Attractions Banners - 201

בית אבי חי


"מה נשמע בבית?" – מרתון סרטים לתשעה באב בתאריך 14.08.2016

     
עד 14.08.2016

"מה נשמע בבית?" – מרתון סרטים לט' באב בבית אבי חי:

במהלך היום יוקרנו סרטי קולנוע וטלוויזיה העוסקים בקונפליקטים, עימותים ושיח על הזהויות השונות בחברה הישראלית (יום ראשון, 14/8). בהשתתפות אנשי קולנוע, יוצרים ובמאים. הכניסה ללא תשלום – על בסיס מקום פנוי.

 

אחד המאפיינים הבולטים בשיח על ט' באב הוא העיסוק בניכור, בשסעים ובשנאת חינם - שנאה שנותרה אקטואלית גם היום, ומטופלת בקולנוע הישראלי לא מעט, כאשר הוא מציג סכסוכים ועימותים בין קבוצות שונות בחברה הישראלית. ואכן, חורבן הבית בט' באב הוא תוצאה ישירה של התפרקות החברה שחייה בארץ ישראל באותה התקופה והקולנוע הישראלי מרבה לעסוק בחומרים ובזהויות מהם מורכבות אבני הבניין של הבית הישראלי החדש, בקרעים, בקונפליקטים ובחילוקי הדעות בחברה הישראלית.  

 

לנושאים אלו יוקדש מרתון הסרטים השנתי שמתקיים בבית אבי חי מדי שנה בט' באב, וגם השנה הוא יתקיים במהלך יום ט' באב (יום ראשון, 14/8), החל מהשעה 13:00 ועד צאת הצום (בסביבות 20:00 ).  במהלך היום יעסקו מנחי המפגשים – אנשי קולנוע, במאים ויוצרים - בסוגיות שונות העוסקות במיגזריות ובשבטיות המאפיינות את החברה הישראלית ובשאלת הייצוגיות שלהן בקולנוע. הם יבדקו כיצד מציג הקולנוע הישראלי מפגשים בין שני צידי המתרס הדתי, עדתי, לאומי מגדרי בישראל; אילו תגובות מקבלים במאים העוסקים במחלוקות ועימותים; ומה אפשר ללמוד מאותם סרטים.

 

את הרצועה המרכזית יפתח איש הקולנוע יובל ריבלין בהקרנה מלאה והרצאה על המסע היהודי - ישראלי בסרט "המילים הטובות" של הבמאי שמי זרחין. אחריו יוקרן סרטו התיעודי של דוד אופק "ההרוג ה-17", שמציג פספס זהויות ישראלי דרך חקירת תעלומת זהותו האלמונית של הרוג בפיגוע וידבר עליו הבמאי יאיר אגמון. תחתום את הרצועה הקרנת הסרט התיעודי "קרדיט לרצח"  ושיחה עם הבמאי ולאדי אנטונביץ' שערך מסע בלשי בנבכי המחתרת הניאו- נאצית הרוסית.

 

במקביל לרצועה המרכזית, בה יוקרנו סרטים באורך מלא, יתקיימו גם רצועות של שיח קולנועי שיציגו קטעים מתוך סדרות וסרטים. במפגש הראשון תתקיים הקרנה של סדרת הרשת הוויראלית הטרמפיסטים (ישראל, 2016) העוסקת באנשים הנמצאים בשולי הדרך ובשולי התודעה הישראלית בהשתתפות יוצריה יאיר אגמון ואלעד שוורץ. מפגש נוסף שינחה הקולנוען רון עופר, יעניק  מבט מבפנים ומבחוץ על החברה החרדית כפי שהיא משתקפת בקולנוע הישראלי. באירוע הזה יוקרנו קטעים מתוך הסרטים: "האושפיזין", "חופשת קיץ" ו"עיניים פקוחות". מפגש נוסף יעסוק במתחים של זהויות ועדתיות ועל סרטים שנעשו על המדינה כגיבור קולנועי המתנהל ביחסי אהבה-שנאה. במפגש זה  ישוחח עם הקהל עם הבמאי יוחאי רוזנברג. ובעוד מפגש מעניין תשוחח הבמאית תמר קיי על סרטיה התיעודיים של הבמאית הדוקומנטרית ענת צוריה, העוסקים באפשרות לחולל שינוי מתוך הכעס. במפגש זה יוקרנו קטעים מתוך הסרטים: "טהורה", "מקודשת", "סוררת" ו"השיעור".


המפגשים שיחתמו את מרתון הסרטים יהיו של יובל ריבלין שידבר על זהות יהודית-עיראקית בקולנוע הישראלי: מסרטי התעמולה של שנות החמישים ועד היום, באמצעות סרטים כמו "מפריח היונים", "קזבלן", "צארלי וחצי", "הכוכבים של שלומי" ועוד.  יסיים את מרתון הסרטים מפגש נוסף של רון עופר שידבר על רומן פולסנקי ושאלת הרוע – כיצד מהווים סרטי קומדיה, אימה או שואה הזדמנות עבור הבמאי רומן פולנסקי לבחון האם לאדם יש בכלל אפשרות ויכולת להיחלץ מהרוע המלווה אותו במהלך כל חייו. במפגש יוקרנו קטעים מתוך הסרטים: "רתיעה", "סלח לי, אבל אתה נושך את צווארי", "תינוקה של רוזמרי", "ירח מר" ו"הפסנתרן".

 

במקביל למרתון הסרטים המיועדים לקהל הרחב, תתקיים רצועת סרטים המיועדים לבני נוער, בשיתוף רשות הנוער העירונית, שתיגע בנושאים המדוברים מתוך נקודת מבט אחרת הפונה לצעירים.

 

כל הסרטים, הסדנאות והדיונים – ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי.

פרטים באתר בית אבי חי www.bac.org.il 

 

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text