אירועים בירושלים

"נושאת מטוסים" - תערוכה במוזיאון ישראל


"נושאת מטוסים" - תערוכה במוזיאון ישראל בתאריך 03.11.2013

     
Sunday nov 3rd

"נושאת מטוסים": רעיונות אמריקניים באדריכלות ישראלית" הביתן הישראלי מהביאנלה לאדריכלות בונציה במוזיאון ישראל.


האם "ישראל היא נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה בעולם"? - אמירה מפורסמת זו של אלכסנדר הייג, מזכיר המדינה בתקופת נשיאות רייגן, הציתה ההשראה לשם התערוכה אשר ייצגה את ישראל בביאנלה לאדריכלות בונציה ב- 2012 ותוצג לראשונה במוזיאון ישראל למשך חודשיים בלבד.


התערוכה כוללת יצירות של חמישה אמנים וצלמי אדריכלות מובילים מישראל ומן העולם - אסף עברון, פרננדו גרה, פלוריאן הולצר, נירה פרג ויאן טיכי הממחישים את ההשפעה האמריקאית על הבנייה, הכלכלה והפוליטיקה בישראל החל משנות ה- 70.  בעבודות ניתן להתרשם מהשינוי שחל בישראל ממדינת רווחה סוציאליסטית לכלכלת שוק משגשגת ומניצני התופעות אותם אנו חווים כיום - בהם הפרטה, היפר-צריכה ויחסים עם התעשייה, וכל זאת תוך ליווי חומר ארכיוני. 


בכניסה לתערוכה ממוקמת "חנות" לממכר אותם פריטי קידום מכירות (מרצ'נדייז) בהתאמה אישית, שעיצב טל ארז במיוחד לתערוכה. כל פריט מתייחס לאירוע מכונן ביחסי ישראל - ארצות-הברית: בובות עם ראש מתנדנד בדמותם של משתתפי ועידת קמפ דיוויד: מנחם בגין, ג'ימי קרטר ואנואר סאדאת; תיבות צדקה "נאו-ליברליות" עם דמותו של הדוד סם; גלויות "שלח הסכם"; כדור מעיכה בצורת אגרוף שחור ברוח תנועת הפנתרים השחורים משנות ה-70 ועוד.


אוצרים: מילנה גיצין-אדירם , דן הנדל וארז אלה.


get-tickets
get-tickets

שעות פתיחה: א' ב' ד' ה' 10:00-17:00, ג' 16:00-21:00, ו' וערבי חג 10:00-14:00, שבת וחג 10:00-17:00

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text