אירועים בירושלים

ינואר 2013: חורף חם במוזיאון המדע


ינואר 2013: חורף חם במוזיאון המדע בתאריך 01.01.2013

     
Tuesday jan 1st

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מזמין ילדים והוריהם ללמוד על מדע בדרך פשוטה אינטראקטיבית ואטרקטיבית, דרך סיורים בתערוכות המוזיאון, צפיה והשתתפות בהדגמות מדעיות, בסדנאות בנייה ובמופע אטרקטיבי. הפעילויות מתאימות לילדים מגיל 4, נוער ואף למבוגרים.


בין שלל התערוכות האינטראקטיביות במוזיאון מוצגת תערוכת אמנות חדשה בשם "חיים אחרים" שנאצרה על ידי  מעין שלף. התערוכה נפתחת בשנת ה-100 להולדתו של אלן טיורינג, בהשראת חייו ופועלו. העבודות, שרבות מהן נוצרו במיוחד לתערוכה, יוצרות הקשרים מרובדים, מרתקים ומשעשעים לנושאים המרכזיים בחשיבתו ובמחקריו של טיורינג, ובראשם האינטלגנציה המלאכותית והיחסים בין מחשבים לבני אדם. האמנים המשתתפים מהארץ ומהעולם יצרו עבודות במדיה של ניו-מדיה, אמנות רשת, אמנות ביולוגית, וידיאו, צילום, מיצב ומיצג, והם מהדמויות הבולטות והמובילות בתחומם.


פעילויות נוספות במוזיאון:


סדנת בנייה 'מחשבון מראות' 

1,2,3 - כפל, חיבור ופעולות חשבון בעזרת מראות. בניית המחשבון מתבצעת בסדנה ומלווה בהדרכה והתנסות עם הצוות החינוכי (ב-ה 16:30, ו 11:00 ושבת 10:30 ).


סדנת כתב סתרים 

אחד מהישגיו הבולטים של טיורינג הוא פיצוח מכונת הצופן "אניגמה", ששימשה את הצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה. הילדים ילמדו כיצד להשתמש בטכניקות הצפנה מהעולם העתיק ועד הקודים ואבטחת המידע של ימינו (ב וד ב16:00, יום ו  ב-13:00 ושבת ב-11:30).


סדנת הדגמה פנס חושך

סדנה להורים וילדים (מגיל 5-10) המתקיימת בתנאי חושך . כיצד אנו רואים בלילה? אלו חושים אחרים פועלים כאשר חוש הראייה מוגבל? כיצד בעלי חיים מסתגלים לראייה בלילה? ועוד  (ש 11:00).


סדנאות פעילות בימי שבת


הדגמה 'הוקוס פוקוס מתמטיקה'

מה בין קסמים, קוסמים ומתמטיקה? כיצד קוסמים יודעים לגלות מה הגיל שלנו או באיזה מספר סודי בחרנו? בואו לחוות, להתנסות ולהיות קוסמים בעצמכם באמצעות נפלאות המתמטיקה (שבת 14:00).


מופע באודיטוריום: "דוקטור מולקולה"

מופע מדעי הומוריסטי של ד"ר מולקולה המוכר והאהוב שיוצא לחשוף את הכוחות הנסתרים בעולמנו בעזרת הילדים. לילדים מגיל ארבע. (מדי יום שבת בשעה 13:00 בתוספת 20 ₪).


הדגמת חשמל סטטי (ש 12:00)

 

בנוסף, מגוון של תערוכות נוספות בחלל המוזיאון ובגן המדע: 'עקבות של אור', 'מדע זה כל הסיפור, 'חדשנות בע"ם' ועוד.

 

פעילויות למבוגרים:

סיור בתערוכת בא בחשבון החושף מוצגים מסקרנים ודידקטיים כאחד. בסיור תגלו באיזה מובן אנחנו למעשה יצורים מרובעים, תתמודדו עם חידות מסקרנות ותימצאו מוצג המבוסס על אגדה פרסית עתיקה. בסיור מוצג ההיבט התרבותי-היסטורי של המתמטיקה, בצד ההיבט המדעי (ב וד ב17:00).




get-tickets
get-tickets

האוניברסיטה העברית, גבעת רם

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text