Attractions Banners - 201

בית אבי חי


תשעה באב בבית אבי חי בתאריך 11.08.2019

     
עד 11.08.2019

תשעה באב בבית אבי חי
ראשון | 11 באוגוסט | 11:00


"מדברים עם הבית" - סרטים ישראלים העוסקים במתחים, בדילמות ובשסעים בחברה הישראלית. בהשתתפות אבי נשר, אורי ברבש, רן טל ועוד במאים ויוצרי קולנוע.

 

רצועת הסרטים הראשונה תחל בשעה 11:00 בהקרנת סרטו של הבמאי רן טל "המוזיאון" - סרט שמתבונן, חוקר ומהרהר על מוזיאון ישראל כמוסד שמבקש לשקף את הזיכרון והתרבות הישראלית ולעצב אותה. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי. כמעט במקביל (בשעה 12:00) יוקרן הסרט "כבתוך שלו: אמנות ישראלית ברשות היחיד" המביא מבט קולנועי על דמותו הייחודית של האוצר והיסטוריון האמנות גדעון עפרת. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם רונן ויסמין סימן טוב, יוצרי הסרט.

ברצועה השנייה יוקרן הסרט "אור חוזר" העוסק בתנועת "התשובה" בחברה החרדית ולאחריו תתקיים שיחה עם הבמאי והרב מרדכי ורדי. במקביל, באותה השעה, יתקיים מושב מיוחד הנקרא "שברים ושבר בחברה הישראלית" שבו תשוחח ותציג היוצרת אדווה מגל-כהן קטעי סרטים ישראלים המשקפים את ההתמודדות של הממסד החינוכי עם בני נוער "אחרים" והיחס לקבוצות מיעוט של בני-נוער. 
 

סרטים נוספים שיוקרנו באירוע ט' באב בבית אבי חי הם "אורי זוהר חוזר" - על תהליך חזרתו בתשובה וחשבון הנפש של אורי זוהר ולאחריו תתקיים שיחה עם הבמאי דני רוזנברג והעיתונאי אריאל הורביץ (בשעה 15:00), ואחר כך יוקרן "סיפור אחר" של הבמאי אבי נשר, שגם ישוחח על הסרט עם מבקר הקולנוע יאיר רוה (בשעה 17:00). 


האירוע האחרון נקרא "משתף פעולה או מציל חיים" ובמהלכו ידבר הבמאי אורי ברבש על שניים מסרטיו שעוסקים בדילמות מוסריות והומאניות של ניצולי שואה שהואשמו בבגידה ושיתוף פעולה עם הנאצים. 

 

כרטיסים: 10 ש"ח

תמונות: יניב לינטון, אוריאל סיני, איריס נשר, יעקב סער/לע"מ

preloader

ה ירושלים מפת התיירות

הדפס
Text text text