אירועים בירושלים

פסטיבל אקולנוע בירושלים 2011


פסטיבל אקולנוע בירושלים 2011 בתאריך 06.11.2011

     
Sunday nov 6th

הפסטיבל הבינלאומי ה-8 לקולנוע סביבתי: אקולנוע 2011

 

6 -15 בנובמבר בסינמטק ירושלים

 

 

פסטיבל אקולנוע מציג סרטים הנוגעים בסוגיות הסביבתיות החשובות המעסיקות אותנו כיום - תזונה אורגנית וחקלאות בת קיימא, הכחדת מינים ומגוון ביולוגי, עתיד האנרגיה הנקייה, סכנת הפסולת הגרעינית הרדיואקטיבית ועוד. בנוסף ייערכו מפגשים עם יוצרים, תחרויות סרטים קצרים והרצאות של מומחים.

 

בפסטיבל יוקרנו סרטים ישראלים ומרחבי העולם, הנוגעים בסוגיות הסביבתיות-חברתיות החשובות המעסיקות את האנושות כיום - יחסי הון-שלטון והשפעתם על הסביבה, הכחדת מינים ומגוון ביולוגי, עתיד האנרגיה הנקייה, סכנת הפסולת הגרעינית הרדיואקטיבית, תזונה אורגנית וחקלאות בת קיימא, חיבור בין האדם לטבע במאה ה-21 ועוד. כמו כן ייערכו במסגרת הפסטיבל מפגשים עם יוצרים, תחרות סרטי סטודנטים, תחרות סרטי צוללנים והרצאות של מומחים.

 

באירוע הפתיחה, אשר ייערך ב-6 בנובמבר, יוצג הסרט "מונית השמש". לאחר ההקרנה נקיים שיחה פתוחה עם גיבור הסרט לואיס פאלמר - האדם הראשון שהקיף את העולם בכלי רכב סולארי מתוצרת בית. המכונית עצמה תוצג ברחבת הסינמטק באותו ערב.

 
סרטי הפסטיבל:

מונית השמש - היו כאלה שיצאו למסע מסביב לעולם - אך איש מעולם לא עשה זאת בהסתמכות על אנרגיית השמש בלבד. לואיס פאלמר החליט לנסות. האם יצליח?

 

חוסם הפרסומות- על הון, שלטון ובר רפאלי - פעיל סביבתי בישראל יוצא למאבק נגד כל הסיכויים בשלטי הפרסום הענקים בכבישים.

 

הדרך שלא נבחרה- פאנלים סולאריים על גג הבית הלבן בוושינגטון - הנשיא קרטר הציב, הנשיא רייגן הסיר. משל קומי-טרגי על הפוליטיקה של האנרגיה בארה"ב.

 

המהפכה הרביעית - כיצד ייראה עולם שבו 100 אחוז מהאנרגיה שלנו תופק ממקורות מתחדשים? תמונת מצב של ההווה והעתיד של מהפכת האנרגייה הנקייה.

HOME עם קריינות מיוחדת בעברית של משה איבגי - העולם מזווית שטרם ראיתם בקולנוע. מראות עוצרי נשימה על כדור הארץ, בצד מבט נוקב על הסכנות לעתידו וקריאה דחופה לקחת אחריות על הבית שבו אנחנו חיים.

 

אל תוך הנצח - הכירו את "אונקלו" (המחבוא), מחסן פסולת רדיואקטיבית אדיר ממדים בפינלנד, שמתוכנן לשרוד 100 אלף שנה. אך מה יהיה אם התוכניות ישתבשו?

 

ילדינו יאשימו אותנו - כפר קטן בצרפת קובע, שאינו מוכן לסכן את דור הילדים במזון מזוהם וחקלאות מתועשת. האתגר מתגלגל לפתחו של ראש הכפר, שמחליט לעשות מעשה.

 

הדולפין- צעיר ערבי ישראלי במצב של פוסט-טראומה מוצא מזור לנפשו דווקא בריף הדולפינים באילת. סיפור נוגע ללב על עוצמתו של קשר יוצא דופן בין אדם לבעל חיים.

 

תחרות "שוט ירוק" - מיטב הסרטים הקצרים, שהגישו סטודנטים לתחרות "שוט ירוק" הנערכת מדי שנה על ידי עמותת אקולנוע.

 

תחרות "חלומות בכחול"- מיטב הסרטים הקצרים המשתתפים בתחרות ההתאחדות הישראלית לצלילה עם מסר של אהבת הים והשמירה על הסביבה הימית.

 

 

 

 

לפרטים מלאים על הפסטיבל, אירועי הפסטיבל ולוח הקרנות בקרו באתר שלהם כאן. 

get-tickets
get-tickets

דרך חברון 11

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text