אירועים בירושלים

השבוע באוגנדה: 16-22.11.2012


השבוע באוגנדה: 16-22.11.2012 בתאריך 16.11.2012

     
Friday nov 16th

להלן האירועים באוגנדה מה 16.11 עד ה-22.11


יום שישי 16.11 22:00 כניסה - חופשית.
I Zebra
תקלוט.


מוצ"ש 17.11 21:00 כניסה - 20 ש"ח.
ועדת חריגים - הופעה.


"ועדת חריגים" הם טריו ניו וייב חדש, המשלב טקסטים טרגיים-אירוניים נוסח "הסמית'ס" עם רוק גיטרות המעלה באוב את הסאונד של תל אביב בשנות התשעים. חברים בלהקה יובל הרינג ("לבנון", "טי וי בודהאז"), דן בלוך ("אנטיביוטיקה"), ויובל גוטמן ("מורה מחליפה"). הרינג, שחי ויצר בשנים האחרונות בברלין, וחי חודשים ארוכים בדרכים בסיבובי הופעות, חזר השנה לארץ וחבר לבלוך וגוטמן כדי ליצור הרכב בעברית עם סאונד שהוא על הגבול שבין פופ ואנדרגראונד. התוצאה מחשמלת. אלבום הבכורה של ההרכב, הקורם עור וגידים בימים אלה בחדר חזרות יפואי, נשמע כמו אלבום רוק ישראלי קלאסי אבוד, נוטף תמימות נעורים, אסקפיזם מתקתק, ודיסטורשנים שוגייזיים.מצורפת תמונה (לומומום) - יח"צ מאושרת לשימוש.


חימום Ox4


OX4 חוזרים לאוגנדה אחרי הוצאה של EP ראשון, בשוגייז / סטונר / נויז פופ משוכלל. יחד עם וועדת חריגים בהופעה מלאה ראשונה בירושלים, בהחייאה של הרוק התל-אביבי של שנות התשעים.


יום שלישי 20.11 21:00 כניסה - חופשית.
גל עצור + וינסנט - הופעות.


יום רביעי 21.11 21:00 כניסה - חופשית.
הקרנת הסרט The well tuned piano
הקרנה במסגרת הקורס של ערן זקס "מוסיקה ומהפכה ב'" במחלקה למוסיקה חדשה, מוסררה. ב"פסנתר המכוון היטב" משנת 1964, לקח המלחין האמריקאי לה-מונט יאנג פסנתר כנף איכותי במיוחד, של חברת בוזנדופר, כזה עם באסים שמנים ואינסופיים, וכיוון אותו מחדש בכיוון טהור (just intonation), כלומר על פי סדרת האובטונים הטבעית. במשך 6 שעות וחצי מנגן יאנג על הפסנתר ראגות סבלניות וארוכות, בורא עולמות צליל, מטייל בהם, לומד אותם, והורס אותם רק כדי לבנות אחרים. זו מוסיקה של עוצמה אדירה וניואנסים רגישים לצליל. אחרי שהיא מתרגלת לצבעים של הכיוון הטבעי, האוזן לא נשארת אותו דבר.


לה מונט יאנג הוא אבי המיניליזם במוסיקה. ממנו למדו רייך, ריילי וגלאס את דפוסי המחשבה שהביאו אותם לייצר את הווריאציות שלהם לתובנות המוסיקליות של יאנג. לאחר שעבד עם ג'ון קייג', היה יאנג לאחד מאמני הפלוקסוס הבולטים בארה"ב. הוא היה אחד מראשוני היוצאים להודו בראשית שנות ה-60 שם למד אצל המורה הדגול פנדיט פראן נאת'. עם שובו מתקופת הלימוד, לה מונט יאנג אסף סביבו קבוצה של מוסיקאים סקרנים שחקרו איתו ביחד את הרגעים הראשונים של המינימליזם. שניים מחברי הקבוצה הצעירים - ג'ון קייל ואנגוס מקליז - הקימו להקת רוק קטנה ולא מוכרת בשם ולווט אנדרגראונד. מוסיקאי רוק מלו ריד ועד דילן קרלסון רואים ביאנג אב רוחני לכל דבר.


יאנג התחיל להתעניין בצורות ממושכות וארוכות ולשם כך הקים את ה"דרימהאוס", בית החלומות, שם מתנגנת היצירה שלו ברציפות כבר למעלה מ-40 שנה.


מה הוא כיוון טהור (just intonation)?
כל סטודנט מתחיל למוסיקה לומד שהכיוון המקובל לכלי נגינה, הכיוון המושווה, הוא פשרה בין האקוסטיקה הטבעית, כלומר התכונות הפיסיקליות-אקוסטיות של כלי נגינה, לבין מסורת הכתיבה לסולמות מוסיקליים במוסיקה המערבית. גבהי הצליל מהם בנויים הסולמות, שעל פיהם מכוון הפסנתר, פשוט לא מתאימים לתדרים העיליאיים של המיתרים. כיוון טהור הוא כיוון שנשאר נאמן לתכונות ההדהוד האקוסטיות הטבעיות. שילובי הצלילים של כיוון זה זכים, יפים ומדוייקים. אבל כבר שלוש מאות שנה הפסנתר הולך ומתרחק מהכיוון הטבעי.


יום חמישי 22.11 21:00 כניסה - חופשית.
New Voice
תקלוט.


get-tickets
get-tickets

רחוב אריסטובולוס 6

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text