אירועים בירושלים

פסטיבל הקולנוע הברזילאי 2010


פסטיבל הקולנוע הברזילאי 2010 בתאריך 01.08.2010

     
Sunday aug 1st

פסטיבל הקולנוע הברזילאי חוגג השנה עשור, ומזמין אתכם לחגיגה ברזילאית מרהיבה במהלך חודש אוגוסט:

 

פסטיבל הקולנוע הברזילאי ייפתח ב 1 באוגוסט  ויתקיים במהלך החודש בסינמטק ירושלים ובסינמטקים אחרים ברחבי הארץ( תל אביב, חיפה ושדרות). בפסטיבל יוקרנו 15 סרטים עלילתיים ודוקומנטריים. לפתיחה יגיעו שחקנים, במאים ותסריטאים מברזיל.  את הפסטיבל ,מנהל אמנותית שלמה עזריה והוא מתקיים בתמיכת משרד התרבות הברזילאי, שגרירות ברזיל בישראל ,קרן אוסטרובסקי ועוד.


הפסטיבל הוא חגיגה של קולנוע ברזילאי, יוקרנו בו השנה 15 סרטים, מהם 10 עלילתיים ו5 סרטים דוקומנטריים חדשים (2009-2010 ) ; סרטי מוסיקה, דרמות, קומדיות, סרטי איכות שזכו לביקורות משבחות ופרסים בפסטיבלים בעולם וסרטי גאווה.


ברזיל הידועה לרוב בזכות המוסיקה והכדורגל , נהנית בשנים האחרונות גם מפריחה קולנועית, הפסטיבל ,הוא האירוע היחיד בישראל המוקדש כולו לקולנוע הברזילאי. רשימת הסרטים היא מגוונת ומציעה את מיטב הקולנוע הברזילאי העכשווי מכל הסגנונות, במסגרת הפסטיבל תתקיים בין הסרטים תחרות בשני מסלולים עלילתי ודוקומנטרי . הסרט הפותח את הפסטיבל הוא "עיניים כחולות" של הבמאי ז'וז'ה ז'ופילי.  התסריטאי של הסרט, הבמאי פאולו האלם יגיע לישראל כאורח הפסטיבל.


בשנות ה-80 ועד אמצע שנות ה-90 הקולנוע הברזילאי סבל ממשבר שבא בעקבות שנוי במדיניות התרבותית הממשלתית שביטלה כל ההקצבות וההטבות לתעשיית הקולנוע בברזיל. אקט שכמעט מחק את תעשיית הקולנוע הברזילאית .יוצרי הקולנוע נאלצו לעבוד בתעשיית הטלנובלות ובפרסום. רק בשנים האחרונות חזרו בברזיל להשקיע בקולנוע ובפסטיבל הזה ניתן לראות את הקאמבק שעושה הקולנוע הברזילאי בשנים האחרונות.


לפרטים נוספים, וללוח ההקרנות המלא, בקרו באתר הפסטיבל.

get-tickets
get-tickets

דרך חברון 11

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text