מוזיאון המדע - סטריפ - 1

מוזיאון המדע בירושלים


חנוכה במוזיאון המדע בתאריך 06.12.2021

עד 06.12.2021

עצרתם פעם לחשוב מה זה בכלל לכלוך? אם חושבים רגע מבינים שלכלוך הוא שאלה של הקשר. כמעט כל חומר שנחשוב עליו יכול להיות שימושי ומועיל בהקשר מסוים, ולכלוך שרוצים להיפטר ממנו בהקשר אחר. למשל, אדמה פוריה ומניבה פרי בשדה, הופכת ללכלוך כשהיא על הרצפה בבית, חיידקים יכולים להיות שימושיים לייצור תרופות, אבל גם לגרום לזיהום ומחלות בגוף. שוקולד מתוק הוא חיוני מאוד כשמתחשק לנו משהו מתוק, אבל כשהוא מכתים לנו את הבגדים שלנו אנחנו רוצים לנקות אותו עד שייעלם.

 

בחנוכה הקרוב המוזיאון יהפוך לחגיגה שכולה לכלוך: מה עושים עם לכלוך? איך מגלים, מעבירים, מסירים, מסננים ושואבים אותו? חגיגת הלכלוך תכלול תשעה מוקדים שונים ברחבי המוזיאון בהם ניתן יהיה לחקור ולהבין כיצד ניתן לגלות לכלוך, למיין אותו ואף להשתמש בו כחומר חיוני.

 

כיצד מגלים לכלוכים: נבדוק כיצד אפשר לגלות לכלוך  שלא רואים בעין אלא רק  באמצעות אור UV וגלי אור נוספים, רובוט שואב ללא מגע יד אדם - נחקור את זרם התודעה של רובוט שואב משטח פוטוכרומי, מסננים ליכלוכים מהאוויר –מתחם בו נחקור כיצד פועלות המסכות בהן אנו משתמשים ביום יום, לכלוך בתזוזה- איך מתאימים בין ראשים וידיות של מברשות ומטאטאים בהתאם לסוג הלכלוך. מסירים/מוציאים לכלוכים  – הדגמה פעילה של שימוש בטכנולוגיות חדשניות להוצאת לכלוכים משמן (ליפוזומים) והכנת משחת שיניים טבעית לקחת הביתה.

 

 ברחבת הכניסה של המוזיאון יוצב מיצג אמנות של נעם בר – תמנון תלוי - עשוי כולו פסולת, אשפה וחומרים ממוחזרים. כמו כן, במהלך כל ימי החג תוצג במוזיאון הצגת התאטרון "המפץ הגדול" ויוקרן סרט התלת מימד "המסע של בנג'י".

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text