אירועים בירושלים

שלמה סרי- עתיד ורוד


שלמה סרי- עתיד ורוד בתאריך 12.12.2009

     
Saturday dec 12th

מזה שנתיים וחצי מצלם/מתעד שלמה סרי את מהלך הבנייה בשכונת "הר חומה" או "חומת שמואל"- בשמה הרשמי. הפוליטיקה הכרוכה בבנייה בשולי ירושלים, קריסת חברת "חפציבה", החלפת הידיים בין חברות הבנייה והקמת בניינים צפופים ורבי קומות המחליפים נופי טבע פתוחים, הם רק חלק מן ההיבטים הפוליטיים, חברתיים, כלכליים וסביבתיים שהופכים את "הר חומה" למקום שנוי במחלוקת. ביתן משרד מכירות אחד שהיה צבוע כולו בוורוד עז, נטוע בנוף חשוף ובתולי, משך את תשומת ליבו של סרי ובמשך למעלה משנתיים (2007 - 2009) תעד אותו על רקע אתר הבנייה המשתנה. במהלך תקופת הצילומים צצו כפטריות אחר הגשם אתרי בנייה חדשים המשקיפים אל חורשות ומוצבים בנוף גבעות מדברי אדמדם המשתרע עד לקו האופק המרשים של הרי עבר הירדן המזרחי.


בעקבותיהם הוצבו משרדי מכירות צבעוניים, עטורים בשלטי פרסומת, המתהדרים בשמות כמו "פנינת חפציבה","נופי זריחה", "הכפר ההולנדי", "החורשה שבהר", "שערי דוד המלך".

הנופים הבתוליים הפכו לאתרי חפירות המשופעים בהתחלות בנייה מסיביות- גושי בטון צפופים, מעליהם מתנוססים מנופי ענק, מסביבם בולדוזרים וכלי חפירה, מכוסים באבק שמעלות משאיות המתנייעות בכבדות בדרכי עפר, שחלקן הפכו ברבות הזמן לכבישי אספלט. התערוכה מורכבת ממיצג וידאו וארבע עבודות צילום. היא מתעדת את השינויים שחלו בשכונת "הר חומה" ומנסה להעביר את התחושות המתעוררות למראה הבנייה במקום.


שיח גלריה: שבת 9.1.2010 בשעה 12:00

 

get-tickets
get-tickets

רח' שמואל הנגיד 12

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text