אירועים בירושלים

ירושלים דרך עיני הילדים: ילדי ירושלים - תערוכת צילומים וסיפורים


ירושלים דרך עיני הילדים: ילדי ירושלים - תערוכת צילומים וסיפורים בתאריך 24.10.2012

Wednesday oct 24th

ירושלים דרך עיני הילדים


תערוכת צילומים וסיפורים ייחודית ביד יצחק בן-צבי ילדי ירושלים, פסיפס אנושי של ילדים ירושלמים המציגים את ירושלים דרך עיניהם, כל אחד וירושלים שלו. 


התערוכה תיפתח ב-24/10 ותמשך כחודש ימים, באודיטוריום יד יצחק בן-צבי, בית החלוצות ההיסטורי , רח' אבן גבירול 14, רחביה, ירושלים. הכניסה חופשית.


במסגרת התערוכה יוצגו צילומים של ילדים ירושלמים בשילוב סיפורים מפי הילדים, על הקשר המשפחתי האישי של משפחת הילד לירושלים. הצילומים אשר נעשו במקומות שונים ברחבי העיר ירושלים ובדרך אליה, בהתאמה לסיפורם המשפחתי של הילדים, מאפשרים לנו להציג אותם כמו גם את העיר, ובעיקר להיחשף לפרקים שונים בתולדות העם היהודי ובקשר שלו אל ארץ ישראל בכלל וירושלים בפרט.


בירושלים מתגוררים כיום למעלה מ 260,000 ילדים. התערוכה "ילדי ירושלים" מציגה מקצת מילדיה של העיר. הבחירה בילדים אלו ומשפחותיהם נעשתה מתוך רצון להציג את הגיוון הרב של תושביה ולהצביע על הזיקה היהודית אל העיר.


סיפור מפי יואב וזהר: "מספרים לנו שלסבתא הגדולה של אבא שלנו, גיטל הייתה חנות ברובע היהודי בעיר העתיקה. גם לאחר היציאה מהחומות המשיכו היהודים להתגורר בין החומות ולסחור במרחב זה ובחלקים נוספים של העיר העתיקה, ביניהם גם גיטל. בימי המנדט הבריטי, כאשר היהודים נאבקו על זכות התפילה בכותל המערבי, סייעה גיטל ללוחמי העיר במאבק על שמירת ביטחונם של היהודים ברובע היהודי. בחנותה, כך מספרים, הוחבאו אמצעי לחימה. על תרומתה למען ביטחון ירושלים זכתה גיטל ששמה יונצח באחד מרחובותיה של העיר. מהחנות לא נשאר כלום, אבל מצאנו חנות שאולי דומה, ובה פתח לרצפה - רמז לסליק של הסבתא"

get-tickets
get-tickets

רח' אבן גבירול 14, רחביה

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text