Attractions Banners - 361

מוזיאון ארצות המקרא


קיץ במוזיאון ארצות המקרא לכל המשפחה בתאריך 31.08.2016

     
עד 31.08.2016

מוזיאון ארצות המקרא הופך הקיץ לזירת ההרפתקאות הקסומה של ירושלים

הכניסה למוזיאון חינם לילדים במהלך יולי-אוגוסט

 

מוזיאון ארצות המקרא פותח את העונה החמה - הצטרפו אלינו למבחר הפעילויות העשיר שהמוזיאון מציע לילדים: שעת סיפור של אגדות עם מיתולוגיות המשלבות סיור, המחזה ויצירה בין מוצגי המוזיאון העתיקים והאותנטיים.

אתגרו את הילדים בחידת 'הצופן' - מלכים קדומים ומכשפות יובילו את הילדים הסקרנים ביותר בלחץ של זמן לפענח את חידת הצופן המסתורית – האם יצליחו לפתור את התעלומה? בנוסף, בהשראת התערוכה החדשה שתפתח במוזיאון בספטמבר "בין דוד לגוליית – חידת קיאפה" יתעורר לחיים השוק השוקק של דוד המלך; שחקנים יובילו את הילדים בתערוכת הקבע של המוזיאון עם תפאורה מיוחדת שתקים לתחייה את חיי היומיום הקדומים של תושבי יהודה. 

 

השוק השוקק – חוויה מימי דוד המלך, 15 – 30 באוגוסט

 

הצטרפו להרפתקת קיץ חווייתית עם הסוחרים, רועי צאן ומוסקי הזיתים.  

סוחר שמנים ממולח מיהודה יוביל אותנו ברחבי גלריות המוזאון בעקבות דרכי המסחר הקסומות, יחד אתו נגלה את עולם המסחר הקדום של הסהר הפורה, נעבור מכשולים ומשימות מאתגרות, נחשוף תגליות מעניינות ונכיר את חיי היום יום של תושבי הערים הקדומות בהרי יהודה. הסיור יודרך על ידי שחקנים מקצועיים בהדרכה חווייתית. בסיום המסע נכנס אל "השוק העתיק" שם נפגוש את בעלי המקצוע, נתנסה במלאכות קדומות ונלמד את סודותיהם המקצועיים. יחד נעבד צמר, נכין מטעמי זיתים, נמחיז וניצור באווירת השוק השוקק של ימי דוד המלך בהשראת התערוכה החדשה שתפתח בספטמבר במוזיאון "בין דוד לגוליית – חידת קיאפה".  

 

הפעילות בקבוצות סגורות, מיועדת לגילאים 5 - 10 ונמשכת כשעתיים. מועדי הפעילות בשעות: 10:00, 11:00 ו- 12:00. 

הכניסה למוזיאון חינם לילדים! השתתפות בפעילות לילד: 35 ₪. מחיר מיוחד ל- 3 ילדים\ מנוי: 30₪ (לילד). מבוגר: 50% הנחה ממחיר הכניסה למוזיאון, אין כפל מבצעים.

יש לרכוש כרטיסים מראש בקופות המוזאון בטלפון: 02-56110066. מספר המקומות מוגבל.

 

'הצופן'- לילדים סקרנים במיוחד! פענוח חידות מימי קדם, במהלך יולי- אוגוסט, ימי ד', 18:00

 

חוויה משפחתית בלשית בלתי נשכחת במוזאון- פענוח חידות אותן יצרו נביאים, כהנים, חכמים ולוחמים של תרבויות העולם העתיק. החידות יובילו את המשתתפים בין גלריות המוזאון בלחץ של זמן ויחשפו את משתתפי הקבוצה לתעלומות ומסתורין מהעולם הקסום מן העבר. לחברי הקבוצה יש  60 דקות בלבד לפענוח החידה – ולא יכשלו במשימה החשובה. האם תצליחו לעמוד באתגר? 

 

מיועד לגילאי 8-12, משך הפעילות כשעה. 

הכניסה למוזיאון חינם לילדים! השתתפות בפעילות לילד:  22 ₪. מחיר מיוחד ל- 3 ילדים:  55 ₪. לסדרה כולה הכוללת 11 מפגשים העלות הינה 217 ₪. מבוגר: 50% הנחה ממחיר הכניסה למוזיאון, אין כפל מבצעים. ניתן לרכוש כרטיסים מראש בקופות המוזאון בטלפון: 02-56110066. מספר המקומות מוגבל.

