אירועים בירושלים

תפארתה של פרס


תפארתה של פרס בתאריך 23.02.2010

     
Tuesday feb 23rd

במוזיאון ארצות המקרא ירושלים מוקדשת גלריה שלמה לעושרה של ממלכת פרס -מוצגים בה תמרוקים ותכשיטים ששימשו את נשות המלך; כלים אשר שימשו במשתאות המפוארים; טבעות חותם; דגם אולם קבלת הפנים של ארמון מלכי פרס בשושן הבירה ועוד...


הגלריה "תפארתה של פרס" במוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מוקדשת כולה לעושרה של ממלכת פרס המתוארת במגילת אסתר. המבקר בה יכול לראות במו עיניו חפצים אשר שימשו בחצר המלך אחשוורוש המוזכרים במגילת אסתר.


ניתן לראות את עושרה של הממלכה הפרסית בכלים השונים אשר שימשו במשתאות ומוצגים בגלריה, וכן בתכשיטים המרהיבים ובאלבסטרונים (כלי קיבול עשויים אבן בהט) אשר שימשו כלי אחסון לתמרוקי הנשים, שבכמותם השתמשה אסתר. המבקר ימצא בגלריה מגוון חותמות מלכותיות, דרכן ניתן ללמוד כיצד אולי נראתה "טבעת המלך" אחשוורוש אשר חרצה את גורלם של היהודים לאבדון ואח"כ לחיים.


במרכז הגלריה נמצא דגם של האפדנה, אולם קבלת הפנים בארמון המלכותי בשושן, אשר היה שייך למלך כסרכסס, שיש המזהים אותו עם המלך אחשוורוש המוזכר במגילת אסתר, ובו ישב המלך בקבלו את נתיניו. לצד הדגם נמצא תבליט מארמון אחשוורוש בפרספוליס (בירת האימפריה הפרסית), המתאר משרתים פרסיים ומדיים נושאים כלי משתה, וכן תבליט נוסף של משרת נושא כלי ליין. מפת האימפריה הפרסית, המוצגת בגלריה אף היא, מתארת את הממלכה "מהודו ועד כוש" על שלל העמים שהיו כפופים לה. עוד במוזיאון, קנקן מתקופתו של דריווש א' ועליו ארבעה כתובות בארבע לשונות: בבלית, פרסית, עילמית ומצרית. דריווש א' הוריש אמפריה גדולה זו לבנו כסרכסס.

גלריה "תפארתה של פרס" היא רק דוגמא אחת לגלריות הרבות בתצוגת הקבע של מוזיאון ארצות המקרא, המחיות תקופות ותרבויות שונות אשר מתוארות בספרי התנ"ך.

get-tickets
get-tickets

רח' גרנות 25

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text