשך המסורת" בה יידונו בין היתר על פעולות הגנה ועריכת טקסים לגירוש עין הרע וריצוי השדים, שנעשו על ידי נשים בחברה המסורתית בארצות המזרח. (יום שני, 12/11, שעה 18:15, מחיר 39 ₪ )

 

מונטי פייתון והגביע הקדוש (בריטניה 1974) ההתגלמות הקולנועית הראשונה של סידרת הטלוויזיה הסאטירית מבריטניה - מרוץ מטורף אחר ההיסטוריה והאפוסים ההיסטוריים בקולנוע. התסבוכת העלילתית כאן מתחוללת כאשר יוצאת החבורה לחפש את הגביע הקדוש במצוות המלך ארתור. הסרט ייפתח בהרצאה של העיתונאית ומבקרת הקולנוע, נעמה רק תחת הכותרת "מטאטאים שרביטים ועוד הפתעות - האביזרים הקסומים שמלווים כל קוסם ומכשפה, ולמה הם בכלל צריכים אותם. (יום שלישי, 13/11, שעה 21:15, מחיר 39 ₪ ) 

 

הסדרה תינעל עם הסרט שם הורד (מערב גרמניה/צרפת/איטליה 1986) בבימויו של  ז'אן ז'אק אנו עם השחקנים שון קונרי, פ. מוריי אברהם, כריסטיאן סלייטר. הסרט שעוסק באב כנסיה פראנציסקני שנוסע בלווית נזיר צעיר אל מנזר בצפון איטליה במטרה לחקור פרשיית רצח שהתרחשה במקום, הינו אפוס עמוס סמלים המשחזר בצורה מרתקת את המאה ה 14  מהתקופות האפלות ביותר בתולדות הנצרות. הרצאת הפתיחה של עידן אנשל "תחת הורד - על סמלים וסימנים וביטויים בסרט שם הורד" תעסוק במושגים טקס וסמל בהקשרים האוניברסאליים השונים ועל 5 החושים דרכם מקבל האדם את המסר (יום חמישי, 15/11, שעה ,18:00 , מחיר 39 ₪)  

 

למכירת כרטיסים בסינמטק: *9377

 

 

המוזיאון לאמנות האסלאם 

רחוב הפלמ"ח 2 ירושלים 

טלפון: 02-5661291

 

שעות פעילות המוזיאון:

שני – רביעי : 10:00- 15:00 

חמישי: 10:00- 19:00 

שישי – שבת: 10:00 – 14:00 

 

get-tickets
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text