אירועים בירושלים

חי, צומח, סינתטי: בין אמנות למדע 12.6.2013


חי, צומח, סינתטי: בין אמנות למדע 12.6.2013 בתאריך 12.06.2013

     
Wednesday jun 12th

המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בצלאל, ומוזיאון המדע ע''ש בלומפילד ירושלים מציגים: כנס "חי, צומח, סינטטי - בין אמנות למדע".


הכנס יעסוק ביחסים שבין חי צומח וסינתטי באמנות, במדע, בפילוסופיה, בטכנולוגיה, בארכיטקטורה, בעיצוב בממשקים שביניהם. הכנס יפגיש חוקרים, אמנים ומעצבים במטרה להתחקות אחר סוגיית ה 'חי- צומח- סינתטי' בתחומים שונים, להעלות אל פני השטח היבטים נסתרים של הנושא באמצעות ביטויים באמנות ובמדע ולהציע שיתופי פעולה חדשים ובין תחומיים.


המושב הראשון עוסק במבנים המאפיינים את החי והסינתטי, בגידול חומרים מלאכותיים, באלגוריתמים גנטיים, בשדות אדריכליים ובארכיטקטורה של וירוסים. 


בין הדוברים במושב זה פרופסור עמוס פנט מהמחלקה לביו-כימיה באוניברסיטה  העברית על מבנה וירוסים כמעניקי השראה למבנים ארכיטקטוניים עכשוויים ועתידיים, וכן נעם אטיאס, המשלבת בין עיצוב לביוטכנולוגיה בפרויקט הגמר  המפתיע שלה OSSIS – סדרת מוצרים המתבססים על גידול רקמת עצם באופן סינתטי.


המושב השני עוסק בשאלת הגבול שבין חי לסינתטי כפי שמשתקף בביו ארט, בהנדסה גנטית ובממשק שבין חקר המוח והיצירה האמנותית. 


במושב זה יציג דוקטור ערן גילת, מדען בכיר שפרש לאחרונה מהמכון הביולוגי וכיום מתמקד בצילום אמנותי, את הפרויקט הצילומי  "מדעי החיים" ואת נושא המוח והיצירה האומנותית, ד"ר חוה אלדובי מהמחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל שתציג את עבודתו של האומן הברזילאי אדוארדו כץ על אומנות טרנס גנית וד"ר ערגה הלר המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי שתדבר על סינתזות של קיום בדיוני בספרות ובקולנוע.


המושב השלישי עוסק בחומרים ובתהליכים: חומרים המשנים צורה, ובחומר החי/ מת בעיצוב.


יונתן אסולין יציג את הפרויקט "משחקי מחלה" וכיצד ניתן להפוך את החוויה השלילית של חולי וכאבים לחוויה חיובית שהילד יכול ללמוד ממנה. פרופסור אבי דומב, מביה"ס לרוקחות-הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית יציג את החומר המהפכני "פלסטי חי" – חומר פלסטי המשנה באופן הפיך את צורתו כתלות בשינויים בתנאי הסביבה.


get-tickets
get-tickets

האוניברסיטה העברית, גבעת רם

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text