אירועים בירושלים

לראות את ירושלים בלילה - סיורים מודרכים (13 באוגוסט)


לראות את ירושלים בלילה - סיורים מודרכים (13 באוגוסט) בתאריך 13.08.2009

     
Thursday aug 13th

במסגרת אירועי "לילות קיץ באלרוב שדרות ממילא" יצאו מדי יום חמישי במהלך יולי-אוגוסט 2009, עשרות סיורים מודרכים, מטעם חברת "מקום" ועמותת "ראשית ירושלים", אשר ייקחו את המבקרים במסלולים מרתקים אל העיר העתיקה והשכונות הסובבות את ממילא – מוסררה, משכנות שאננים, ימין ומשה ועוד ועוד.  הסיורים יצאו משתי קצוות השדרה – מרחבת  H. Stern שליד שער יפו ומרחבת Rolex בקצה השני של השדרה (ליד רח' המלך דוד). הסיורים יינתנו בשפות עברית ואנגלית לפי דרישה. משך כל סיור שעה וחצי. 

 

מתוך הסיורים: 

 

ירושלים של זהב .. - סיור בעיר העתיקה מ'ירושלים של זהב' של רחל ועד ל'ירושלים של זהב' של נעמי .. על בורות המים ועל המערות אשר בסלע .. על מנגני הכינור ועל הר הבית .. על החומות, על העיר העתיקה .. ועל הצנחנים בכותל, אשר נכנסו אל העיר והשיר על פיהם .. 

שירים ושערים - בסיור סביב חומת העיר העתיקה ובפקידת שעריה -נספר סיפורה של החומה לדורותיה, וסיפורם של השערים, אשר לכל אחד תפקידו וייחודו, כמו גם נשבץ את השירים הירושלמיים המוכרים והאהובים. 

'גג מנזר נוטרדאם היה לי כנבו ..' (יצחק שלו) - לאורכו של הקו העירוני, אשר חצה את ירושלים במשך תשע עשרה השנים שבין מלחמת השחרור למלחמת ששת הימים. נסייר מכיכר צה"ל דרך שכונת מוסררה ועד מעבר מנדלבאום ועמדת תורג'מן. 

מתוך ההפיכה .. בינות לסמטאות הרובע ולגגותיו - נספר סיפורם של לוחמי הרובע בתש"ח ושל אחוות לוחמים ועמידה עיקשת עד ליום נפילתו בידי הירדנים ימים ספורים לאחר קום המדינה.

סודות בסמטאות - נסייר בין בתי היהודים ברובע המוסלמי. סיפורי גבורה ישנים וחדשים יצטרפו לכדי מקשה אחת של עבר, הווה ועתיד. 

פתחה של גיהנום - סיור אל בריכת הסולטאן וגיא בן הינום, מהי פתחה של גיהנום ומדוע במערות אשר בסלע "מייללות רוחות"?

 

בנוסף, ינתנו סיורים באנגלית בשעות 19:30, 21:30 ע"פ המסלולים הבאים:

סובו ציון - בסיור סביב חומת העיר העתיקה ובפקידת שעריה -נספר סיפורה של החומה לדורותיה, וסיפורם של השערים, אשר לכל אחד תפקידו וייחודו מהשער החדש אל שער ציון.

Jenesis - אגדות ומציאות ישתלבו לכדי יצירה מרתקת בסמטאות ירושלים. סיור בעיר העתיקה של ירושלים תוך סיפור ההתיישבות בעיר למן ימי המקדש ועד ימינו אנו. 

 

get-tickets
get-tickets

שדרת החנויות אלרוב ממילא, מחוץ לשער יפו

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text