אירועים בירושלים

קתדרלה לעצב מקומי- תערוכת צילום


קתדרלה לעצב מקומי- תערוכת צילום בתאריך 07.07.2010

Wednesday jul 7th

תערוכה חדשה בפאב "הקסטה" - התערוכה "קתדרלה לעצב מקומי" של הצלם שי הלוי.


על ערב הפתיחה: במקביל לחשיפת התערוכה בחלל הקסטה, תהיה הרמת כוסית לכבוד הפתיחה, וגם תקלוט של אסף רחמני שינגן רוק גותי. רחמני הוא גם ירושלמי, איש תעשיית מוסיקה שעבר בעבר בחברות תקליטים מקומיות ובין לאומיות ובניהול חנויות מוסיקה. כיום הוא מתרכז בניהול אומנים ובניהול חברת התקליטים העצמאית שברשותו.

על האמן: שי הלוי הוא צלם בן 33, יליד ירושלים, שחי, עובד ויוצר בעיר. הלוי הוא בוגר בית ספר לצילום. הוא עובד עצמאית בתחום משנת 1996 כצלם סטודיו, מעצב, אספן ויוצר. הלוי הציג מצילומיו ואצר בתערוכות שונות בארץ ובעולם.
על התערוכה: שיטת הצילום בה הלוי משתמש מאפשרת להתבונן על טווח של גוונים מעבר ליכולת של העין וגורמת לצופה לתחושה שהוא מתבונן בציור. התמונות מודפסות על נייר ציור, שמספק חוויה ויזואלית שונה מצילום, ומקרב את המדיום חזרה לראשיתו.
התערוכה מוצגת בפאב במרכז העיר ירושלים, רחוק מהקניונים ומאזורי התעשייה ושכונות המגורים. בתפיסתו של הלוי, האור של מרכז ירושלים מהווה את נקודת האיזון. "כמי שגדל במקום וחווה את השינויים שעוברת העיר לאורך הזמן", מסביר הלוי, "אני צופה בתהליכים חברתיים, דתיים, וכלכלים ובתחושה של מחנק שמניעה את ירושלים לעצב. אומרים שהבנאים והאמנים שבנו את הקתדרלות התייחסו למעשה ידם כאל יצירת 'עיר האלוהים' שמורכבותה הגדולה מקפלת בתוכה משמעות תאולוגית עמוקה בנוגע לעולם שברא אלוהים. ירושלים היא אחת מערי האלוהים. בתוכה תפיסות ואמונות שונות שלא מניחות לשלווה ללכוד את העיר. הבנאים והאמנים הצליחו כאן במשימה".
"בתוך החלל הפנימי של הפאב", מוסיף הלוי, "אני יושב ומביט את התיקרה המתעגלת כקתדרלה ירושלמית. כאן, מתחת לצילום שלי, מתאספים אזרחים. הם יושבים, שותים ומדברים, בזמן שברחובות מסביב ישנה אווירת האלכוהול והאלימות של מרכז העיר. החתולים רצים עם שאריות מהזבל, המדרכות מטונפות והכאוס שולט בכל. ירושלים הקלאסית. כאן אני חי ויוצר, זוהי נגיעה בעצב ובעצב".


כל התמונות למכירה וההכנסות כולן קודש לרווחת האמן להמשיך וליצור.

get-tickets
get-tickets

רח' הורקנוס 1

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text