אירועים בירושלים

"משחקי אור וצל" - מוזיאון המדע


"משחקי אור וצל" - מוזיאון המדע בתאריך 14.06.2013

     
Friday jun 14th


מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים מציג את תערוכת "משחקי אור וצל" המגיעה היישר ממוזיאון לה וילט בפריז ותוכננה על ידי עיר המדע והתעשייה, אוניברסיינס, פריז, צרפת.




התערוכה מעוצבת כביתו הפריזאי של פרופסור ארצ'יבלד צל, חוקר, חולם ואספן צלליות. דרך סיור  בביתו של האספן מגלים המבקרים צללים מפתיעים, אקזוטיים ופואטיים והופכים לחוקרים בעצמם. הם נשאבים לסיפורו של ארצ'יבלד צל שחי בביתו בשנות ה-30 של המאה הקודמת. במהלך הביקור יסיירו המבקרים בסלון, בחדר הפלאות, במעבדה, חדר האמבטיה, ובחממה. בתערוכה משולבים עשרות מוצגים פעילים ועבודות של אמנים ישראליים מובילים המזמינים את המבקרים להתנסות עם צלליות: להגדיל, לשכפל, ליצור שכבות של צלליות, לתת לצללים לברוח או ללכוד אותם. 


וזה לא הכל... סדנת 'בית ספר למפלצות' מגיעה למוזיאון המדע בירושלים, במתחם מיוחד שהוקם בהשראת המפלצות האהובות, ומזמין הורים וילדים לסדנה של יצירתיות, כיף ולמידה. בואו ליצור דמויות תלת מימדיות של גיבורי הסרט סאלי ומייק, להתנסות במתחם האור והצל, לשחק וללמוד דברים מעניינים וחדשים. בתום הסדנה, לוקחים את הדמויות והחוויות הביתה למזכרת.


באודיטוריום המוזיאון יתקיים המופע 'מפלצת בי-ם'. הרפתקה של גילוי בעקבות פסלי החוצות של ירושלים. נעה הצפרדע, שלוש הגרציות, הכבשים הצהובות, המפלצת,  הם רק מקצת מפסלי החוצות הנפלאים של העיר ירושלים. עמוק בתוך החימר, המתכת או הברונזה מהם עשויים הפסלים, חבויים סיפוריהם המיוחדים שמתעוררים לתחייה בדמיונו של הילד.. (הצפייה במופע בתוספת תשלום). 


במוזיאון תערוכות נוספות, ביניהן תערוכת CAPTCHA  שנפתחה לאחרונה בהשראתו אלן טיורינג, ובוחנת את השפעת המחשב בחיינו ועד כמה הוא שינה (או לא) את העולם. התערוכה מעוצבת כמרחב פנטזיה, אנטיתזה לציפייה לסביבה מעוצבת ברוח ההיי-טק. המבקרים בתערוכה עוברים ב-5 אשכולות שונים שכל אחד מהם מכיל מוצגים אינטראקטיביים רבים. התערוכה משלבת לכל אורכה ורוחבה את חייו של אלן טיורינג, תרומתו האדירה לתחום וכן תרומת מדעי המחשב בישראל לפיתוחים השונים. בנוסף, חדשנות בע"ם, לגעת במים, אשליות, חשמל, לונה פארק, מנוף לגילוי ועוד. 


שעות פתיחה: ב-ה 10:00-18:00, שישי- 10:00-14:00, שבת- 10:00-16:00


get-tickets
get-tickets

האוניברסיטה העברית, גבעת רם

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text