אירועים בירושלים

חמשושלים: פסטיבל הקולנוע היהודי בסינמטק במוצ"ש


חמשושלים: פסטיבל הקולנוע היהודי בסינמטק במוצ"ש בתאריך 12.12.2009

Saturday dec 12th

פסטיבל קולנוע יהודי 

 

בחודש דצמבר הקרוב יחגוג פסטיבל הקולנוע בירושלים את שנתו ה–11, אחת עשרה שנה של יצירה, קהילה, תרבות וישראליות קצת אחרת. 

 

הפסטיבל ה-11 לקולנוע יהודי בירושלים יערך בסינמטק ירושלים-ארכיון ישראלי לסרטים בין התאריכים  12-18.12.2009. 

פסטיבל ירושלים לקולנוע יהודי המתקיים משנת 1999 בכל חודש דצמבר, הפך במהלך השנים למרכיב חשוב ומרכזי במרקמה התרבותי של העיר. תוכנית הפסטיבל אוצרת בחובה הזדמנות פז לבחון נושאים רבים ומגוונים הקשורים בשאלת הזהות היהודית: אמונה ואורח החיים היהודי, היסטוריה, זכרון, תרבות, מוסיקה, שואה, חיי יומיום בישראל ובגולה, הקשר בין היהדות לדתות אחרות ועוד.  

מתוך מגוון רחב של סרטים חדשים המופקים מידי שנה, אנו בוחרים סרטים רבים החושפים פרקים חבויים בהיסטוריה היהודית, כמו גם סיפורים אישיים השופכים אור על הדרכים המגוונות בהן ניתן להביע את היהדות. מתוקף קיומו בישראל, הפסטיבל הוא גם הזדמנות ייחודית לחקור את הגבול הלא תמיד ברור שבין זהות יהודית לזו הישראלית ובכך מאפשר התקרבות לשורשים.  

מלבד הסרטים המוקרנים מידי יום, מקיים הפסטיבל רטרוספקטיבות, תחרויות לסרטים ישראלים ויהודים, הרצאות, דיונים, תערוכות והופעות של מוסיקה חיה.  

במהלך שבעת ימי הפסטיבל מוקרנים למעלה מ- 65 סרטים – ישראלים ובינלאומיים, עלילתיים ותיעודיים, סרטים קצרים, סרטי אנימציה וסרטי אונט-גרד המרתקים אליהם קהל מכל קצות הארץ. 

 

לכבוד חגיגות העשור לפסטיבל אותן נציין בפסטיבל 2009, שואף הסינמטק להעשיר ולהרחיב את הפסטיבל ולהעניק לו חשיפה בינלאומית גדולה יותר מתוך תקווה שירושלים תהיה לבית לפסטיבל היהודי הגדול והמפורסם מבין כל הפסטיבלים היהודים בעולם. 

 

לפרטים נוספים התקשרו 02.5654333 או לחצו כאן

get-tickets
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text