אירועים בירושלים

צבעי הטבע: תערוכת הפיסול של פורטונה שפירו


צבעי הטבע: תערוכת הפיסול של פורטונה שפירו בתאריך 06.09.2012

     
Thursday sep 6th

תערוכת יחיד חדשה של הפסלת פורטונה שפירו: "צבעי הטבע"


6.9.2012 - 9.10.2012 בתיאטרון ירושלים


תערוכת פיסול מופשט מאבן ומברונזה "צבעי הטבע" של האומנית פורטונה שפירו תפתח ביום חמישי, 6 בספטמבר 2012 בשעה 19:30 באכסדרת תיאטרון ירושלים ותוצג עד 9 באוקטובר 2012.


אוצרת התערוכה: נוגה ארד - איילון.


התערוכה - חגיגה מרהיבה של פיסול מופשט - כוללת 17 פסלים מברונזה ומאבן צבעונית שהובאה מאפגניסטן, מטורקיה, מאיטליה, ארה"ב ומים המלח. התערוכה מבטאת את אהבתה הייחודית של פורטונה לאבן - המינרל של הטבע - ולברונזה " מאז ומתמיד נמשכתי לפיסול באבן ובמשך שנים פיסלתי בשעות הפנאי עד שהפכתי את הפיסול לעיסוקי המלא, אומרת פורטונה ומוסיפה כי היצירה האומנותית מצליחה לשלב יסודות פיסיים ורוחניים הכי עמוקים אצלה. "הפסלים שלי מערבבים צדדים רבים באישיותי: חושניות, רכות, אינטואיציה, ספונטניות וכישרונות טכניים שכן עבורי לאבן יש משמעות מיוחדת: היא נראית קשיחה ונוקשה אך בטיפול הנכון מגלים את יופייה והרכות שבה וכמו בטיפול בבני אדם היא דורשת זהירות וסבלנות.


התוצאה, מבחינתו של הצופה היא תערוכה אומנותית שמכילה יסודות מלאי סתירות והפתעות. הצופה המסתובב בין הפסלים בתערוכה חופשי לפרש את היצירות של פורטונה כרצונו ועל פי הרגשתו ברגע ההתבוננות. הצופה גם מוזמן לגעת בפסלים בעדינות ובזהירות - מגע שמהווה התנסות חווייתית מעצימה המשלימה את ההתבוננות והבנת היצירה ומעניקה לצופה מיד שפע של תחושות מגוונות וחיבור לשורשים הטבעיים שלנו.


פורטונה נולדה בלבנון וגדלה ברובע היהודי בבירות של שנות ה-60. אחרי מלחמת ששת הימים עלתה עם משפחה לישראל. המשפחה השתקעה בבת ים ופורטונה למדה בבית ספר השכונתי, בבית ספר של הסוכנות היהודית בנתניה ובהמשך תואר ראשון באוניברסיטה העברית בשפה וספרות צרפתית והיסטוריה של ארצות האסלאם ותואר שני בתקשורת. במשך 17 שנה עבדה כנספחת עיתונות בקונסוליה הצרפתית. במקביל למדה פורטונה אומנות ופיסול בבית הספר לאומנות בפילדלפיה, ארה"ב, בסטודיו פול טיילור בירושלים ואצל ראובן שרף. תערוכות של פורטונה הוצגו בבית האומנים בירושלים, בארה"ב, בקיבוץ חולדה ובגלריה גבו בתל אביב.

 

get-tickets
get-tickets

רחוב מרכוס 20

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text