אירועים בירושלים

כל טעמי ומטעמי ירושלים


כל טעמי ומטעמי ירושלים בתאריך 07.11.2014

     
Friday nov 7th

זמן אשכול בסינמה סיטי ירושלים מציג: "כל טעמי ומטעמי ירושלים"

מדריכה: אסתר סעד, מורת דרך ירושלמית

 

שלושה סיורי שווקים ואוכל מיוחדים במינם, המוקדשים למגוון הענק של טעמים ירושלמיים. המפגש של המטבח המזרח אירופאי עם המטבח הצפון אפריקאי, דרך המטבח הספרדי, יצר שילובי מאכלים ייחודיים רק לירושלים ונושאים בגאון את שמה - קוגל ירושלמי, מעורב ירושלמי ועוד. חוויה של צבעים, ריחות, טעמים וטעימות.

 

השווקים הקסומים של העיר העתיקה


סמטאות העיר העתיקה של ירושלים מציעות מבחר מדהים של שווקים מכל המינים ומכל הסוגים. חלקם למקומיים וחלקם לתיירים. מזרח ומערב מעורבים זה בזה. שוק צורפים, שוק תבלינים, שוק קצבים, טליתות וכיפות ליהודים, כאפיות ורעלות למוסלמים, ותצוגה מדהימה של קרמיקה ארמנית. נערוך היכרות וטעימה ממגוון המתוקים של העיר, נבקר בבית מלאכה לייצור טחינה, בחנות בדים בה בדי משי דמשקאי ובדים המשולבים חוטי זהב, במאפיית בייגלה עם שומשום ונסיים בפינה האירופית של העיר העתיקה בשטרודל וינאי  בבית הארחה  האוסטרי.


הסיור יתקיים ביום שישי ה- 7.11.14 בין השעות 10:00-13:00

נקודת מפגש: ברחבה שמול שער יפו

חנייה מומלצת: בחניון ממילא או ברחוב שמאע.

 

סיור טעים בשוק מחנה יהודה


ביקור בסגנון אחר בין הדוכנים המקוריים של שוק מחנה יהודה, על הישן והטוב שבו. נבקר במגוון המאפיות בשוק: מאפיית הבחירה הטבעית, מאפיית טלר, מאפיה בוכרית, מאפיית ברמן ומאפיית האש-תנור של פואד חבה. נכיר את החומוס של רחמו, ואת הקובה של מורדוך, נראה מקרוב גבינות קשות נפלאות וכשרות  המיובאות מאירופה, נלגום משקאות ייחודיים שרוקח עוזיאלי מאתרוגים וגת, נבקר בפינה האשכנזית ונטעם קוגל ירושלמי, נעבור בחמרות ובבית של משפחת בנאי, נשמע על ההיסטוריה של השוק ועל התוכניות העתידיות לגביו. נלמד על מגוון חאצ`אפורים, ונקנח בחלווה וברוגלך נוטפי עסיס שוקולדי במאפיית מרציפן.


הסיור יתקיים ביום שישי ה- 5.12.14 בין השעות 9:00-12:00

נקודת מפגש: מרכז כלל(רח` יפו).

חנייה מומלצת: חניון מרכז כלל, חניון השוק, החניונים במורד רח` אגריפס.

 

השוק המגוון של ה"שטעטל" היהודי  


סיור קסום ברחובות הראשיים של  השכונות החרדיות בירושלים לקראת שבת, כולל טעימה ממגוון המאכלים מהמטבח המזרח אירופאי. מה ההבדל בין קוגל לקיגל? מהו המקור לבייגל האמריקני? מה יש בקרפלך? ולמה יש המכנים אותם "קובה של האשכנזים"? מהו גמ"ח עראבס? ומהיכן מגיע ההרינג?  נעבור בין מגוון חנויות יודאייקה, חנויות  בגדי נשים צנועות, מקומות בהם מייצרים ומוכרים מגבעות ושטריימילים לגברים ופאות לנשים. ולבסוף – היכרות עם ניגונים של מגוון החסידויות השונות בחנות  הדיסקים בה גם גמ"ח שיעורי תורה ל- MP3.


הסיור יתקיים ביום שישי ה- 2.1.15 בין השעות 10:00-13:00

נקודת מפגש: רח` הנביאים פינת שטראוס (מול ביקור חולים).

חנייה מומלצת: חניון שטראוס בהמשך הרחוב או החניונים ברחוב הנביאים. 


היציאה לסיורים מנקודות המפגש המצוינות.

עלות הקורס כוללת את הטעימות במהלך הסיורים.


מועדי המפגשים:

7.11.14, 5.12.14, 2.1.15



להרשמה לחץ כאן

get-tickets
get-tickets

"זמן אשכול" בסינמה סיטי ירושלים

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text