 

שעת סיפור מהעולם העתיק בשילוב סיור, המחזה ויצירה, ימי ד', 16:45 

 

עולמם העתיק והסודי של שלמה, מלכת שבא, הורוס וסת', פגסוס הסוס המעופף ועוד ייחשפו בפני הילדים בשעת סיפור מרתקת וסוחפת המבוססת על אגדות עם מיתולוגיות. הממלכות הקדומות של מסופוטמיה, כנען, מצרים ויוון יקומו לתחייה בין שלל המוצגים הארכיאולוגים האותנטיים במוזיאון אשר יהוו את התפאורה המכושפת ההולמת ביותר.  הילדים יעירו לתחייה את הדמויות מתוך הסיפורים דרך משחק והמחזה ובכל מפגש תתקיים הדרכה בגלריה אחרת בהתאמה לסיפור. בנוסף, ייצאו הילדים עם עותק מאגדת העם המסופרת של אותו השבוע שנכתבה בחריזה במיוחד ועוסקת בנושאים כמו חברות, אהבה, יריבות בין אחים, בושה, אחריות חברית ועוד. בסיום כל מפגש יכינו הילדים יצירה שייקחו איתם למזכרת הביתה.  כל מפגש עומד בפני עצמו כחוויה נפרדת אך הילדים אשר ישתתפו בכל הסדרה ירכשו בסיס ערכי ועיוני מקיף ושלם המבוסס על אגדות העם המיתולוגיות. סדרת הקיץ שתחול בחודשים יוני-יולי-אוגוסט תהווה את יריית הפתיחה לסדרת "אגדות משחר האנושות" שתמשך לאורך כל השנה. 

את התכנית מלווה היועצת הפדגוגית ד"ר עדית קמחי, מנהלת מחלקת החינוך של המוזיאון.

 

הסדרה מיועדת לילדים בגילאי 4 – 8, משך הפעילות כשעה ורבע. 

הכניסה למוזיאון חינם לילדים! השתתפות בפעילות לילד: 22 ₪. מחיר מיוחד ל- 3 ילדים:  55 ₪. מבוגר: 50% הנחה ממחיר הכניסה למוזיאון, אין כפל מבצעים. ניתן לרכוש כרטיסים מראש בקופות המוזאון בטלפון: 02-56110066. מספר המקומות מוגבל.

 

אבודים במוזאון – פעילות עצמית חווייתית לכל המשפחה, במהלך יולי-אוגוסט

 

פעילות חווייתית משפתית בעקבות אוצרות העולם העתיק
 

אנשי מלוכה וכשפים מזמינים אתכם למסע מופלא בעקבות החפצים האבודים שלהם! נחפש תכשיטים נוצצים, כלי ציד ונגינה שאבדו בארמון, ונפענח לחשים עתיקים, פפירוסים מסתוריים ונתחמק ממלכודת שדים!  במהלך הפעילות נפגוש את שירין הנסיכה הפרסית בעלת כישרונות רבים –מנגנת, שרה ורוקדת, מומחית לחימה, מנהיגה בעת הצורך את הצבא המגן על הממלכה ואומנית פסיפס מפורסמת. אך אבוי! כלי הציד של הנסיכה נעלמו יחד עם התכשיטים וכלי הנגינה המלכותיים! עזרו לנסיכה למצוא את חפציה בעזרת רמזים וכלים. נעקוב יחד אחר "ספר ההרפתקאות" ומפה שתדריך אתכם בעקבות החפצים האבודים ולפתרון התעלומה!  בבקתת המכשף נעזור לו לחפש את חפציו המופלאים! חותמות מיוחדים שגילף והיו לקמעות, מלכודות שדים להגנה, לחשים עתיקים ומגילות פפירוס מסתתרים במוזיאון בין כתבי סתרים ומשימות חשאיות. הצטרפו למסעו של המכשף בין לחשים וקמעות (ונתחמק מרוחות רעות) בעקבות חפציו האבודים!

 

הכניסה למוזיאון חינם לילדים! הפעילות בתשלום: 25 ₪ 

 

פעילות עצמית לילדים בתצוגת המסכות "על הפנים", במהלך יולי-אוגוסט

 

משחקי קופסא ודפי פעילות עצמית בתצוגת "על הפנים" המורכבת כולה ממסכות של אנשים פרטיים: לראשונה הציבור הוא זה שמציג את אוצרותיו במוזאון. התצוגה הינה חלק מפרויקט 'קהילה אוצרת' בה המוזאון קרא לציבור לנער את האבק מעל האוצרות השמורים במגירות, בעליות הגג ובקופסאות, ולהצטרף לתצוגה ייחודית מסוגה המורכבת מחפצים אישיים. בתצוגה מוצגות מסכות מכל היבשות, עתיקות ומודרניות, מאוספים חובבים ועד למקצוענים אשר מלוות בדפי פעילות עצמית ומשחקי קופסא הקורא לילדים לצאת למסע קסום בעקבות המסכות מסביב לעולם. שולחנות המשחק עומדים לרשות המבקרים בכל עת.

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text