אירועים בירושלים

וילנה והשתקפויות- רינה סוצקבר


וילנה והשתקפויות- רינה סוצקבר בתאריך 20.03.2010

     
Saturday mar 20th

סדרת ציורי שמן של וילנה לאחר המלחמה ע"פ צילומים מ-1945


של המשורר אברהם סוצקבר אביה של הציירת רינה סוצקבר

 

 


תערוכה חדשה תחת הכותרת " וילנה והשתקפויות " תיפתח בגלריית תיאטרון ירושלים . בתערוכה תוצג סדרת ציורי שמן של הציירת רינה סוצקבר שציירה את וילנה שאחר המלחמה ע"פ צילומים שנתן לה בילדותה אביה אברהם סוצקבר , גדול משוררי היידיש וחתן פרס ישראל שהלך לעולמו לפני כחודשיים.

 


וילנה הייתה עיר ילדותו ונעוריו של סוצקבר , הוא החל בה את צעדיו המקצועיים הראשונים כאשר הצטרף לקבוצת הסופרים "יונג ווילנע" והחל לפרסם את שיריו. במהלך מלחמת העולם השנייה המשיך סוצקבר לכתוב שירה, ושירו הידוע "תחת זיו כוכבי שמיים " שנכתב ב- 1943 הפך להמנון היהודים בגטו וילנה וכן לשיר המזוהה ביותר עם יום השואה בישראל ובעולם.

 


ב- 1943נמלט אברהם סוצקבר ליערות והצטרף לפרטיזנים. באביב 1944 נשלח מטוס רוסי מיוחד להצילו והוא נבחר על ידי ממשלת רוסיה להיות העד היהודי היחיד מטעם הרוסים להעיד במשפטי נירנברג נגד פושעי המלחמה ,עדותו היא מהמשפיעות והמרשימות במשפטים.

 


במהלך שהותו בגטו וילנה דאג אברהם סוצקבר להחביא אוצרות תרבות רבים וחשובים, ב1945 חזר לוילנה והביא עימו משם את אוצרות התרבות שהחביא שהיום מוצגים במוזיאונים ברחבי העולם, בנוסף הביא לביתו רינה צרור צילומים של וילנה לאחר המלחמה היא שמרה אותם בביתה. ורק שנים רבות אחרי , החלה לצייר סדרת ציור שמן על פי הצילומים הללו, וכך התגבשה התערוכה "וילנה והשתקפויות" המוקדשת לזכרו של המשורר אברהם סוצקבר.


get-tickets
get-tickets

רחוב מרכוס 20

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text