אירועים בירושלים

ביקור הקיסר וילהלם ה-II בירושלים: סיורים ומפגשים בעקבות התערוכה


ביקור הקיסר וילהלם ה-II בירושלים: סיורים ומפגשים בעקבות התערוכה בתאריך 01.11.2012

     
Thursday nov 1st

התערוכה 
ביקור הקיסר וילהלם ה-II בירושלים תלווה בסדרת המפגשים 'עיר בשינוי' - ביקור מודרך בתערוכה, סיורים או מפגשים:

'קבלת הפנים בין החומות' - סיור בעקבות הטקסים והכנסיות החדשות שנבנו ושופצו לכבוד הקיסר בעיר העתיקה. 
יום שישי 2.11.2012, בשעה 11:00 מחיר סיור וביקור בתערוכה | 80-65 ₪ מומלץ להרשם מראש


הסיור יחל בשער יפו, עם כניסתו החגיגית של הקיסר אל ירושלים העתיקה, ימשיך אל המוריסטאן ברובע הנוצרי, כנסיית הגואל שנחנכה בטקס חגיגי במעמד הקיסר ופמלייתו, רחבת כנסיית הקבר הקדוש, הכותל המערבי ופגישת הקיסר עם הרבנים והיישוב היהודי, הר ציון וכנסיית הדורמציון, שנבנתה בדמותו של הקיסר חבוש הקסדה. נסיים בביקור מודרך בתערוכה שבמוזאון מגדל דוד.

'מה הוא באמת חיפש כאן?!'  פרופ' חיים גורן בגילויים חדשים על מניעים נסתרים בביקור הקיסר.
יום שישי 16.11.2012, בשעה 11:00 ֿ| מחיר למפגש וביקור בתערוכה 50-40 ₪ מומלץ להרשם מראש


פרופ' חיים גורן, חוקר וגיאוגרף היסטורי, הוא מומחה בנושא גרמניה וארץ הקודש בתקופה העות'מאנית ועד מלחמת העולם הראשונה. פרופ' גורן יספר על המסע ומגוון היבטיו: הרקע לביקור, מהלכו, חשיבותו ותוצאותיו. בין היתר יספר על הקשר בין המצב הגיאופוליטי במזרח התיכון לביקור, על היחסים בין גרמניה והאימפריה העות'מאנית, הקשר של הקיסר לקהילה הגרמנית בארץ ועוד.

'4 רבעים' - קונצרט עם גיא קרק ו'אנסמבל ימי הבינתיים' וסיור מודרך בתערוכה.
יום שישי 23.11.2012 בשעה 11:00 | מחיר קונצרט וביקור בתערוכה 65-80 ש"ח מומלץ להרשם מראש


'אנסמבל ימי הבינתיים' הוא מההרכבים הבולטים בתחום המוזיקה הבין תחומית בארץ, מוזיקת עולם עם הדים מן המדבר, אלמנטים ים תיכוניים, ג'אז וצלילים קלטיים.


‏'אשת הקיסר בירושלים' -  דמותה של אוגוסטה בסיור בהר הזיתים ובמתחם אוגוסטה ויקטוריה.
יום שישי 30.11.2012, בשעה 11:00 | מחיר סיור וביקור בתערוכה 95-85 ₪ מומלץ להרשם מראש


סיור בעקבות דמותה של אוגוסטה ויקטוריה, אשת הקיסר הנכבדה, אשר ליוותה את הביקור במצלמתה האישית, ובעקבות התרשמותה מהביקור בהר הזיתים בקשה להקים באתר מתחם שישמש את התושבים הגרמניים והצליינים שיגיעו ללון ולנוח באכסניה, ולנזקקים - בית חולים וכן כנסייה. אנשי החצר הקיסר דאגו למצוא מימון והשטח נרכש. המקום שנשא את שמה של הקיסרית ניתן לזוג הקיסרי במתנה לחתונת הכסף - בית החולים וכנסיית אוגוסטה ויקטוריה. הסיור יחל בנסיעה מאורגנת מחניון ממילא אל הר הזיתים, ימשיך בתצפית מרהיבה מהר הזיתים אל העיר, ביקור במתחם הגרמני של אוגוסטה ויקטוריה. נסיים בביקור מודרך בתערוכה במוזאון מגדל דוד


ייחודה של התערוכה החדשה הוא בשימוש באמצעים מתקדמים כדי להציג חומרים היסטוריים. אפליקציות מיוחדות מאפשרות לצופה להגדיל צילומים היסטוריים, לגלות פרטים קטנים שלא יכולנו לראות עד כה . ניתן לדפדף בעיתונים אלקטרוניים על ידי העברת דפים (ולא במשיכת אצבע כמו שנוהגים בד"כ) כשהצילומים שבהם "מתעוררים לחיים" ודינמיים.


למזכרת מומלץ להצטלם בחדרו של הקיסר ואח"כ לעצב צילום אישי בפוטושופ ולשלוח לכל כתובת מייל או פייסבוק שרוצים. התערוכה מתאימה לכל המשפחה. מעצבי התערוכה הם יעל טבת ורואי רוט.



הביקור בתערוכה בשעות הפתיחה של המוזיאון


לעמוד התערוכה: הקליקו כאן.

get-tickets
get-tickets

מגדל דוד - המוזיאון לתולדות ירושלים 
שער יפו, ת.ד. 14005, ירושלים 91140

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text