אירועים בירושלים

"דווקא יידיש במאה העשרים ואחת" בספריה הלאומית


"דווקא יידיש במאה העשרים ואחת" בספריה הלאומית בתאריך 29.01.2013

Tuesday jan 29th

מסוף המאה התשע עשרה ועד אמצע המאה העשרים פרחה תרבות היידיש. זו הייתה תרבותם התוססת של מיליוני יהודים ברחבי העולם, באירופה, בארץ ישראל ובארה"ב. תרבות זו באה לידי ביטוי בספרות, בעיתונות, בתיאטרון ואפילו בקולנוע. בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה מחודשת בקרב אוהבי ספרות וצעירים שעבורם לימוד השפה הוא סוג של "חזרה לשורשים". לרגל שיתוף הפעולה של הספרייה הלאומית בישראל עם המרכז הלאומי לספרי יידיש בארה"ב, שמטרתו סריקת כל הספרים שנדפסו אי פעם בשפת היידיש, יתקיים ערב מיוחד שבמהלכו תיבחן אפשרות קיומה של התרבות האידית במאה העשרים ואחת. 


את הערב ינחה פרופ' חגי בן שמאי, מנהלה האקדמי של הספרייה הלאומית. את ההרצאה המרכזית ייתן  אהרן לנסקי, מנהל המרכז הלאומי האמריקני לספרי יידיש. לנסקי, דובר רהוט וכריזמטי, שבהיותו סטודנט החל במיזם אדיר להצלת מיליון ספרים ביידיש יספר על פועלו לאורך השנים. ההרצאה באנגלית עם תרגום סימולטני.


עוד ישתתפו בערב: דוד בלומברג, יו"ר הדירקטוריון של הספרייה הלאומית שידבר על הקשר בין היידיש והתרבות ישראלית, ד"ר אביעד סטולמן, אוצר אוסף היהדות בספרייה הלאומית שיתאר את אוספי היידיש החשובים שנמצאים בספרייה הלאומית ובני מר, עורך מדור ספרים בעיתון "הארץ" שירצה על שפת היידיש בלי האידישקייט וישאל האם תרבות היידיש יכולה להתקיים גם כיום.


על החלק האומנותי של הערב יהיה אמון אבישי פיש, שיופיע בקטעים ממיטב היצירה ביידיש.


במהלך הערב תוצג באופן חד פעמי תצוגה בשם "800 שנות יידיש כתובה - אוצרות היידיש בספרייה הלאומית". בין הפריטים הנדירים שיוצגו בה: "מחזור וורמס", הכולל את התיעוד הכתוב הראשון של היידיש; כתבי יד של ממיטב הסופרים והמשוררים; וכן ספרים מודפסים שיצאו לאור בין המאות ה-16 וה-21.


שלישי | 29.1.13 | 20:30 | 30 ש"ח לכרטיס.


get-tickets
preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text