אירועים בירושלים

נופי עולם


נופי עולם בתאריך 04.05.2010

     
Tuesday may 4th

"נופי עולם / earthpictures" עבודות קולאז'


חנה ברום

עבודות מהשנים 2008-2010

אוצר: גבי יאיר


4-23 למאי 2010 כ' אייר - י' סיון תש"ע


עבודות קולאז' המורכבות מקטעי ציור וצילום. הצילומים נאספו ממגזינים וספרים, קטעי צילומים של נופים מקצווי עולם המחוברים יחד על גבי מצע הנייר ובשילוב רישום וצבע יוצרים מציאות חדשה.
חנה בונה נופים אותם היא רואה בעיני רוחה על ידי צירוף של קטעי נוף קיימים ושילובם בציור מסורתי. אומנות השילוב והחיבור הינה עשייה נפוצה בתרבות הפוטושופ, לעומת זאת העבודות כאן משאירות את עקבות מעשה הגזירה וההדבקה ומדגישות את עצם מהלך החיבור.


המאמץ הניכר לחיבור מושלם בין חלקי דימויים ממקורות שונים, מקביל לרצון ליצור מיזוג מפויס בין מימדיה השונים של ההוויה כתהליך בחיפוש אחרי הרמוניה. מחד פיסות הצילום מציגות את הקיים סביב, את המציאות החיצונית, מאידך הפירוק והחיבור מחדש משנים את קנה המידה והקונטקסט של הקיים, בכך מציגה היצירה התבוננות מחודשת ורעננה, ולעיתים מפתיעה.


זהו מהלך אישי ואינטימי אך כזה המכיל גם תיקון עולם. בדומה ללימוד בבית המדרש הבוחר טכסט קיים, מפרקו ומנתחו תוך הבנייתו לקונטקסט חדש ורלוונטי, כך גם עבודות אלו מאפשרות לצופה את ההזדמנות להתבוננות מחודשת על עולמו.


חנה ברום, ילידת 1955, אמסטרדם. עלתה לישראל ב 1985. בוגרת האקדמיה לאמנות Rietveld באמסטרדם. משנת 1976 מציגה עבודות במתכת וציורים על נייר בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בהולנד, שוויץ וישראל.


get-tickets
get-tickets

רח' בוסתנאי 8

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text