אירועים בירושלים

לאור החשמל - תערוכה במוזיאון המדע


לאור החשמל - תערוכה במוזיאון המדע בתאריך 01.04.2012

     
Sunday apr 1st

מוזיאון המדע מציג: לאור החשמל 


מכשירי החשמל נמצאים בכל מקום, אבל אם נברר מה הם בעצם עושים, נגלה שחשמל כחשמל נחוץ רק במקרים קיצוניים ומיוחדים למשל לכיסא חשמלי (ואולי לעוד כמה מכשירי מעבדה מיוחדים). בפועל אנו זקוקים לחשמל כדי להפיק ממנו אור (נורות), חום (תנורים, טוסטר, קומקומים, סדין חשמלי, מיקרו-גל...), כוח ותנועה (אלקטרו-מגנט, מנועים במאווררים, מיקסרים, מכונות כביסה וייבוש...), קולות וצלילים (רמקולים, מערכות סטריאו) והעברת מידע (טלפון, פקס...).

 

גדולתו של החשמל היא ביכולתו להתגלגל לצורות שונות של אנרגיה שימושית. אבל לא רק זאת: החשמל יכול גם לזרום ממקום למקום בקלות רבה, על גבי זוג חוטים דקים יחסית. והכי חשוב: קל מאוד לשלוט בזרימת החשמל. כל כך קל, עד שבלחיצת כפתור אנו מסוגלים להפעיל בבת אחת עשר, או מאה, ואפילו אלף נורות, או מאווררים, או תנורים, או את כל מכשירי החשמל שבבית.

 

בתערוכה אשר במוזיאון תוכלו לראות כיצד הפך החשמל, שעד לפני כ-150 שנה היה מעין קסם ומעשה כשפים שבעזרתו ניתן היה למשוך חפצים זה לזה או להצית ברקים וניצוצות, ל"דלק", המניע כמעט את כל הטכנולוגיה כולה.

 

תוכלו לראות מה הם העקרונות המסתתרים מאחורי נורות החשמל השונות, כיצד יכול זרם חשמלי חזק להפוך למגנט אפילו את האוויר, או להעיף באוויר טבעת אלומיניום; כיצד פועלים מנוע ודינמו ואם בכלל יש הבדל ביניהם; תוכלו לראות איך הגז מאיר כאשר זורם דרכו זרם חשמלי ותוכלו אפילו לשנות את סוג הגז ואיתו את צבע האור. תוכלו להבין כיצד פועל תנור המיקרו גל ולשמוע את זרמי החשמל הזורמים בגופכם. תוכלו להדליק נורות שאינן מחוברות לחוטי חשמל וגם להתחשמל בזרם חלש שאינו מסוכן (אל תנסו בבית!!!).

get-tickets
get-tickets

האוניברסיטה העברית, גבעת רם

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text